Japp så ser jag det med. Fast nu är det så att hon påstår eller säger att jag borde ha kommit körande pga hon aldrig såg mig innan det smällde.
Även detta får jag till att bli hennes fel (fast det inte var så) hon får ju inte backa om hon inte ser vad som kommer.
Jag skall försöka att förklara hur det hela gick till.
Allt utspelar sig på en parkeringsplats vid en affär som heter ICA nära Lunden.
Denna parkeringsplats har två infarter och en utfart. Vid bägger infarterna finns det skyltar (rund helröd skylt med gult streck i = förbjuden infart resp utfarts skylt) som hindrar bilar att köra ut där. Sedan så finns det även en likadan skylt på motsatta sidan av utfarten. Från den ena infarten till utfarten bildar hela parkeringen ett U där själva uet utgör "körbanan" inne på parkerings området.
Finns även en infart i det nedre högra hörnet utav U:et. Bägge sidorna av körbanan är kantad utav parkeringar, förutom den övre nedre delen utav uet som är änden utav de två mittre P-raderna
Just där i änden står jag och väntar på en bil som skall köra ut från raden längst till vänster utav uet. Medans jag står där (har bilen igång med ljuset på) börjar damen att backa ut från sin parkeringsplats som är längst ner på uet. Jag ser detta för sent och hinner inte få i backen så att jag kan backa undan från henne. Detta slutar med att hennes vänster bak stötfångare klipper min vänster framm skärm alldeles frammför hjulet. Jag tycker att detta är ett solklart fall, det är ju hon som har backat utan uppsikt. Fast damen säger att hon inte såg mig pga att jag skall ha kommit från fel håll, alltså enligt henne kört mot enkleriktat. Nu var det ju som sagt så att jag stog still, visserligen vänd åt fel håll om det nu var så att p-platsen var enkelriktad. Såvit jag vet är det så att en förbud mot infart skylt inte betyder att hela området är enkelriktat.
Låter ju hel snurrigt
detta men jag kan inte förklara det hela bättre