Var finns framdrev + annat till DT125R -90?

lazlo09

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2006
Hoj
DT125R -90
Fan, hittar bara en jävla massa moppebutiker på nätet! Och är det inte det så är det nån generalagent eller större hojar som gäller.

Är det någon som vet en, helst svensk (eller engelskspråkig), sida som har lite olika saker till 125:eek:r i allmänhet och DT125R i synnerhet?

Min DT är avstrypt, men toppar bara strax över 120km/h, sedan är varvet uppe på 11000rpm. I praktiken kan jag inte köra mer än 100km/h för om jag kör snabbare så är det på rödmarkeringen. Lösningen är väl att byta till större drev fram, men jag kan inte hitta drev till den nånstans, förutom Orginal som säker är svindyrt. Jag är också ute efter koppling (lameller), så tips om detta är osså välkommet!

EmilSegerblad

Guest
lazlo09 skrev:
2369001 Fan, hittar bara en jävla massa moppebutiker på nätet! Och är det inte det så är det nån generalagent eller större hojar som gäller.

Är det någon som vet en, helst svensk (eller engelskspråkig), sida som har lite olika saker till 125:eek:r i allmänhet och DT125R i synnerhet?

Min DT är avstrypt, men toppar bara strax över 120km/h, sedan är varvet uppe på 11000rpm. I praktiken kan jag inte köra mer än 100km/h för om jag kör snabbare så är det på rödmarkeringen. Lösningen är väl att byta till större drev fram, men jag kan inte hitta drev till den nånstans, förutom Orginal som säker är svindyrt. Jag är också ute efter koppling (lameller), så tips om detta är osså välkommet!

Vilken storlek på drevet vill du ha?

Kapten Klänning

Grusbusare och fartdåre.
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
Yamaha DT 125 R -01
Jag planerar att köpa ett 17drev fram när mitt nuvariga 16kuggars är slut. För att få ner varvtalet när man ligger i ca 100-110km/h. Jag tycker det vibrerar så förbannat när man ligger runt 8k varv. Fast bäst skulle ju vara om man kunde dreva ner den bak ist. så man slipper förlänga kedjan.

Men det är väll bara att gå in på närmaste Yamahacenter och fråga. För jag skulle tro att Yamaha använder samma drev till flera av sina hojjar.

lazlo09

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2006
Hoj
DT125R -90
EmilSegerblad skrev:
2369054 Vilken storlek på drevet vill du ha?

Jag vet inte ens vad orginalstorleken är, men runt 2 kuggar större än nu borde väl bli bra, eller?
Är det nån risk att 2 kuggar blir för mycket, så att den blir seg istället, eller är det så lite att det ej gör nån skillnad?

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy