Var har du din Smartphone när du kör?

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Så länge du inte klotar eller kör på lite "ojämna" vägar spelar det ju ingen roll var du förvara din dyrgrip.

De flesta tillbehör jag sett monteras som ett genomskinligt hölje på styret.
Men vad tror ni om denna variant?

MXD Labs Click Mount http://zite.to/17YITyG via @zite
5e6emytu.jpg

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Så länge man inte vill se den eller det regnar så bör den ju vara perfekt.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Monterat en telferizer som jag har ett xgrip ram mount att ha mobilen i. Använder den som gps och hastighetskontrollsvarnare när jag pendlar.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Ok. Så inget skydd för själva telefonen förutom ditt skal?

Har inget skal heller, tänkte skaffa en regntålig mobil som nästa, så får det vara bra med det. Orkar inte hålla på med skyddsskal, telefonerna blir otympligare, fulare och lite repor gör mig inget alls ändå. Och trots att jag tappar telefonerna titt som haver så har inte en enda gått sönder av det hittills.

Spiido

Medlem
Gick med
19 Jun 2012
Hoj
En jättesnabb
Finns väderskyddade (måttligt) skal till iPhone 4 och 5 på Kjell&CO, 199:- respektive 299:-.
Okej kvalitet och touchen funkar fint genom plasten, alla sladdar går att koppla, jag är nöjd för det priset.

ps. den sitter bara där när det touras, vid vardagskörning föredrar jag att ha den i fickan ifall jag klotar så man kan ringa efter hjälp, inte kul att börja leta efter mobilen då i diket...:rolleyes:

monno

Dakotapilot!
Gick med
3 May 2008
Hoj
Trampcykel...
På styret är väl nästan ett krav, hur ska man annars kunna SMSa medans man kör? :va

Ska man inte ha telefon som GPS är det väl att föredra att ha den på sig som Spiido säger. Vid enduro/cross körning råder väl en viss viss brist på fickor. Och då ser ju TS länk vettig ut. Men undrar ändå hur det blir om man passerar nån blötmyr. Har ju en tendens att hamna lite överallt det..

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Finns väderskyddade (måttligt) skal till iPhone 4 och 5 på Kjell&CO, 199:- respektive 299:-.
Okej kvalitet och touchen funkar fint genom plasten, alla sladdar går att koppla, jag är nöjd för det priset.

ps. den sitter bara där när det touras, vid vardagskörning föredrar jag att ha den i fickan ifall jag klotar så man kan ringa efter hjälp, inte kul att börja leta efter mobilen då i diket...:rolleyes:

Den har jag provat och kan intyga att den inte är vattensäker.
Som tur var hade jag inget i Kjell-hållaren när det blev blött (var lite skeptisk från början).

Sebastian_K

Nybörjare
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
1996, Honda XRV750, KTM 990 Adventure 2012
Jag stoppar min i jackfickan. Ska jag vara ute och köra när det finns risk för regn får den ligga inslagen i en fryspåse som fungerar som regnskydd.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Vaddå, jag har den i fickan? Varför vill man ha sin smartphone på styret? Spela wordfeud under färd?

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
innerfickan , med risk för stor jävla glas-skärva genom bröstbenet om jag klotar...... men har förövrigt samma planer som Ulvhamne ... en Galaxy S4 Active (eller liknande lur som nästa telifon) i ett Xgrip på styret som används som GPS ... eller endast som förvaring under färd

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Dom ser jag om jag tittar i den riktning jag kör :)

Har varit med om att de stått och gömt sig bakom skyltar och liknande, radiobilarna ser man ju tydligt och klart, men då har man redan passerat tomten med lasern för några hundra meter sedan. Det är lite svårare att se tomten i svart bakom skylten eller mitt i buskaget vid sidan om vägen. XD
De är fantasifulla iaf.
Sedan hjälper det ju att ha navigering när man inte hittar med, som mig... Hitar förbaskat lite i sthlm. :crash

Gick med
19 Feb 2013
Hoj
Riskokare
Jag har min i vänster ytterficka på jackan. Jag har testat att ha den fastsatt framme vid styret men jag tyckte det var så sjukt svårt att skriva under färd när den satt där - det är betydligt enklare att skriva när man har den i vänsterhanden.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin