Var köper man "kapell" till hojen?

Mr_Suzuki

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2003
Hoj
Honda VFR
Hejsan,

Plockade fram hojen ur vinteridet idag! :) Var kul kul kul att vara ute o köra. Tyvärr har jag inget garage själv så hojen får stå ute mest hela sommaren. Tänkte jag skulle köpa en sån där måttanpassad mc-skydd/pressenning/ kapell men vet inte var man köper sådana? :confused: Är det nån som vet, & kan rekommendera nåt ställe? Använder ni såna själva? Skyddar hojen från smuts/starkt solsken & förhoppningsvis vandaler... :rolleyes:

High_Velocity

Guest
Mr_Suzuki skrev:
Hejsan,

Plockade fram hojen ur vinteridet idag! :) Var kul kul kul att vara ute o köra. Tyvärr har jag inget garage själv så hojen får stå ute mest hela sommaren. Tänkte jag skulle köpa en sån där måttanpassad mc-skydd/pressenning/ kapell men vet inte var man köper sådana? :confused: Är det nån som vet, & kan rekommendera nåt ställe? Använder ni såna själva? Skyddar hojen från smuts/starkt solsken & förhoppningsvis vandaler... :rolleyes:

Biltema har kapell, billiga och det finns i 3 olika storlekar och den tål värme, jag lägger på min så fort jag kommit in i garaget och inga konstiga reklam tryck.

Ringo

-
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
-
Jag har köpt ett riktigt skitkapell som jag naturligtvist inte vet namnet på. Har slängt förpackningen den kom i. Är ganska säkert på att det är tyskt. Först gick den sönder efter bara någon vecka. Fick det bytt och det nya är lika värdelöst. Går sönder som lätt som fan, stelnar och blir hårt/spröd. Så mitt tips är väl att inte snåla med pengarna.. Tror jag lade ut runt 300 för mitt.

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
jag använder ett hästtäcke jag fått ... funkar bra, men skall ändå köpa biltemas kapell. billigt & bra

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
wonderwizard skrev:
jag använder ett hästtäcke jag fått ... funkar bra, men skall ändå köpa biltemas kapell. billigt & bra

Dom flesta MC firmorna har kapell, men köp ett riktigt, vävförstärkt kapell, dom billiga blåser sönder i första ovädret.

Fråga mig hur jag vet...

"Den låga kvalitetens bitterhet kvarstår långt efter det att det låga prisets sötma har försvunnit"

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Instämmer med alla andra, biltemas är både billigt och bra. Mitt är inne på tredje säsongen och är fortfarande lika fint som när jag köpte det.

Firefly

Sporthojsnörd
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tokgul Fireblade 954 *SÅLD*
Mr_Suzuki skrev:
Hejsan,

Du bor ju i Trollhättan... Bike har....

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...