Var köpa lameller billigt till R1?

-Hjalmarsson-

Fortfarande Rookie
Gick med
17 Jun 2003
Behöver nya lameller till min racehoj. Yamaha i Sverige säljer numera endast lameller till koppling förpackade tillsammans med stålskivor. Man kan alltså inte bara köpa nya lameller. Utan måste köpa stålskivorna oxå även om stålskivorna man har är skitfina. Ett komplett byte kostar då nästan 3000 kr. Nån som har nåt bra tips var man billigt kan få tag på dessa så är jag tacksam.

Martinus skrev:
Behöver nya lameller till min racehoj. Yamaha i Sverige säljer numera endast lameller till koppling förpackade tillsammans med stålskivor. Man kan alltså inte bara köpa nya lameller. Utan måste köpa stålskivorna oxå även om stålskivorna man har är skitfina. Ett komplett byte kostar då nästan 3000 kr. Nån som har nåt bra tips var man billigt kan få tag på dessa så är jag tacksam.

Lelles har väl "ekonomi"-lammellsatser har jag för mig.

MVH Martin

Vill du ha billigt eller bra ??

Oftast ör det så att lamellerna slirar, bränner stålskivorna, slut koppling.
Brukar inte hjälpa med bara lamellbyte, byt hela paketet. Det kostar.. :tummenupp

billys mc i askersund är billig.. jag köpte till min där original ska det vara oxå annars kan det kvitta.. tror jag gav 1000kr

Martinus skrev:

Hmm.. något sent men touring.se har lamellsats för ca 800kr har jag för mig.

Martinus skrev:

Köpte en originallamellsats på Yamhacenter i Haninge. 1000-1100kr ... inga konstigheter...

/F

Nyheter
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick