Val av hemma-larm?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag vet att det fanns en dylik tråd hyffsat nyligen men då jag inte hittar den så kan jag inte säga om det räcker med den tråden eller ej för mina funderingar...

Jag brukar hjälpa min hyresvärd med diverse tekniska lösningar då han tillhör den generationen som vet hur en telefon med nummerskiva fungerar men sen är det stopp.
Nu vill han ha ett hemmalarm till sin vill samt garage och ytterligare en villa på tomten. Det ska inte vara något som är kopplat till något bevakningsbolag då jag förklarade för honom att det är skit.
Det ska vara några ir-deckare, magnetkontakter samt en siren kopplad till en central som ska ha uppringningsfunktion. Går det att koppla in brandlarm så är det ett plus.
Eventuellt så blir det ju minst 2 paket vi talar om då det är 3 byggnader, men garaget kan kopplas till ena kåkens central misstänker jag då det räcker med en ir-däckare där.

Så, vad är det jag letar efter? Han har kollat "Trygga Hems" paket men jag är inte så säker på att det var så jävla bra för pengarna?

Tips på sida där jag kan leta efter dessa prylar I SVERIGE?

Jag ska dessutom eventuellt installera ett större larm hos en kund till honom som reser mycket och vill ha full kontroll över sitt hem/ateljé och då har jag kollat på DETTA och undrar vad det finns mer för liknande alternativ?
Jag vet att det finns några st här på forumet som har jobbat med detta så det vore ju kanon om ni kunde komma med lite tips. Helt grön är jag inte då jag har jobbat med larmsystem tidigare men aldrig installerat själva hårdvaran och har inte full koll på vad som finns.

Edit/ Glömde en viktig fråga; Hur svårt är det för en användare av det sistnämnda larmet att logga in sig från tex Kina för att se vad som händer hemma hos honom? Är det användarvänligt på det viset, det är den äldre generationen där med vi talar om :D Kan han bara knappa in adress till webservern och logga in med namn och sen se sin övervakning live?

Last edited:
Nyheter
BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...