Var/hur laga trasigt porslin??

Pegaso650

Numera på Honda...
Gick med
16 Apr 2005
Min sambos farmor råkade få nån gammal vas/prydnadssak i porslin söderslagen för ett par dagar sedan. Den hade legat i kartongen sen den var ny, vilket var läääänge sen, och nu hade hon tagit fram den för inte så länge sen och den åker i golvet nästan genast.
Då den var ganska betydelsefull för tanten så skulle jag vilja hjälpa henne att få ihop den, om det går.

Så jag undrar om det är nån som vet om det finns nån, helst runt Stockholm, som lagar gammalt porslin.

Jobbade på Rörstrand för många år sedan och de fick ju ofta frågan från folk om hur laga tappat porslin. Tyvärr kunde man sällan hjälpa till med detta utan man hänvisade till
någon konservator på museum eller auktionsfirma. Det handlade om att använda rätt lim så det inte gulnade med tiden eller så.

Eller ännu bättre för dig som bor E'stockholmo: Gustavsbergs porslinsfabrik ligger ju nära och bra.
-Där borde det finnas någon (typ på museet eller materiallabbet) som kan ge tips om vart man skall vända sig.

Jobbade på Rörstrand för många år sedan och de fick ju ofta frågan från folk om hur laga tappat porslin. Tyvärr kunde man sällan hjälpa till med detta utan man hänvisade till
någon konservator på museum eller auktionsfirma. Det handlade om att använda rätt lim så det inte gulnade med tiden eller så.

Eller ännu bättre för dig som bor E'stockholmo: Gustavsbergs porslinsfabrik ligger ju nära och bra.
-Där borde det finnas någon (typ på museet eller materiallabbet) som kan ge tips om vart man skall vända sig.

Tackar:tummenupp
Får höra med dom under veckan.

Nyheter
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick