Val av program för teoriprov A behörighet

Stealer

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2015
Hoj
Suzuki
Halloj där.

Gjorde teoriprovet för A-behörighet idag och fick ynka 50 poäng av 65 möjliga (52 är godkänt)

Jag undrar vilket/vilka program/online-verisioner ni har använt er av för att klara teoriprovet.
Alla tips uppskattas då jag ska ha körkortet i år!

Jag har använt korkortonline.se samt trafikonline.

El Duderino

Och vad har vi lärt oss av det här?
Gick med
24 Mar 2014
Hoj
Superduke 990 -07
ikörkort mc till mobil... var det enda jag använde när jag skulle skriva. Inga online prov eller program på datorn.

Linus F

Medlem
Gick med
23 Jun 2010
Hoj
Kawasaki ZX10R 2009
Jag använde körkortonline tror ja det va, som hade bra formulerade frågor, likt det som kommer på provet, sen läste jag mc boken, funka för mig, men kan tillägga att jag fick underkänt när ja bara plugga på Bonniers på datan. Påt igen bara! :)

Stealer

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2015
Hoj
Suzuki
Jag använde körkortonline tror ja det va, som hade bra formulerade frågor, likt det som kommer på provet, sen läste jag mc boken, funka för mig, men kan tillägga att jag fick underkänt när ja bara plugga på Bonniers på datan. Påt igen bara! :)

Tack för ett informativt svar. Känner precis likadant för körkortonline, endel av frågorna var densamma på teoriprovet. Då skippar jag Bonniers helt :D

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
Laddade ner "MC-boken" från en svensk torrentsida och läste denna kvällen innan. Sen får man mycket gratis om man redan har B-körkort.

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Sen kanske du ska vara självkritisk och fundera på varför du inte klarade det. Gör inte som vissa andra och bara träna/memorera frågorna, utan ta reda på de som du har svarat fel på. Målsättningen med teorin är ju att du ska kunna reglerna och därmed kunna framföra hojen på ett säkert sätt.
Gör du ett misstag med en bil så är sannolikheten att överleva/ inte invalidisera sig högre än på en hoj. Så lägg lite tid på det och läs teori också!

Nu menar jag inte att trådskaparen inte tar teoriprovet på allvar, utan skriver bara allmänt att teorin kanske är tråkig men viktig.. Så jag inte trampar på några känsliga tår;):tummenupp

Stealer

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2015
Hoj
Suzuki
Sen kanske du ska vara självkritisk och fundera på varför du inte klarade det. Gör inte som vissa andra och bara träna/memorera frågorna, utan ta reda på de som du har svarat fel på. Målsättningen med teorin är ju att du ska kunna reglerna och därmed kunna framföra hojen på ett säkert sätt.
Gör du ett misstag med en bil så är sannolikheten att överleva/ inte invalidisera sig högre än på en hoj. Så lägg lite tid på det och läs teori också!

Nu menar jag inte att trådskaparen inte tar teoriprovet på allvar, utan skriver bara allmänt att teorin kanske är tråkig men viktig.. Så jag inte trampar på några känsliga tår;):tummenupp

Du har helt rätt i det du skriver, inga känsliga tår här inte! :) När man har gjort teoriprovet får man se alla kategorier med x antal fel per kategori. Så nu sitter jag och reflekterar över vad jag kan ha gjort fel. Samt att jag får skaffa mig en djupare förståelse för just dessa punkter.

Tack för din åsikt och förhoppnigsvis ses vi på vägarna i sommar!

Last edited:
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...