Ironcastle
Ny medlem
Tänkte byta kopplingskorg på min Suzuki Vstrom. Den rasslar och lever om vid ett visst varvtal, det är ett känt, och åtgärdat (dock ej på min), problem så det finns bara på de äldsta modellerna, min är en -02:a. Dessutom har den blivit lite kinkigare på senare tid vid nedväxling till de lägre växlarna. Tror att den draggar något, även om det inte verkar så vid stillastående. Men, hur som helst, jag har inte tagit reda på ännu vad delarna kostar i Sverige, men jag misstänker att det är rätt dyrt. Kollade i USA, där får man loss det jag tror att jag vill byta för ca 2900 inkl frakt. Men sedan ska det tullas (ingen större kostnad) men momsas, tillsammans med lite annat som kommer till så ramlar det iväg ytterligare en tusing vilket inte känns så motiverat.
Har därför sökt i Europa efter delar, men inte funnit några siter där kopplingskorgen finns. Ev går det att finna friktionslamellerna, men jag har inga priser.
Så till min fråga: finns det några bra tyska eller engelska siter som kanske har det jag behöver? Alt i några andra europeiska länder där det ändå finns engelska siter?
Har därför sökt i Europa efter delar, men inte funnit några siter där kopplingskorgen finns. Ev går det att finna friktionslamellerna, men jag har inga priser.
Så till min fråga: finns det några bra tyska eller engelska siter som kanske har det jag behöver? Alt i några andra europeiska länder där det ändå finns engelska siter?