Var försiktig...

Erol

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2003
Hoj
Såld
Att skjuta tjuven är väl att ta i. Låter lite Amerikanskt :D
Men jag skulle nog inte dra mig för att klubba ner en tjuv om jag blev tvungen.

:fatta!

Ylle

..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zx6rr
Helt rätt!!!!. Skulle själv säkert döda om nån försökte nått på min gård.

PenDragon

En räv på hög nivå
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF600R Thundercat -97 (såld)
Kan inte säga att jag är _för_ att personer skjuter inbrottstjuvar... men att HAN ska få fängelse för det är bara helt sjukt.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Ylle skrev:

Hade fått för mig att det fanns rätt bra exempel på hur bra det funkar när alla har rätt att ha vapen hemma och får använda dessa för att försvara sin egendom... :rolleyes:

Har svårt att tänka mig att någon klemig inbrottstjuv vore särskillt stöddig när han kikade in i pipan på en hagelbrakare.

Jag är rätt glad att vi har regeln om att det bara tillåts så mycket våld som nöden kräver. Skulle vi tillåtas använda våld och skjutvapen skulle ju tjuvar och annat patrask bli våldsammare och plötsligt har vi hamnat i samma våldspiral som jänkarna där folk är livrädda dygnet runt och titt som tätt skjuter ihjäl sina familjemedlemmar för att de tappat nycklarna..

Avelin

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet 600 & Suzuki DR600 motard
"Med i leken, så får man leken tåla" eller vad är det man säger?
Tjuven vet ju att han gör något olagligt, och är han där hela tiden så
lär det ju inte komma som en överraskning att något kommer hända.
Tycker det var rätt bra, men som ni säger,,skjuta är lite i överkant!
Men förhoppningsvis så har brottslingen lärt sig något! (och det är
förhoppningsvis inte att han oxå ska vara beväpnad,,utan att han ska
ta o skaffa sig ett hedligt yrka som så många andra har gjort).

Stavfelet

Team KnubbSäl
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
R1
66År Gammal Gubbe Med Bössa skrev:
Att det ändå blev så beror, enligt honom själv, på att han fick en hjärtinfarkt och rasade ihop varpå geväret gick av.
- Jag ville aldrig skjuta någon, säger han.

Ja... ingen ifrågasatte att det inte var så händelseförloppet utspelade sej... Vad hade hänt honom om han hade lagt ett avsiktligt skott i arslet på busen?!

Men jag håller med korvgubbe i slutändan!
Allt som sker, kan fortlöpa som 'ringar på vatten'.

jompa54

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2004
Hoj
Suzuki GSX750F
Ylle skrev:

Håller m!!!, efter 7 inbrott skulle man nog vara kapabel till att avliva den jäveln som försöker komma in. Tycker d e helt sjukt att offret helt plötsligt skall få betala för tjuvens rättegång+ sitta i fängelse.

Kan liknas vid hur förbannad man skulle va om man såg d som repar ens hoj, :mad: så ger man dem en omgång, TRO FAN att man skulle åka dit för misshandel då o säkert betala nylackad båge också!

Rättsystemet är sjukt!!!!

Stolten

Team Starköl Racing
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
Husaberg 570
Min kompis morfar... Och han fick en hjärtinfarkt så han kramade åt handtaget... Sa han iaf...

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Gränsen mellan försvarligt våld i självförsvar och övervåld är väldigt tunn och fin och alldeles för ofta åker offret dit på det... Svensk rätt är orättvist rättvis :va

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Nu när man vet hur rättvist härligt det svenska rättssystemet är så är väl det sista man gör att ringa polisen när man får inbrott. Då har man ju sett till så man aldrig kan få tillbaka nåt eller sätta dit tjuven.

Nä, i ett sånt där läge stoppar man hagelbrakaren i munnen på honom, binder ihop honom och tar reda på vem fan det är, sen är det inbrottsturné hos honom som gäller. När man länsat hans hem på allt av värde kan man åka tillbaka och slå sönder honom med ett basebollträ, sen dumpa honom naken i skogen nånstans och spraya över hela kroppen att "jag är en tjuv och förtjänar det här" eller nå dyligt.

Så gäller det att ha Alibi genom nån kompis som kanske hjälpt till och blåneka till att nånsin ha sett killen om han är så dum att han själv går till polisen sen.

/en som är trött på silkesvantar med tjuvjävlar!!

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Sju inbrott...

PenDragon skrev:
Kan inte säga att jag är _för_ att personer skjuter inbrottstjuvar... men att HAN ska få fängelse för det är bara helt sjukt.

Jag förstår honom.. efter SJU inbrott är kanske toleransnivån en smula lägre..

Det diskuteras fö i en annan tidning en historia om hur polisen släppte en inbrottstjuv med bilen full med stöldgods. Det var körförbud på bilen, dessutom..
Husägarna hade fångat honom och "kvarhållit" tjyven tills dess polisen behagade anlända. Det kom bilar från två närliggande orter, den ena vände då det var utanför deras distrikt..
Då tjuven "redan var känd och identifierad" släpptes han - helt enligt reglerna anser polismästaren i ansvarigt distrikt.
Svenska rättvisan är magnifik!

ape

be a nice ape
Gick med
24 May 2004
Hoj
Triumph Daytona 600 04:a ***Såld.
Well om jag tar tjuven på bar gärning.... så blir det så mkt :fatta! :fatta! :fatta!: sedan måste jag nog "göra mig av med bevismaterialet" också för att slippa betala skadestånd till någon.

Ok seriöst alltså rättsväsendet i landet är kass.

Trango_B inte dålig historia det där alltså. Skrämmande. Jag skulle nog aldrig gör mig ovän med dig i alla fall. :tummenupp

Last edited:

Trango_B

attackhamster
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Aprilia
ape skrev:
.Trango_B inte dålig historia det där alltså. Skrämmande. Jag skulle nog aldrig gör mig ovän med dig i alla fall. :tummenupp

Jag är en snäll pojke :angel så du behöver inte oroa dig sålänge du inte är maskerad bankrånare och hotar mig med ak4 :)

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...