Vanliga Frågor

kentan

Ny medlem
Gick med
24 May 2009
Hoj
Suzuki Rg 125 F -92
Tycker det är lika bra att starta en tråd där alla kan fråga vanliga frågor om sina hojar nu när dom tar fram dom efter vintermörkret.
Annars får vi många trådar där det är 2 inlägg, en fråga ett svar.

Så ja kan börja.

Har precis bytt lameller på min Suzuki RG 125 -87 och undrar vad ja ska fylla för olja i motorn? Är det något speciell olja jag ska ha eller hur är det?

Tacksam för svar och fyll gärna på tråden:tummenupp

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Se om du kan hitta någon verkstadsbok.

Annars kan du nog hälla i vad som i den, bara oljan är anpassad för motorcyklar med våtkoppling.

utter92

People of Japan, you must now be brave
Gick med
24 May 2008
Hoj
FZR 600 Tidigare: Mito, XT125R
en fråga då!

vad är original bestyckning på en cagiva mito med 35 mm mikuni tm förgasare? saknar handbok :/ någon som har det och kan skanna? :va

Eastflower

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2010
Hoj
Aprilia rs 125 06
Nya hojjar hur är deras avgassystem byggda?

Om jag köper en Yamaha dt, Suzuki dr eller Derbi senda hur sätter man då dit ett slip on? Är avgasrör en del och ljuddämparen 1 del från början eller ska man stå och kapa sönder orginal röret för att sen kunna sätta dit ett slip on?

__Joel__

Snöänglar
Gick med
17 Apr 2007
Hoj
Röd

Om jag köper en Yamaha dt, Suzuki dr eller Derbi senda hur sätter man då dit ett slip on? Är avgasrör en del och ljuddämparen 1 del från början eller ska man stå och kapa sönder orginal röret för att sen kunna sätta dit ett slip on?

Inte för att vara sån jobbig kille men se till att sälja moped och ta kortet(om de inte redan är gjort) innan du är i såna tankar. Jag var likadan när jag var i din ålder:D

(Enbart ett tips för tidsbesparande)

Chrill3

Ny medlem
Gick med
27 Jan 2010
Hoj
Yamaha DT 125R

Om du ska köpa en DT är det väll lika bra att byta hela avgasröret med krök å allt? Med tanke på att dom e 2t så blire ju en rätt hyffsad effektökning?:)

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...