jaha då var man tagen av snuten för första gången
..
körde på väg 110 precis söder om bjuv. ligger i 140-150 och ser att bilarna signalerar med helljusen, saktar in till ca 80 (det är en 90 väg) och kör vidare,,, mycke riktigt bara 600 meter längre fram står en poliskontroll.. ja vinkas in til sidan och tänker FAN nu e d kört, dom har haft en kontroll längre upp.. men till min förvåning var inte detta fallet. han bad att få se körkortet å bad mig blåsa osv, när allt detta var ok bad han mig köra över till andra sidan vägen för fordonskontroll, å nu börjar helvetet:S.. först klagade han på min "dolda" skylt, sen på mina små blinkers bak, sen på mina oorginal blinkers fram. sen säger idioten "jaha då ska vi testa köra den, den ligger på 11kw va? jaja d e klart ja sa.. (igentligen e den helt ostrypt och me smidd kolv) ja kom till att tänka på min bakbroms som hänger sig, sätter foten på bakbromsen och trycker till ett par gånger,.. han startar den och kör iväg, sen kommer han tillbax å sa att d verkade bra (han kom bara upp i 120 eftersom bromsen låg i) men trofan inte han testar rulla den å märker att bromsen ligger i, d e backventilen i huvudcylindern som kärvar sa ja. det slutade med 400 kr böter för skymd regplåt. 400kr för otillräklig blinkers. men jag fick inget för saknad av reflex, anliggande bakbroms och svettande packbox i gafflen,... men ja fick rabatt, får man mer än en böter samtidigt så får man 50% rabatt på det billigaste. hehe dom e lite dumma
.. så d blev 600kr i böter och ombessiktning,
så ni som säger att snuten inte testar om hojen e strypt osv, glöm d d e bara skitsnack, d testade tillochmed om min poalres mellan hoj var strypt, misstänker de lagbrott tar dom in den för kontroll och körförbud utfärdas
ibland har man tur och ibalnd inte...
kör försiktigt i sommar