Var köpa kamkedjesträckare CBR1000f?

Lillvego

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2008
Ort
Västerås
Hoj
CBR1000f
Hej! Skramlar i motorn min. Tänkte ge mig på och byta kamkedjesträckaren. Ringde lokala verkstaden och de ville ha nästan 1200:- för bara sträckaren. Tycker att det låter väldigt mycket.

Någon som vet var man kan hitta (billigare) kamkedjesträckare till en Honda CBR 10007 -87? :confused:

Tack!
 

medic

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2004
Ort
Örebro
Hoj
CBR600F4
Ifall 1000 F har samma problem med sträckaren som 600F så rekommenderar jag dig att byta till en manuell sträckare istället. Leta efter "APE cam chain tensioner". Kostar mellan 50-70$ om jag inte har fel.
Helt säker på att det är kamkedjesträckaren som är problemet?
 

Lillvego

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2008
Ort
Västerås
Hoj
CBR1000f
Ifall 1000 F har samma problem med sträckaren som 600F så rekommenderar jag dig att byta till en manuell sträckare istället. Leta efter "APE cam chain tensioner". Kostar mellan 50-70$ om jag inte har fel.
Helt säker på att det är kamkedjesträckaren som är problemet?

Har läst lite ang APE. Vissa säger att det är bättre vissa säger att det bara är lämpligt om man kör jävligt hårt (vilket jag mycket sällan gör). Någon åsikt om fördelar/nackdelar med APE/original?
Det låter som typiskt sträckarproblem, rasslar lite i motorn vid start. Rasslet försvinner vid gaspådrag..
 

medic

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2004
Ort
Örebro
Hoj
CBR600F4
Har läst lite ang APE. Vissa säger att det är bättre vissa säger att det bara är lämpligt om man kör jävligt hårt (vilket jag mycket sällan gör). Någon åsikt om fördelar/nackdelar med APE/original?
Det låter som typiskt sträckarproblem, rasslar lite i motorn vid start. Rasslet försvinner vid gaspådrag..

Har inte hört något negativt om APE. Det enda den gör är att kedjan inte flyttar på sig oavsett hur man kör. Om den nu är billigare än original ser jag inte vitsen att byta till en annan. Kan inte svara på om den på något sätt kan förstöra kedjan men har mycket svårt att tro det.
Du kan ju annars ta ut din nuvarande och pumpa den i ett fat med olja, det kan ju hjälpa en viss tid. Annars med APE behöver du ju bara spänna den lite när ljudet återkommer i framtiden.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top