Var hitta GPS'er i Stockholm?

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Jag ska inhandla en GPS till hojen, antingen en Garmin Zumo 550 eller en TomTom Rider, och vill såklart klämma och känna lite på dom innan jag bestämmer mig definitivt.

Jag har kollat på Media Markt, Elgiganten, SIBA och OnOff och INGEN har. Ringde till MC-Varuhuset och fick till svar "Näe, man jag kan beställa en till dig!"

VAR finns det GPS'er att klämma på? Jag blir :mad: snart!

:mad: :mad: :mad:

Dust Buster

IBA #53252
Gick med
30 Jun 2006
Hoj
KTM 990 S Adventure -08
Zumo 550 säljer elgiganten på nätet för 5749 kr inkl City navigator europe.

Mediamarkt brukar ha mycket gpser och framför allt allting i drift så man kan kolla på lite menyer osv., osäker på om dom har Zumo hemma dock.

Se till att du köper med europakartan på DVD/CD så att du kan ruttplanera med Garmins program mapsource i datorn.

Dvdn med karta och program kostar fläsk att köpa löst om det överhuvudtaget går att få tag i.

Köp inte kartor på minneskort dom går inte att använda i datorn och då faller mycket med tjusningen att kunna planera och skapa rutter och semstertrippar hemma i lugn och ro.

Europa kartan är ca 1.5 gb stor och då är det ca 0,5 gb kvar på intern minnet i 550 komplettera med minneskort för musik, läsböcker bilder mm.

Se till att få en ny uppdaterad karta.
Jag köpte min på Dustin. och fick inte den senaste kartan. och det kostar 500 pix till.

Är det inte så att en fri uppgradering ingår vid köp av zumon?:va

Last edited:

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Zumo 550 säljer elgiganten på nätet för 5749 kr inkl City navigator europe.

Mediamarkt brukar ha mycket gpser och framför allt allting i drift så man kan kolla på lite menyer osv., osäker på om dom har Zumo hemma dock.

Se till att du köper med europakartan på DVD/CD så att du kan ruttplanera med Garmins program mapsource i datorn.

Dvdn med karta och program kostar fläsk att köpa löst om det överhuvudtaget går att få tag i.

Köp inte kartor på minneskort dom går inte att använda i datorn och då faller mycket med tjusningen att kunna planera och skapa rutter och semstertrippar hemma i lugn och ro.

Europa kartan är ca 1.5 gb stor och då är det ca 0,5 gb kvar på intern minnet i 550 komplettera med minneskort för musik, läsböcker bilder mm.

Är det inte så att en fri uppgradering ingår vid köp av zumon?:va

Kartor + Mapsource finns på Tpb..... O det är inga som helst problem att låsa upp o använda dom.

Jo, för 1000:- mer än vad den kostar på andra ställen. :näsblod

Det blir fan till att beställa en från USA när svenska handlare inte kan ha prylar hemma.

Har för mig att du bara har 1 års garanti om du köper från Usa.... o 3 år ifrån Sverige/Europa. Köpte min från England.....

Last edited:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Kartor + Mapsource finns på Tpb..... O det är inga som helst problem att låsa upp o använda dom.
.....

Mhmm. Har sett att det finns där, men är lite skraj för att jag skall fucka upp kartan som redan är förinstallerad i min 278:a.... Garmins kod har ju tidigare varit minst sagt svår att knäcka, så det tog några år. Inbillar mig att det inte är helt problemfritt att tex uppgradera en karta.

Men om du har testat och säger att det är lätt så..... Hmmm.

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Mhmm. Har sett att det finns där, men är lite skraj för att jag skall fucka upp kartan som redan är förinstallerad i min 278:a.... Garmins kod har ju tidigare varit minst sagt svår att knäcka, så det tog några år. Inbillar mig att det inte är helt problemfritt att tex uppgradera en karta.

Men om du har testat och säger att det är lätt så..... Hmmm.

Kan garantera att det är enkelt. Finns ett käckt litet prog på bara några hundra Kb som öppnar upp allt kartmaterialet. Har uppgraderat både Mapsource o Zumon till sista versionen.... Drar ett PM till dig.....

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år