var köpa gummiskydd för metallstrap?

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Jag är ute efter något liknande det som nämns i den här tråden: http://www.g503.com/forums/viewtopic.php?f=65&t=157654

Jag vill alltså ha gummi av den profilen på löpmeter, eller iaf tillräckligt att göra hängare för två avgasburkar med omkrets 414mm per styck.

Det där ser exakt ut som de gummibitar som dykare har runt de remmar som de spänner fast lufttuberna på sin väst. Vet inte hur breda du skall ha, men det är precis samma funktion. Gå in i vilken dykbutik som helst o visa bilderna så förstår de direkt.

P

PS. Vet inte hur mycket värme de skall tåla i o för sig.... DS.

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Klipp sönder en gammal innerslang.
Klämman sitter väl så pass hårt så att den håller kvar gummimellanlägget antar jag.

zilog

Mr. Hardtechno
Gick med
13 Jan 2004
Hoj
RSV1103R -02 Magnesium, VW Polo 1.4 GTI -97
Hm, så plan gummiduk utan uppvikta kanter stannar alltså kvar när dämpare och klämma rör sig mot varandra?

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Hm, så plan gummiduk utan uppvikta kanter stannar alltså kvar när dämpare och klämma rör sig mot varandra?

Lite femminuterspillande innan klämman var på plats kan jag erkänna att det var men väl på plats så rörde det sig inte. Jag limmade inte gummit mot hållaren, det kunde man kanske gjort.

zilog

Mr. Hardtechno
Gick med
13 Jan 2004
Hoj
RSV1103R -02 Magnesium, VW Polo 1.4 GTI -97
Jag börjar väga över lite åt att göra något sånt här till nya burkarna (remus hexicone): http://pirateslair.net/HexiconeMount1.JPG

Nån som vet hur det är fäst på insidan? Jag ska ju svetsa mina höljen av 0.6mm RF-plåt alternativt 0.7mm titan, och den plåten är ju så vek att man knappt kan lyfta i den utan att den deformeras. Har de bara en liten bricka på insidan (ser en popnit som troligen håller fast ett mothåll), eller har de ett band som går hela varvet runt på insidan? Mina burkar kommer att bli rätt stora och väger nog 2-2.5kg/st när de är färdiga samt kommer hamna väldigt nära svingen, så jag vill inte ha någon rörelse i infästningen.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring