Valla Torg, Årsta. Bra eller anus?

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Jag och tjejen har kommit till "Vi ska nog flytta ihop"-stadiet. Jag har hittat en person som är sugen på att byta lägenhet med mig och nu undrar jag följande:

Kan man bo på Valla Torg i Årsta? Jag har bara passerat där ett fåtal gånger och känner ingen som bor, eller har bott, där så jag kan inget alls om området. Det enda jag lyckats googla fram var lite föga smickrande kommentarer på ett annat forum men det inlägget var från 2003.

Hur är det idag eller som vi säger här: Bra eller anus?

Glöm det.
Förvisso finns både tvärbana och pendeltåg, samt att området är rätt OK och ligger nära en av Stockholms bästa lunchbufféer.
Det uppväger inte bristen på tunnelbana.
Alltså bara bönder som bor där, och att behöva ta nattbussen hem vill man ju bara inte som vuxen människa med egen inkomst.

Har kompisar som bor där. Kollade även på att köpa bostad där men det gick bort. Långt till tunnelbana, nära till hornstull men hornstull suger.
Har alltid fått känslan av att det är mycket konstiga personer som bor där, alkisar, små kriminella osv osv.
Dock så trivs mina kompisar mycket bra där.

Glöm det.
Förvisso finns både tvärbana och pendeltåg, samt att området är rätt OK och ligger nära en av Stockholms bästa lunchbufféer.
Det uppväger inte bristen på tunnelbana.
Alltså bara bönder som bor där, och att behöva ta nattbussen hem vill man ju bara inte som vuxen människa med egen inkomst.

Och det svaret kommer från solberga?

Jag bor i Årsta, några hundra meter ifrån Valla, och kan lugnt säga att jag inte skulle bo i Valla, känns lite som natt o dag även fast det är så nära till Valla, skummt folk där helt klart. Årstavägen är dock helt otroligt lugnt, barnfamiljer och pensionärer, det händer ALDRIG något där ;) Min gf som är 90a tycker det är för lugnt, åldern vet ni ;P

Att det inte finns tunnelbana spelar ingen roll. Ca 100m till tväris, bussen mellan årstaberg och gullmars går var 5e minut på dagar/kvällar , ca var 20e minut på nätterna. sen har du pendel i årstaberg och tuben på gullmars

Jag flyttade till Årsta för ca 2år sedan och är supernöjd verkligen. Lugnt, bra folk, inget drägg, inget hets, inget våld osv. Rekommenderar Årsta, rekommenderar ej Valla.

Och det svaret kommer från solberga?
Mitt område är OK, inte mer.
Inte mitt förstahandsval av boende, det bara blev så.
Sömnigt område av gamla lamellhus från 50-talet med stockholmsmässiga hyror. Det är iallafall lungt.
Och jag har fan så mycket närmare tuben än de stackars Årstaborna. :fakta

Förresten Årsta är typ 100 gånger bättre än Farsta.

Skulle valet stå mellan valla och solberga skulle jag ta valla alla gånger, men finns riktiga årsta med i bilden så vinner det.

Du skall naturligtvis stanna där du är. Inget kan ju bli bättre av att flytta två mil närmare stan. Svårt att hitta foppatofflor, fiberpäls och onesies här också.:banana

Nyheter
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick