var hittar ja blackbox te min NSR -91????

dj_flovar

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2005
Hoj
HONDA NSR 125R kawasaki z500
godagens nu vill ja ha rediga svar och inga motard-bach sidor
var kan man köpa blackbox till nsr -91 på internet eller i riktiga världen??

och en sak till är det samma avgassystem till 91:eek:rna och nyare modeller ?? :banana

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Blackbox har man på mopeder :va Vad ska du ha det till?

En bra låda kostar ett par tusenlappar

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
dj_flovar skrev:
a men de e bra när snuten kommer !!1
men var köper man dem?

Sök på forumet, "varvtalsbegränsare" och blackbox

en varvtalsbegränsare/blackbox kommer inte hjälpa dig ett skvatt "när snuten kommer"
En 125a får gå hur fort som helst, det är effekten som begränsas. Dom kan inte bevisa att du har högre effekt än 11kw genom provkörning

flexbert

Medlem
Gick med
24 Apr 2005
Hoj
Aprilia Tuono -07
Ljunghusen skrev:
Sök på forumet, "varvtalsbegränsare" och blackbox

en varvtalsbegränsare/blackbox kommer inte hjälpa dig ett skvatt "när snuten kommer"
En 125a får gå hur fort som helst, det är effekten som begränsas. Dom kan inte bevisa att du har högre effekt än 11kw genom provkörning

Och så kan ju han ju sätta en strömbrytare till avgasporten istället för att köpa en dyr varvtalsbegränsare :tomten

125kubik

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
kawasaki
Nja, det är ju inte uteslutet att polisen märker skillnad på 15 och 32 häst men :)

Bara att säga att förra ägaren sade att den var strypt isf...

flexbert

Medlem
Gick med
24 Apr 2005
Hoj
Aprilia Tuono -07
125kubik skrev:
Nja, det är ju inte uteslutet att polisen märker skillnad på 15 och 32 häst men :)

Nä säg typ: står inte det i regbeviset? :tomten

Sen har jag för mig att någon skrev att polisen inte får provköra din mc om inte du tilllåter det :va Någon som har någon information om det?

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
polisen får inte köra din MC om du inte tillåter det nej! .. men de kan kräva dig på ombesiktning om de misstänker något. Däremot vid en flygande besiktning har polisen rätt att kolla upp om strypningarna sitter där. Står det i papperet exempelvis (strypt genom 25mm bricka i avgassystemet) så hjälper de inte att du har 2hk med blackbox för de är isf själva brickan du kollar upp. Sen har jag ALDRIG hört om någon som ens vart med om en sådan flygande besiktning. Orka lixom!. Polisen är också människor som vill ha en så trevlig och problemfri arbetsdag som möjligt.
Det du kan få problem med är vid eventuell kollision att strypningen kollas upp och att du blir nekad ersättning från försäkringsbolaget. Detta är desto vanligare.

Blackbox är till Noll, Nada, Ingen nytta! på en motorcyckel förutom kanske möjlightvis vid besiktning men de kan inte heller där göra mer än en anmärkning att du har för hög effekt de släpper dig ändå. Sen kan det vid en flygande vara en nackdel att ha anmärkning på det för då kanske det blir intressantare för polisen att kolla strypningen.

Gå och lägg dig!

flexbert skrev:
Nä säg typ: står inte det i regbeviset? :tomten

Sen har jag för mig att någon skrev att polisen inte får provköra din mc om inte du tilllåter det :va Någon som har någon information om det?
står även ursprungseffekt så de kan mycket väl ha misstankar mot dig
Registrera därför in en redan strypt hoj från utlandet så får den den strypta effekten som ursprugseffekt i Svenska papper. :tummenupp

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
philsson skrev:
polisen får inte köra din MC om du inte tillåter det nej! .. men de kan kräva dig på ombesiktning om de misstänker något. Däremot vid en flygande besiktning har polisen rätt att kolla upp om strypningarna sitter där. Står det i papperet exempelvis (strypt genom 25mm bricka i avgassystemet) så hjälper de inte att du har 2hk med blackbox för de är isf själva brickan du kollar upp. Sen har jag ALDRIG hört om någon som ens vart med om en sådan flygande besiktning. Orka lixom!. Polisen är också människor som vill ha en så trevlig och problemfri arbetsdag som möjligt.
Det du kan få problem med är vid eventuell kollision att strypningen kollas upp och att du blir nekad ersättning från försäkringsbolaget. Detta är desto vanligare.

Blackbox är till Noll, Nada, Ingen nytta! på en motorcyckel förutom kanske möjlightvis vid besiktning men de kan inte heller där göra mer än en anmärkning att du har för hög effekt de släpper dig ändå. Sen kan det vid en flygande vara en nackdel att ha anmärkning på det för då kanske det blir intressantare för polisen att kolla strypningen.

Gå och lägg dig!

står även ursprungseffekt så de kan mycket väl ha misstankar mot dig
Registrera därför in en redan strypt hoj från utlandet så får den den strypta effekten som ursprugseffekt i Svenska papper. :tummenupp

Klart som fan dom får köra din mc om dom vill, men varför skulle dom vad bevisar det?

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
prulle skrev:
Klart som fan dom får köra din mc om dom vill, men varför skulle dom vad bevisar det?
klart som vad?.. Din MC eller hur? Polisen i sverige har inte all makt tyvär. Vakna ffs. Det är Sverige vi lever i. Och jo visst.. vad ska dom bevisa?. En provkörning säger ingenting. Prova en 125a om 5 år du kommer inte tycka det är något speciellt vrid i dom. Lätt för dig att veta om den är strypt eller inte som är van vid den effekten. Lättare isf att känna om en r6a exempelvis har 25kw eller inte. Krävs ändå nedplockning eller bänkning för att bevisa nåt så varför inte bara skippa provkörningen?. :va

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
philsson skrev:
klart som vad?.. Din MC eller hur? Polisen i sverige har inte all makt tyvär. Vakna ffs. Det är Sverige vi lever i. Och jo visst.. vad ska dom bevisa?. En provkörning säger ingenting. Prova en 125a om 5 år du kommer inte tycka det är något speciellt vrid i dom. Lätt för dig att veta om den är strypt eller inte som är van vid den effekten. Lättare isf att känna om en r6a exempelvis har 25kw eller inte. Krävs ändå nedplockning eller bänkning för att bevisa nåt så varför inte bara skippa provkörningen?. :va

Ja ja vet att dom får prov köra bilar, för dom stoppa min far å mig å krävde å få testa den sen klaga dom lite på bromsarna.
Så varför skulle dom inte få prov köra din 125:a? Får dom inte provköra moppar heller?

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
prulle skrev:
Ja ja vet att dom får prov köra bilar, för dom stoppa min far å mig å krävde å få testa den sen klaga dom lite på bromsarna.
Så varför skulle dom inte få prov köra din 125:a? Får dom inte provköra moppar heller?
Vad jag har läst här på forumet gång på gång är att det inte får provköra din hoj utan din tillåtelse. Vad det grundar sig på vet jag inte och jag har inte heller någon lagparagraf för att styrka det men det har å andra sidan inte du heller. Om nu hojen är ostrypt kan de som sagt inte bevisa något genom att säga att "den kändes stark" det håller inte så en provkörning i syftet "den är ostrypt" de håller inte det heller. Att anmärka på bromsar mm kan de däremot säkerligen göra. Ang mopeder vet jag inte men vilken snorunge vågar säga NEJ till en polis, förståss där är det änkelt att påvisa att fordonet är olagligt så det kanske finns olika lagar för dem. En moped är trots allt inte det minsta lik en MC på något vis förutom kanske just att den rullar på 2 hjul.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
philsson skrev:
Vad jag har läst här på forumet gång på gång är att det inte får provköra din hoj utan din tillåtelse. Vad det grundar sig på vet jag inte och jag har inte heller någon lagparagraf för att styrka det men det har å andra sidan inte du heller. Om nu hojen är ostrypt kan de som sagt inte bevisa något genom att säga att "den kändes stark" det håller inte så en provkörning i syftet "den är ostrypt" de håller inte det heller. Att anmärka på bromsar mm kan de däremot säkerligen göra. Ang mopeder vet jag inte men vilken snorunge vågar säga NEJ till en polis, förståss där är det änkelt att påvisa att fordonet är olagligt så det kanske finns olika lagar för dem. En moped är trots allt inte det minsta lik en MC på något vis förutom kanske just att den rullar på 2 hjul.

Jopp de har jag:Titta vad jag hitta.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
125kubik skrev:

Jo, i princip

Även om dom märker skillnad kvittar det

P.s jag blev stoppad för fortkörning på 125an och dom frågade inte om effekten

Det va uppe en poll för något år sen. Tror INGEN hade åkt dit för för hög effekt

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Ljunghusen skrev:
Jo, i princip

Även om dom märker skillnad kvittar det

P.s jag blev stoppad för fortkörning på 125an och dom frågade inte om effekten

Det va uppe en poll för något år sen. Tror INGEN hade åkt dit för för hög effekt

Det var nog den jag saxa ifrån. Den tråden när fredolla erkände..(stavning?)

Last edited:

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Jag o en kompis båda med effektsystem samt skjutsnig fast man inte får det innan man blev 18 blev stannad av en polis.
Brydde sig inte det minsta om något och då hörs det vällllldigt tydligt att den inte är orginal.
Var mest intresserad och fråga vad det var för fordon.

Samt blivigt stoppad av polisen en gång då jag körde Mycket för snabbt på en sträcka dock han dom aldri ta någon hastighet och då sa dom inget heller om effektavgassystem och avsaknaden av backspeglar.

Aldrig hört talas om någon som åkt dit för trimmad 125a.
Tror nog risken är minimal.

Du ska nog va mer orolig att du skadar dig / kör ihjäl dig än att du åker dit för polisen för att du har lite mer effekt.

Last edited:

125kubik

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
kawasaki
Och förresten, ska ni ha blackbox på er hoj, så var säkra på att blackboxen ifråga går ihop med er hoj.

Brände två CDI boxar på min moped p.g.a felaktig blackbox.

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Letar ratbike
Tänkte vi behövde lite nytt virke till diskussionen :tomten

jaha då var man tagen av snuten för första gången:(..
körde på väg 110 precis söder om bjuv. ligger i 140-150 och ser att bilarna signalerar med helljusen, saktar in till ca 80 (det är en 90 väg) och kör vidare,,, mycke riktigt bara 600 meter längre fram står en poliskontroll.. ja vinkas in til sidan och tänker FAN nu e d kört, dom har haft en kontroll längre upp.. men till min förvåning var inte detta fallet. han bad att få se körkortet å bad mig blåsa osv, när allt detta var ok bad han mig köra över till andra sidan vägen för fordonskontroll, å nu börjar helvetet:S.. först klagade han på min "dolda" skylt, sen på mina små blinkers bak, sen på mina oorginal blinkers fram. sen säger idioten "jaha då ska vi testa köra den, den ligger på 11kw va? jaja d e klart ja sa.. (igentligen e den helt ostrypt och me smidd kolv) ja kom till att tänka på min bakbroms som hänger sig, sätter foten på bakbromsen och trycker till ett par gånger,.. han startar den och kör iväg, sen kommer han tillbax å sa att d verkade bra (han kom bara upp i 120 eftersom bromsen låg i) men trofan inte han testar rulla den å märker att bromsen ligger i, d e backventilen i huvudcylindern som kärvar sa ja. det slutade med 400 kr böter för skymd regplåt. 400kr för otillräklig blinkers. men jag fick inget för saknad av reflex, anliggande bakbroms och svettande packbox i gafflen,... men ja fick rabatt, får man mer än en böter samtidigt så får man 50% rabatt på det billigaste. hehe dom e lite dumma:p.. så d blev 600kr i böter och ombessiktning,

så ni som säger att snuten inte testar om hojen e strypt osv, glöm d d e bara skitsnack, d testade tillochmed om min poalres mellan hoj var strypt, misstänker de lagbrott tar dom in den för kontroll och körförbud utfärdas

ibland har man tur och ibalnd inte...

kör försiktigt i sommar

Läs hela historien här!

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Det är ju sjukt, min hoj går i minst 160 på mätaren, ska de köra i 200 med min hoj innan de kan konstatera om den är laglig eller ej?

säger det för att det stod i den länken från bike att dom hade testat hans kompis mellanhoj.

Nyheter
Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende