Chris Ash
Kapten Gars
R1 racer skrev:Tycker inte hemvärnsvapen bör tillåtas att ha hemma utan förvaras nånstans säkert under bevakning.När de sedan ska ut på övningar osv så får de kvittera ut sina vapen men måste återlämnas vid övningars slut.
Hade en kompis som är/var hemvärnsfreak (o lite psycho) som var glad för att vissa vapnet som stod i garderoben o dessutom var det ofta odelat(man ska väl förvara de olika detaljerna åtskilda väl?).Han hade snott nån larm minor o lös ammonition oxå på övningar o var glad även för att vissa det under fest men även nyktert påtalade han hur kul det var o att han gjorde en plikt för landet....
öööhhhh.Värsta senariot var när han kom upp en kristihimelfärdsdag o ville vissa upp sej i sina nya gröna kläder o dessutom röd basker.Väl uppe inne så tog han fram en lös patron o gav mig...den kan du få.....Öhhh..han skulle impa på resten av sällskapet där var men alla vi tyckte han bar sej åt som en tönt.
Aja sen är där lite andra visor oxå som hänt så därför sa jag upp all bekantskap med honom,jag brukar inte vara lång/trång synt men de visorna fick det till o rinna över(han filade på en skarp laddad patron o snacka om att göra en mer dödligt effektiv kula åt hans ex flickvänns nuvarande o det vissade sig vad han egentligen var för en vän....ja tyärr hade det varit en av ens bästa vänner sen små tills det slog lite slint på killen.
Har många gånger funderat o anmälla honom för skötseln o förvaringen av vapnet.
Så genomförande av nåt psyk test eller ej tillåtelse för förvaring av automatvapen av det slaget hemma inom hemvärn o millitär.Kanske långtdraget men borde ju göras somsagt undersökningar om personers lämplighet till vapeninnehav o inte bara gå o ta jakt examen o sen ordna licens.
Anmäl honom, han verkar inte ha alla paddlar i och har definitivt inte i HV att göra.