Valborg i Uppsala

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Hejsan folket!

Hoppas nu att det blir ett riktigt kalasväder på valborg & att vi kan fira i solen.
Vad ska ni göra & var ska ni hålla till?

Jag har lite hojfolk på besök denna dag. Vi ska ta en grillning & lite partaj hos mej, men även ut i stan & kolla. Vore kul om man kanske träffade några andra Uppsalabor i någon park för att käka lite & ta nån bärs ihop.

// Ullis

Last edited:

Sb

Nånting händer, det är nåt skumt pågång
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Suzuki GSX-R1000 K8
Sista April!

Förra året (eller om det var året före ) gick jag minsann och letade efter er i stadsparken men hittade er aldrig..

Jag kommer nog säkert sitta på någon gräsmatta nånstans med rusdryck i handen (om det är fint väder) så om det är fler som tänkt bege sig ut håller jag med Ullis att det vore kul att träffas!

Hejsan folket!

Hoppas nu att det blir ett riktigt kalasväder på valborg & att vi kan fira i solen.
Vad ska ni göra & var ska ni hålla till?

Jag har lite hojfolk på besök denna dag. Vi ska ta en grillning & lite partaj hos mej, men även ut i stan & kolla. Vore kul om man kanske träffade några andra Uppsalabor i någon park för att käka lite & ta nån bärs ihop.

// Ullis

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
zx6r -99
Förra året (eller om det var året före ) gick jag minsann och letade efter er i stadsparken men hittade er aldrig..

Jag kommer nog säkert sitta på någon gräsmatta nånstans med rusdryck i handen (om det är fint väder) så om det är fler som tänkt bege sig ut håller jag med Ullis att det vore kul att träffas!

hmm....hade vi inte mobiler på den tiden!!?? ;)

Jag har suttit i stadsparken de senaste 10 åren, i år vet jag inte hur det blir. Har inte planerat så långt än.

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Ingenting är planerat ännu, men jag kommer säkerligen besöka både slottsbacken och stadsparken på valborg.

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
zx6r -99
Å inte fan verkar det funka nå bra idag heller. Har Riiiingt dej, vill driiiiicka bärs. Men men, du svärmar väl i Gävle numera bara :(

Nja, just nu sitter jag på Uppsala Taxi och telefonistar, med tomt batteri på mobilen. ... Men när jag slutar vid 20.30 så ska jag upp till Gävlet och svärma satan....:tuttar

Edit: vi får ta en kväll senare i vår....;)

Last edited:

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
Nu börjar det närma sej.

Så folket, vad har ni för några planer??

Det är ju vanlig arbetsdag, vilket jag inte tänkt på så de lär ju inte vara lika mycket folk ute på stan på dagen som två tidigare år.

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Är ledig men kommer ta det lugnt!
Ska grilla lite mot eftermiddagen hos en polers. Inte så mycket mera
vad jag vet än iaf!

Kia

Guest
Vi har alla våra barn på valborg, så det blir en lugn kväll.

Till er andra.... Ha en kul kväll, men va rädda om er.... :tummenupp

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Som vanligt firas Valborg på Åland. (passande nog heter lokalen vi bor just Valborg)Finns inget bättre än att sitta och dricka bärs i bastun efter en hel dag på hojen i dagarna 3 :) Jag ser det mest som en bonus att jag slipper Uppsala och VM i tonårsfylla :fyllisar

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
Alla här verkar lediga på valborg??
Alla de som jag ska umgås med, förutom killen då som är egen, ska jobba. En del heldag, en del halv.

Åland låter inte helt fel, verkar vara ett gäng som kommer att tillbringa sin tid där.

zeal

102.99dB är inte 103dB
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VTR -98 och en Honda Fireblade 954 -02
jag e ledig iaf, har inhandlat bärsa idag :D
/z

Krisse

Medlem
Gick med
22 Jun 2005
Hoj
Sprint ST -08 . VFR 1000 -98 -såld
Inte ledig men efter jobbet blir det Björklinge, ska umgås med massa mc folk. Dock kör hela bunter dragracing.

Sb

Nånting händer, det är nåt skumt pågång
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Suzuki GSX-R1000 K8
Det är ju vanlig arbetsdag, vilket jag inte tänkt på så de lär ju inte vara lika mycket folk ute på stan på dagen som två tidigare år.

Jo, det kommer det nog att vara.. Det brukar mest bero på vädret, inte på om det är en arbetsdag eller inte :D

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Det blir lite stillsamt firande hemma med familjen och pyssel i trädgården, någon pilsner och mek med hojen (om jag inte redan är klar då). Är ansvarig för hela ålandslägret (där bl.a. M:et ska supa sig redlös :D ), men åker bara över för att kolla av att allt funkat lagom till sista dagen. Lilltjejen hemma och allt runtomkring är viktigare just nu.

Sista april-firande inne i Uppsala var det länge sedan jag var med på (tio år minst). De senaste åren har det varit Åland med motard/bärs/bastu som gällt. Innan dess var det grillfester hos polare ute på landet och hojturer för att slippa allt glaskross och stök.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping