Var köper man Skruv

r33z

Livsnjutare
Gick med
27 Aug 2008
Hoj
KTM 690 Endurov, Honda 600 Hornet
Jag lossade värmesköldarna och skruvarna satt som f@n vilket resulterade att praktiskt taget alla blev mer eller mindre sönder dragna, men de är loss nu iaf.

Åkte ner till lokale Suka handlaren o han ville ha 37 pix st. Jag behöver 6 st och tyckte de var på tok för mycket för några skruvar.

Kollade mekonomen, autoexperten och den lokale järnhandeln, men ingen hade denna skruven.

De är en M6x16 insex med rundad skalle.

Hittar några via google, men de är alla eloxerade AL skruvar, vilket inte kommer att hålla.

Någon som har ett tips på var jag hittar skruvar något billigare på nätet?

Bifogat

• 813_m.jpg
    813_m.jpg
    1.3 KB · Visningar: 870

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Jag har köpt sådana på en av Tools butiker i Västerås.
Fanns även i svart.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Såna där skruvar kallas bla för Button Head Allen Screw (eller bolt) eller Button Head Hex Screw om du ska söka.
Kanhända finns det även kompletta skruvsatser i tex polerat RF till din motor, Sk Stainless bolt kit. Finns tex på Ebay. Men värmesköldarna hör kanhända inte till motorn.

/J

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Jag hade samma problem och jag fann bultar med rätt stigning på Wurth. Men det var inte lätt att finna någon som hade.

Roffes Motor hade också en hel del bult&skruv.

Hudik

Guest
Ok, Skruvarna kostade alltså 222:- och du spenderar timmar att leta billigare och åker runt för att spara några kronor....

Förstår att du tycker att det är dyrt för några skruvar, men när du hittat för 10-15:- st, hur mycket har du då lagt ut i merarbete för dom???

r33z

Livsnjutare
Gick med
27 Aug 2008
Hoj
tack för alla tips, nu ska jag nog hitta några

Ok, Skruvarna kostade alltså 222:- och du spenderar timmar att leta billigare och åker runt för att spara några kronor....

Förstår att du tycker att det är dyrt för några skruvar, men när du hittat för 10-15:- st, hur mycket har du då lagt ut i merarbete för dom???

Visst kan man tycka de, men nu har jag väl hittat ett ställe med bra sortiment, så nästa gång behöver jag inte leta. :tummenupp I vanliga fall hittar man ganska fort de man söker på nätet. När jag väl började leta så kunde jag inte tro att de skulle vara så svårt att hitta en skruv... :va

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Skruvarna till värmesköldar och andra varma delar sitter nästan alltid med röd loctite på Suzuki. Värm med varmluftspistol så går det lättare och man slipper runddragna insexor.

Yami

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jul 2009
Hoj
XJR1300
Swedol har ett hyffsat stort sortiment.
Jag har i alla fall köpt rostfria motorkåpsskruv där.
Kostar lite dock, tar någon tusenlapp kilot (de väger dem givetvis
och man betalar för sin viktandel). Blir rätt dyrt ändå tycker jag.

Th Eriksson

Ny medlem
Gick med
1 Nov 2009
Hoj
Honda Goldwing 1500 GL -99 Yamaha XJ 900 S Diversion -96 Kawasaki GPZ 900 R -90 Honda 400 CMT
tack för alla tips, nu ska jag nog hitta några

Visst kan man tycka de, men nu har jag väl hittat ett ställe med bra sortiment, så nästa gång behöver jag inte leta. :tummenupp I vanliga fall hittar man ganska fort de man söker på nätet. När jag väl började leta så kunde jag inte tro att de skulle vara så svårt att hitta en skruv... :va

Kolla annars med en bilförsäljare som säljer Franska bilar typ Citroen. behövde skruv till min Honda. MC-verkstad tipsade om detta då de inte hade skruven hemma jag behövde. Löste sig på några minuter hos bilfirman även om de inte hade några data att gå på. :tummenupp

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Eller din lokale cykelhandlare...

För det är vanlig M6, inte något fingängat krafs?

r33z

Livsnjutare
Gick med
27 Aug 2008
Hoj
Var inne på Ekstrandhs nu på morgonen och visst hade de skruv. Vilken välsorterad butik, att jag missat den i alla 10 år som man bott i Lund. De hade precis sådana skruvar jag ville ha och till ett förmånligt pris av 51kr för alla sex. Dit kommer jag gå fler gånger.

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Annars är ju ett säkert tips att ta en skruv från varje lycktstolpe

( serviceluckan):D

Gjorde man förr på moppetiden:banana

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...