Var köpa koffeintabletter - receptfritt (?)

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Tjaa, som rubriken lyder. Jag har för stunden fyra extrajobb + studier och ibland kan det bli lite jobbigt, exempelvis helgen jag har framför mig innehåller mycket jobb. Det vore skönt om man kunde boosta kroppen lite helt enkelt och vara pigg längre. Koffein borde väl sköta jobbet ganska bra tror jag och eftersom jag inte är någon större kaffedrickare och på grund av att koffeinhalten i kaffe antagligen inte är tillräckligt hög, så tror jag att tabletter är det bästa. Men var kan man köpa det? Går det fortfarande? Hörde talas om datornördar som knaprade såna på LAN när jag gick i grundskolan men det är några år sen nu. Finns dom i handeln fortfarande? Självklart måste det vara receptfritt.

Tackar på förhand. :tummenupp

Lite långt att åka kanske, men när jag var på kryssning till Tallinn köpte jag 3 burkar koffeintabletter där à 20 kr/st.
Mycket effektivare än de svaga man köper här i Sverige!

Hur gick det med bröna förresten? :va

gymgrossisten.com har ordentliga grejer.

Ta en halv gubbe :) Nejdå, Men varför inte Jolt? Den har hög koffeinhalt och smakar helt okej, finns lite överallt!

Lagligt behöver det inte vara, bara det inte är receptbelagt för då får jag aldrig tag i dom. :D

Men jag hittade faktiskt en burk med koffeintabletter på Apoteket efter Duckies tips, 100mg, 30 piller för 40:-. Ska sova nu och jobba inatt, och imorgon på dagen och natten därpå igen, så tror att jag knaprar några imorgon bitti och ser hur det känns. Är ganska rejält trött nu så antar att jag kommer vara sjukt trött imorgon. Hoppas på koffeinet. Kan återkomma med "tripprapport" om så önskas. :hihi

Ta en halv gubbe :) Nejdå, Men varför inte Jolt? Den har hög koffeinhalt och smakar helt okej, finns lite överallt!

Fast jag tror mina piller är snäppet värre va? :)

Last edited:
Lagligt behöver det inte vara, bara det inte är receptbelagt för då får jag aldrig tag i dom. :D

Men jag hittade faktiskt en burk med koffeintabletter på Apoteket efter Duckies tips, 100mg, 30 piller för 40:-. Ska sova nu och jobba inatt, och imorgon på dagen och natten därpå igen, så tror att jag knaprar några imorgon bitti och ser hur det känns. Är ganska rejält trött nu så antar att jag kommer vara sjukt trött imorgon. Hoppas på koffeinet. Kan återkomma med "tripprapport" om så önskas. :hihi

Fast jag tror mina piller är snäppet värre va? :)

Hur gammal är du? :confused:
Du dricker inte kaffe och du har aldrig pumpat dig själv med koffein.

En red bull är det mer tryck i än ditt piller du har där - fast du kan ju alltid ta 5 piller direkt :rolleyes:

Koffein är ett stimulansmedel, vid överdriven konsumtion så kan man faktiskt avlida! :mattias

de koffeintabletter som duckie länkade till fungerar som förväntat - levde i princip på dem under sista året i gymnasiet :D Framförallt eftersom jag inte gillar kaffe, men även pga av smidigheten :tummenupp

Mina praktiska erfarenheter:

- Ingen direktverkande effekt. Räkna med minst en halvtimme efter intag innan du börjar känna dig pigg. För att undvika detta kan du skölja ned tabletterna med en energidryck eller leva på placebo-effekten under tiden :tummenupp

- Ett intag av två tabletter höll mig pigg i ca 3-4 timmar (...av hårt pluggande, dvs inte kroppsarbete). Det är således ingen god idé att intag en dos klockan 21.00 för att studera en timme, när man samtidigt planerar att gå och lägga sig vid elva.

- Nu låter jag som värsta knarkaren, men visst fan vänjer sig kroppen efter ett tag vid ett ständigt intag av koffeintabletter. Precis samma sak händer väl folk som druckit kaffe i 30 år, dvs man känner sig tröttare om man inte får i sig koffein än om man aldrig vant kroppen vid det.

Detta är alltså mina personliga erfarenheter och inga vetenskapliga teorier.

Efendrin är receptfritt på flertalet internetsidor :D

Svårt att få tag i ren efedrin bara. Det andra skitet ephedra eller Stackers och sånt borde man inte ta.

- Nu låter jag som värsta knarkaren, men visst fan vänjer sig kroppen efter ett tag vid ett ständigt intag av koffeintabletter.

Man kan vänja kroppen vid allting. Börja i små doser och sen trappa upp fungerar smärtfritt.

Kolla alkisarna. Till sist dricker de ren T-röd :tummenupp

Last edited:
Hur gammal är du? :confused:
Du dricker inte kaffe och du har aldrig pumpat dig själv med koffein.

En red bull är det mer tryck i än ditt piller du har där - fast du kan ju alltid ta 5 piller direkt :rolleyes:

Koffein är ett stimulansmedel, vid överdriven konsumtion så kan man faktiskt avlida! :mattias

Skojaru eller? Brukar du få förhöjd puls (vanlig biverkning av dessa tydligen) när du dricker Red Bull?

Jag dricker inte kaffe (ofta!) för att jag vill värna om mitt hollywoodleende. :tuttar

de koffeintabletter som duckie länkade till fungerar som förväntat - levde i princip på dem under sista året i gymnasiet :D Framförallt eftersom jag inte gillar kaffe, men även pga av smidigheten :tummenupp

Mina praktiska erfarenheter:

- Ingen direktverkande effekt. Räkna med minst en halvtimme efter intag innan du börjar känna dig pigg. För att undvika detta kan du skölja ned tabletterna med en energidryck eller leva på placebo-effekten under tiden :tummenupp

- Ett intag av två tabletter höll mig pigg i ca 3-4 timmar (...av hårt pluggande, dvs inte kroppsarbete). Det är således ingen god idé att intag en dos klockan 21.00 för att studera en timme, när man samtidigt planerar att gå och lägga sig vid elva.

- Nu låter jag som värsta knarkaren, men visst fan vänjer sig kroppen efter ett tag vid ett ständigt intag av koffeintabletter. Precis samma sak händer väl folk som druckit kaffe i 30 år, dvs man känner sig tröttare om man inte får i sig koffein än om man aldrig vant kroppen vid det.

Detta är alltså mina personliga erfarenheter och inga vetenskapliga teorier.

Nej du låter inte som värsta knarkaren, du har nog helt rätt. Vad man gör då är att öka dosen. När man måste äta en hel burk per gång bör man nog sluta/trappa ner. :D

:junkie

Fick du aldrig huvudvärk el liknande? SLutade du använda dom tvärt efter ett års användning? Abstinensbesvär?

Last edited:
Skojaru eller? Brukar du få förhöjd puls (vanlig biverkning av dessa tydligen) när du dricker Red Bull?

Jag dricker inte kaffe (ofta!) för att jag vill värna om mitt hollywoodleende. :tuttar

Det är 250mg koffein i en vanlig Red Bull-dryck på 25ml.

Ett piller ger dig endast 100mg.

Vilket är det mer tryck i?

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa