Var få tag på Billig hjälm?

Gladpack

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
BMW
Hej!

Skulle behöva tips på billig MC-hjälm till damen, har kikat runt lite granna men det jag hittar är runt 1500 pengar om man inte vill ha en hjälmfan med asterix på. Damen har väldigt liten skalle så den skall gärna finnas i XS, nån som har lite tips? Gärna en affär i Sthlm :)

(Har tittat på köp & sälj men inget av intresse fanns tyvärr)
 

Argyle

ingen
Gick med
18 Nov 2005
Ort
Cambridge, New Zealand
Hoj
ingen, helt jävla värdelöst
Gladpack skrev:
Hej!

Skulle behöva tips på billig MC-hjälm till damen, har kikat runt lite granna men det jag hittar är runt 1500 pengar om man inte vill ha en hjälmfan med asterix på. Damen har väldigt liten skalle så den skall gärna finnas i XS, nån som har lite tips? Gärna en affär i Sthlm :)

(Har tittat på köp & sälj men inget av intresse fanns tyvärr)

1500 spänn är ju billigt för en hjälm
 

*Hugo*

öka takten sista kvarten.......... :-)
Gick med
7 Jul 2004
Ort
2mil väster om...
Hoj
meanstreak 02
Gladpack skrev:
Hej!

Skulle behöva tips på billig MC-hjälm till damen, har kikat runt lite granna men det jag hittar är runt 1500 pengar om man inte vill ha en hjälmfan med asterix på. Damen har väldigt liten skalle så den skall gärna finnas i XS, nån som har lite tips? Gärna en affär i Sthlm :)

(Har tittat på köp & sälj men inget av intresse fanns tyvärr)

kosta på din kvinna mer tycker jag... :va
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Gladpack skrev:
Hej!

Skulle behöva tips på billig MC-hjälm till damen, har kikat runt lite granna men det jag hittar är runt 1500 pengar om man inte vill ha en hjälmfan med asterix på. Damen har väldigt liten skalle så den skall gärna finnas i XS, nån som har lite tips? Gärna en affär i Sthlm :)

(Har tittat på köp & sälj men inget av intresse fanns tyvärr)

handels boden har ju väldigt billiga, titta där!

sen att det kanske är dummt att snåla på hjälmen är ju en smaksak
 

Eldstorm

Dr Jekyll & Mr Highside
Gick med
24 Sep 2003
Ort
I Sverige
Hoj
VTR1000SP-1 + DR-Z400S
Nu finns det väl ingen standard för moppe-hjälmar utan samtliga hjälmar som är tänka för 2-hjuliga motorfordon är godkända enligt samma standard (och krav) ECE 22.05.

Är du ute efter hjälmar för under 1000kr så har bl.a. Grex och MDS modeller i den prisklassen. Annars kan man göra klipp på utgående (fjolårets) modeller vid den här årstiden då många rear ut normalt sett mycket dyrare hjälmar, särskilt i udda storlekar (som XS).
 

Gladpack

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
BMW
Eldstorm skrev:
Nu finns det väl ingen standard för moppe-hjälmar utan samtliga hjälmar som är tänka för 2-hjuliga motorfordon är godkända enligt samma standard (och krav) ECE 22.05.

Är du ute efter hjälmar för under 1000kr så har bl.a. Grex och MDS modeller i den prisklassen. Annars kan man göra klipp på utgående (fjolårets) modeller vid den här årstiden då många rear ut normalt sett mycket dyrare hjälmar, särskilt i udda storlekar (som XS).

Det lät ju faktiskt jäkligt intressant, nåt tips på återförsäljare som handhar nåt av dessa märken?
 

Duax

GoGoGo!!!!!!!
Gick med
1 Oct 2004
Ort
Nässjö
Hoj
YZF-R6-05 "Rossi Replica", XT600E-03, DBR-1 Midzize 150cc-08, Neos50-02
Gladpack skrev:
Det lät ju faktiskt jäkligt intressant, nåt tips på återförsäljare som handhar nåt av dessa märken?

Det ska inte vara billigt, det ska kännas bra!!! Men det e klart att man kan hitta en billig hjälm som sitter bra. Men jag har aldrig varit med om det till mitt huvud då inredingen är minst lika viktig. Då billigare hjälmar har en mindre påkostad inredning! Men men bara att prova på henne! :)
 

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Ort
Karlskoga
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
Satsa på kvalitet så länge det inte är moppeåkning det gäller så tycker inte jag du ska köpa något billigt skräp.
 

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Gladpack skrev:
Hej!

Skulle behöva tips på billig MC-hjälm till damen, har kikat runt lite granna men det jag hittar är runt 1500 pengar om man inte vill ha en hjälmfan med asterix på. Damen har väldigt liten skalle så den skall gärna finnas i XS, nån som har lite tips? Gärna en affär i Sthlm :)

(Har tittat på köp & sälj men inget av intresse fanns tyvärr)

Om du kan tänka dig att beställa från nätet har louis.de utförsäljning på Dainese D-180 i strl xs för 60€. Samma hjälm kostar ca 1800:- på lelles. Jag har själv köpt en sådan till tjejen och den verkar helt ok.

www.louis.de
 
Last edited:

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Ärligt talat.. Om du vill leta rätt på den billigaste hjälm du kan hitta för att klämma på tjejen tycker jag du ska lämna henne hemma! Visst du behöver inte köpa en hjälm med dyr flashig grafik mm men köp en bra hjälm som sitter bra och stirra dig inte blind på priset!! mer än så är hon väl värd??
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
Köp iaf en begagnad fiberhjälm åt flickstackaren så kommer du undan billigt, det är ju bara att tvätta inredningen så är det ju lugnt.
Under 1500 får du bara moppehjälmar.
 

denimblack

rockstjärna
Gick med
24 Oct 2005
Ort
Suffer City
Hoj
XB12SX 2010
Om du prompt måste köpa en billig hjälm till din flicka så satsa på en HJC före Grex och MDS. Den är lite mindre plastig och ganska fin! kostar 995:- hos oss på MC-konsult, ring imorgon så skickar jag den ;)
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
var väl nå test där en grex hjälm slog dyare varianter på näsan har jag för mig...den kosta endast 1000 spänn. :rolleyes:
 

Zator

Jag är grinig idag...
Gick med
24 Mar 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Sprint ST -06, 2x yzf 750 r -96, en blivande stealthfighter och en skrotfighter
ozeo skrev:
var väl nå test där en grex hjälm slog dyare varianter på näsan har jag för mig...den kosta endast 1000 spänn. :rolleyes:

Var test i mcnytt rätt nyligen och där jag tror att nolan n83 vps placerade sig bland de bättre fast den är relativt billig, 2000 kr.
 
Last edited:

Eldstorm

Dr Jekyll & Mr Highside
Gick med
24 Sep 2003
Ort
I Sverige
Hoj
VTR1000SP-1 + DR-Z400S
Zator skrev:
Var test i mcnytt rätt nyligen och där jag tror att nolan n84 placerade sig bland de bättre fast den är relativt billig.
Menar första numret för 2006 så var det Nolan N83 VPS som testades.

En annan intressant sak i den testen: Takachi TK30 som endast kostar 898kr slår exempelvis Shoei XR1000 (>3600kr), AGV Ti-tech (>4890kr), X-lite X601 (>2800kr), Suomy spec 1R(>3995kr) i stöddämpningstestet.
Totalt kom den på 10 plats av 15 då man vägde in fler saker som akustik, luftmotstånd, sikt, finish etc. Det kanke inte är livsnödvändiga parametrar om man åker som passagerare ett par gånger per år.... :hjälm
 

2meter

Back to sidecar again
Gick med
5 Jul 2004
Ort
Brottby
Hoj
ART/LCR 03/04
Kommer du att låta era barn leka på motorvägen oxå.

Klart tjejen ska ha en riktig hjälm :kocko
 

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
ozeo skrev:
var väl nå test där en grex hjälm slog dyare varianter på näsan har jag för mig...den kosta endast 1000 spänn. :rolleyes:
Jo, det var i ett bike-test. Den slog bla en AGV-hjälm som skulle kosta ca 3500... AGV kom förövrigt sist i det testet.


Edit: X-lite var testvinnare i det numret, shoei, arai, KBC och shark kom på delad andraplats.
 
Last edited:
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top