vann resa till Karibien precis!!

Tellet

medlem, ja
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Halmstad
Hoj
cbr 600 -93 F2
Ringde precis en sån dataröst till mig och sa att jag vunnit en resa till karibien (vart det nu ligger).. skulle trycka nio för att acceptera.. fast rapade och la på.. måste varit nått lurt?

någon mer som blivit uppringd av sånt patrask?
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Kom hem från min kryssning förra veckan. Rätt ok faktiskt, bra mat, billig sprit.
 

robbandalal

Starta! Ditt j***a motorcykelh*****e!!
Gick med
15 Oct 2003
Ort
uddevalla
Hoj
Harley custom 110"
Kan väl inte va nåt lurt med det? Klart du ska vinna en resa, synd att du inte tryckte på 9an :lol
 

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Ort
E-tuna
Hoj
Hayabusa K4
Menar du att du inte fullföljde samtalet? Själv ska jag på kryssning om 2 veckor till Karibien, helt gratis. Synd att du missade chansen. :arsele
 

Tellet

medlem, ja
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Halmstad
Hoj
cbr 600 -93 F2
robbandalal skrev:
Kan väl inte va nåt lurt med det? Klart du ska vinna en resa, synd att du inte tryckte på 9an :lol



vinner juh aldrig.. klart det var nått piss med de.. fast man blev lite sugen :)
 

Kia

Guest
Va på kryssning i Karibien i början på December, helt underbart... (som ligger vid Kuba ungefär..)


Blev i början på året åxå uppringd av en dataröst som sa att jag hade vunnit en resa dit... Hade hört att det va kontokorts lureri så jag la på direkt... Har hört att man ska tydligen trycka 9 sen vill de att man ska knappa in sitt kreditkorts nr... ja sen kan ni väl räkna ut resten själva...
 

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Granne med September
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
Kia skrev:
Va på kryssning i Karibien i början på December, helt underbart... (som ligger vid Kuba ungefär..)


Blev i början på året åxå uppringd av en dataröst som sa att jag hade vunnit en resa dit... Hade hört att det va kontokorts lureri så jag la på direkt... Har hört att man ska tydligen trycka 9 sen vill de att man ska knappa in sitt kreditkorts nr... ja sen kan ni väl räkna ut resten själva...
vadå, ska det vara nåt lurigt me det där. tur att jag tog chefens kort då. :gnissla :hihi
 

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Ort
East Grinstead, UK
Hoj
En gul Triple 06
Gustav1 skrev:
Vaddå? Jag har inte fått mina biljetter än! :mad:
Var inte ledsen för det, karibien är överreklamerat. Bara massa juvelerarbutiker och gapande bobboklassare överallt. Dyrt som faan är det också. Förvisso behagligt klimat, det ska medges.
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Thermal skrev:
Var inte ledsen för det, karibien är överreklamerat. Bara massa juvelerarbutiker och gapande bobboklassare överallt. Dyrt som faan är det också. Förvisso behagligt klimat, det ska medges.

Jamen de har redan dragit typ 20 000 från mitt konto!
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Blev också precis uppringd..slängde på luren så fort jag hörde att personen pratade engelska.

Lurendrejeri så det skriker om det. ´

Råkade ut för modemkapning i höstas innan bredband installerades. Fick en räkning från :kocko öarna (ja det är sant)..hade tur i oturen då räkningen "bara" gick på 200 kr. Har man telia så bjuder dem på en modemkapning :3freak men då jag har ett annat tfnbolag så var det bara att betala.

Dock gjordes en polisanmälan.
 
Last edited:

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I en blåvitt stad.
Hoj
En svart.
2fast4hjo skrev:
Blev också precis uppringd..slängde på luren så fort jag hörde att personen pratade engelska.

Lurendrejeri så det skriker om det. ´

Råkade ut för modemkapning i höstas innan bredband installerades. Fick en räkning från :kocko öarna (ja det är sant)..hade tur i oturen då räkningen "bara" gick på 200 kr. Har man telia så bjuder dem på en modemkapning :3freak men då jag har ett annat tfnbolag så var det bara att betala.

Dock gjordes en polisanmälan.

Sluta surfa på suspekta sidor med naken hud så slipper du modemkapning. :gnissla

;)
 

robbandalal

Starta! Ditt j***a motorcykelh*****e!!
Gick med
15 Oct 2003
Ort
uddevalla
Hoj
Harley custom 110"
Thundercat skrev:
Sluta surfa på suspekta sidor med naken hud så slipper du modemkapning. :gnissla

;)


Vafan ska man ha nätet till då? Även om jag bara ska in å kolla aftonbladet i 1 min så hamnar jag lik förbannat på nån porrsida innan du hinner säga blåbärspaj :tuttar
 

Hjort

Just for laugh
Gick med
15 Jul 2005
Ort
Skåne
Hoj
Troll bike
Thundercat skrev:
Sluta surfa på suspekta sidor med naken hud så slipper du modemkapning. :gnissla

;)

Man behöver inte gå in på någon sida för att bli modemkapad... Räcker med att personen vet vart du bor så med lite hacker och phreaker skills kan man ta sig in på modemet... samt avlyssna din telefon, ringa från din telefon... Och dom riktiga gammla elit hackerna hade även förmågan att göra om högtalaren i modemet till en mic, och på så sätt även bugga allt som sägs i rummet där modemet ligger... :argpådato


Angående den här rese grejen så är det bara bluff och du gjorde rätt i att lägga på, inget händer av att man trycker nio, troligen går det till en bandspelare som starta av nians ton på 1477+852 Hz, och sen spelar in när du trycker konto nummret. Fast att bara trycka nio kan aldrig skada, men som sagt lämnar man konto nummret bör man nog ringa och få det spärrat.
 

appelvikaren

Small but powerfull!
Gick med
11 Dec 2005
Ort
västerås
Hoj
DR350s, Rd125 , Ten7 & 14a
Tellet skrev:
Ringde precis en sån dataröst till mig och sa att jag vunnit en resa till karibien (vart det nu ligger).. skulle trycka nio för att acceptera.. fast rapade och la på.. måste varit nått lurt?

någon mer som blivit uppringd av sånt patrask?


Japp har hänt mig EXAKT de du berättade 2ggr faktiskt mycket störande :mad:

///jonathan
 

robbandalal

Starta! Ditt j***a motorcykelh*****e!!
Gick med
15 Oct 2003
Ort
uddevalla
Hoj
Harley custom 110"
när den här skiten var på tal på för nåra veckor sen räckte det tydligen att man tryckte på 9 så blev man kopplad till nån söderhavs ö och vips några 100 fattigare, men det kan man gott ha om man e så jävla dum att tro att man vunnit nåt genom att bara finnas till. önskar jag uppfunnit skiten så jag kan blåsa blåögda svenskar för det krävs ju flera tusen att erkänna ett misstag :kocko
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top