Var i Uppsala kan jag köpa ett verktyg för avgasfjädrar?

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Hej!

Jag har ögnat igenom årets MC-tillbehörskatalog från Lelles och hittar inte ett verktyg för att förenkla avmontering och montering av avgasfjädrar. Touringbutiken säljer den men jag vill ha köpa den nu och helst i Uppsala. Så här ser den ut hos Touringbutiken https://www.touring.se/touring/Servlet?page=11&anr=984-8280
984-8280.jpg

Jag har för mig att ett liknande verktyg fanns till salu hos Lelles och fanns på bild i en tidigare utgåva av katalogen från Lelles. Skulle någon få fram ett artikelnr hos Lelles kan jag kolla om det finns någon kvar där eller annat tips var jag kan köpa en.

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Annars funkar det kanon med buntband. Gör buntbandet till en ögla, sen är det bara att dra.

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Alternativ lösning

Annars funkar det kanon med buntband. Gör buntbandet till en ögla, sen är det bara att dra.

Smart, jag funderade på det, men kom inte längre än till en kort tanke, men gör man öglan tillräckligt stor så man får in mer än ett par fingrar så borde man orka dra även om fjäderbelastningen är hög. Nu har jag inte provat än så jag vet inte hur hårt de sitter.

devo81

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2006
Hoj
i graven : ( meen det kommer nog nån ny av nått slag
har en katalog som heter allright å där finns denna grej du har på bild.... å va jag har för mig så e lelles återförsäljare..... kostar 60 kr..

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
Det funkar även bra att böja en eker från ett cyckeldäck. Som en oval öggla med en liten krok längst ut.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Jag smidde ett eget (ursprungligen tänkt som fiskkroksurdragare, men det blev något annat istället) och som verkligen håller för överdjävligt hårda fjädrar :)

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Problem är löst!

Tack alla för hjälpsamma tips, jag tog M:ets tips och buntband funkade aldeles utmärk för mina relativt lätta fjädrar, nu står hojen redo för besikning med orginalburken som måste vara blyinfattad och större burk finns nog inte ens på Jamahas blysläde Warrior! Måste även kolla så jag har en reflex bak annars får jag väl rusa till Lelles och köpa en.

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Tack alla för hjälpsamma tips, jag tog M:ets tips och buntband funkade aldeles utmärk för mina relativt lätta fjädrar, nu står hojen redo för besikning med orginalburken som måste vara blyinfattad och större burk finns nog inte ens på Jamahas blysläde Warrior! Måste även kolla så jag har en reflex bak annars får jag väl rusa till Lelles och köpa en.
Dubbelhäftande Reflex kan du köpa mekonomen prescis bredvid bilprovningen
för 13kr.

I know ; )

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Dubbelhäftande Reflex kan du köpa mekonomen prescis bredvid bilprovningen
för 13kr.

I know ; )

Kanon! Det blir hojens första besiktning, och jag kan inte minnas att jag sett någon reflex bak, 13kr är som hittat!

Hanlotta

Flyger fram...
Gick med
24 Jan 2006
Hoj
Yamaha R1 -00
Det där liknar ett verktyg som följde med ungarnas studsmatta... Behöver du låna verktyget så är det bara att hojta till.

984-8280.jpg

M v h

Hanlotta

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Det där liknar ett verktyg som följde med ungarnas studsmatta... Behöver du låna verktyget så är det bara att hojta till.

984-8280.jpg

M v h

Hanlotta

Tack för erbjudandet, men jag har redan löst mitt byte av avgasrör genom att använda buntband. En röd reflex är oxå inhandlad och monterad så nu skall hojen vara besiktningsklar, på torsdag gäller det, hojens första besiktning.

Superpedro

Wrrooooooooooom Braaap braaaap braaaap
Gick med
7 Sep 2005
Hoj
Hojlös
Grym fjäder mejsel.

19-008_l.jpgEn sån har jag. den funkar grymt.

en sådan hittar du på Biltema för 19.90kr.

MVh Superpedro

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
View attachment 187551En sån har jag. den funkar grymt.

en sådan hittar du på Biltema för 19.90kr.

MVh Superpedro

En sånn kanske man skall inhandla även om buntband funkade i mitt fall så kan ett sådant verktyg komma till anvåndning i andra fjäderrelaterade fall. Hojen gick igenom besiktningen utan anmärkning men orginalburken skall av fortare än kvickt, rena strypningen till och med klart kännbart även i mellanregistret! Nej Tacka vet jag mitt G & G slipon med DB-killer i, funkar perfekt och grannsämjan bibehålls dessutom.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping