Valvakan 2010

MC Doktorn

Guest
Senaste prognosen tyder på att alliansen bildar en minoritetsregering, S gör det sämsta valet på 100 år och SD kliver in i riksdagen med en vågmästarroll.

Intressant och revulutionerande på något sätt.

Är detta slutet för Mona om det håller i sig?

Mona-Sahlin1.jpg

Last edited:

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Jo Mona kommer nog vinkas av. Undrar vilket län hon blir landshövding för?

Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Mona är historia. SD får 5.5-6%.
...Hoppas iofs slippa en minoritetsregering och SD som vågmästare eftersom det garanterat innebär högre räntor och annat när "marknaden" och bankerna inte vet vilken linje som kommer gälla över hela mandatperioden då det kommer krävas förhandlingar för att hitta ett stödparti varje gång beslut skall fattas.

Hudik

Guest
Frågan är vad som blir värst, MP eller SD tillsammans med Alliansen ?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Tragist att alliansen inte får majoritet och ett gäng träskallar som vågmästare.
Det blir trist för Sverige imorgon när marknaden vaknar, räkna med en nedgång på börsen och en fallande kronkurs.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Mona har varit slut länge, jag har mött socialdemokratiska valarbetare med magsår som har suckat tungt varje gång hon har kommit på tal.

Principbeslutet att det skulle vara en kvinna på posten har kostat sossarna dyrt!

Aldrig förr har dom haft en ledare som har hatats så djupt ute i stugorna.

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
Tror inte Freddan o co bildar minoritetsregering. De kommer nog att försöka suga åt sig MP för en femkant i så fall.

V.g. Fifflarmona så är det ajöss och goodbye. Tyvärr. Hon har gjort mycket bra (för alliansen).

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Mona har varit slut länge, jag har mött socialdemokratiska valarbetare med magsår som har suckat tungt varje gång hon har kommit på tal.

Principbeslutet att det skulle vara en kvinna på posten har kostat sossarna dyrt!

Aldrig förr har dom haft en ledare som har hatats så djupt ute i stugorna.

Hon verkar bidra till mer ännu sjukskrivningar bara genom att vara...

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Knappast, om hon inte blir rejält överkörd internt. Har de nåt vettigare alternativ? Östros? Nuder? Nä, hon kommer skylla ifrån sig och kämpa med näbbar & klor...

Jag hoppas på lite mer övervikt åt Alliansen och lite mindre åt de röd-gröna, så att vi kan slippa SD i en vågmästarroll. :)

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Nä, hon kommer skylla ifrån sig och kämpa med näbbar & klor...

Hon kan kämpa bäst hon vill. Jag tror inte hon har haft något genuint stöd inifrån på länge utan det har nog snarare varit så att ett partiledarbyte när valet närmade sig hade kostat för mycket i prestige och trovärdighet. Jag tror hon är borta innan veckan är slut eller iaf så snart de lyckats hitta någon som kan ta över rollen som ansikte utåt.

MC Doktorn

Guest
Jag tror också att Monas partiledarroll är över om det står sig.

Är det någon som är förvånad egentligen?

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Jag saknar resultaten för Alliansen vs Rödgröna.

Orka sitta och plussa ihop dom där siffrorna som ändrar sig hela tiden :gnissla

Orkade räkna en gång, då skulle Alliansen vinna med 48% och Rödgröna få nåt på 41 eller 43 tror jag...:va

Obantteg

En bra arbetare har tur.
Gick med
20 Jun 2008
Hoj
Upcoming
Jag saknar resultaten för Alliansen vs Rödgröna.

Orka sitta och plussa ihop dom där siffrorna som ändrar sig hela tiden :gnissla

Orkade räkna en gång, då skulle Alliansen vinna med 48% och Rödgröna få nåt på 41 eller 43 tror jag...:va

Svt Text, 253 :tummenupp

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Flest sossar i Norrland och flest moderater i Stockholm och Skåne. Någon som kan förklara varför? (stora skillnader)

Dåligt med jobb i norr, samt glesbygd, gör att många är beroende av ett starkt och generöst välfärdssystem. Även traditionen spelar stark roll.

Stark höger i tätorter beror nog till stor del att stor del välutbildade samlas där. Skåne vet jag inte, kanske för att det alltid varit en ganska rik landsända, där är man nog inte så intresserad av att skatta högt. Plus att Skåne är ganska drabbad av invandrarrelaterade problem och vänstern är bäst på att låtsas som att det inte finns såna problem.

(Hemmasnickrad teori.)

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...