Val av hoj, hjälp!

mboki

Passiv just nu
Gick med
23 May 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Stulen!!!!! :(
Halloj gott folk!

Blev av med hojen (r1-03) för ett tag sedan i mitt låsta garage. Så jag funderar på om det finns något kul som men som har mindre risk att möta samma öde som min r1:a och min känsla av trygghet i mitt hem.. Även mitt garage fick sig en törn.

Ett hyffsat alternativ alltså till en fullblodssporthoj men som inte kostar så j...la mycket att äga. Inte är så stöldbegärligt. En som kan stå påställd längre tider mm. Och kan ge en darrig-i-bena-känsla (av fartresurserna då), skön väghållning, Och ser hyffsat ut. (attityd!) Sporthojar från slutet av 80-talet till tidigt 90-tal tilltalar inte.. Ni fattar.
Kan tänka mig att meka något men det ska fungera hyffsat bra utan för mycket strul.

Om man endast ser till ekonomi och vilken typ som skulle ge flest mil vore kanske ett sunt val en 600 offroad eftersom jag ändå tyvärr oftast kör i tätort och till/från jobbet. Billig pendlare alltså. Men jag är rädd för att jag tröttnar på prestandan ganska snart.
Finns det någon som har erfarenhet av liknande hojtypbyte? Nöjd och glad eller suktar man bara?

Är småbarnsförälder så mina leksaker har fått lägsta prio.

Har skaffat vakt i mitt garage..
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top