McB skrev:En mack?
Kahobe skrev:Ring statoil centralbokningen, de kan se vad som finns var.... (kolla numret på gula sidorna)
(nån puss vill jag INTE ha ...)
Flyg planet iställetChribba skrev:Ingen som har någon annan idé?
Chribba skrev:Jag kanske ska berätta att jag ska frakta ett par vingar till ett flygplan där vingarna är 5,07 m långa. Helst vill jag samtidigt få plats med själva flygplanskroppen som är 6,92 m långt men med en hjulbas på 4,92 m.
Jag har svårt att se att en vanlig bensinmack har någon anledning att ha ett sådant stort släp till uthyrning. För det kan ju inte vara varje dag någon hyr en sån stor kärra. Men jag ska ringa och höra...
Ingen som har någon annan idé?
MrGooFy skrev:Har du BE-kort eller bara B??
Om du bara har B så tänk på att kolla totalvikten på kärran, polisen bryr sig inte om hur mycket last du har på kärran dom kollar bara totalvikten.
Dom reglerna som gäller är
Om kärrans totalvikt är under 750 kilo så räknas det alltid som lätt kärra.
Om totalvikten på kärran överstiger bilens tjänstevikt så räknas det som tung kärra.
Totalvikten på bilen plus totalvikten på kärran får inte ihop överstiga 3,5 ton.
Tjänstevikt= Bilens vikt fulltankad med chaufför utan någon last
Lastvikten= Dööh![]()
Tjänstevikt+Lastvikt= Totalvikt.
Chribba skrev:Jag kanske ska berätta att jag ska frakta ett par vingar till ett flygplan där vingarna är 5,07 m långa. Helst vill jag samtidigt få plats med själva flygplanskroppen som är 6,92 m långt men med en hjulbas på 4,92 m.
Jag har svårt att se att en vanlig bensinmack har någon anledning att ha ett sådant stort släp till uthyrning. För det kan ju inte vara varje dag någon hyr en sån stor kärra. Men jag ska ringa och höra...
Ingen som har någon annan idé?
Chribba skrev:Jag har allt utom buss: A BE CE.
Så det är 3,5 ton som gäller för mig alltså?
Chrille skrev:Trots att du inte gillar iden så väver jag vidare på den.
När jag ska flytta min katamaran så hyr jag ett släp på Statoil som är(precis som BB's) byggd för biltransport. på den lastar jag sen 2 plastskrov på 6m utan några problem med med tämligen ofarliga utstick. Sen lastar jag en mast på 9m som jävlaremej sticker ut men det tar jag fram över bilen så blir det så bra så....
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |