Var kan man köpa sumitomo HE 050 kontakter (Honda belysning)?

kogi04

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2011
Hoj
Yamaha MT-07 -14, Suzuki SV650S -00
Någon som vet var man kan köpa 2-pols Sumitomo HE 050 kontakter? Det är sådana som används i min CBF1000FA där bak vid baklyset, regskyltsbelysningen och blinkersen.

Det är den här typen av kontakt:
2p050-s_0307.jpg

Enda stället jag hittat som säljer dessa här easternbeaver.com i USA som har ett minimum på 20USD vid beställningen. Hade varit nice om jag kunde hittat någon närmre.

Tack!

Kolla med Berner eller Wurth, dom har allsköns sortiment.

edti: vi har ett rätt bra sortiment på jobbet, kollar imorrn.

Last edited:
sportbike> Tack! Hittade inget via Berners eller Wurths sökfunktioner på deras sidor.

Varenda sida jag hittar på nätet hänvisar till EasternBeaver...
Antar att det inte är så vanligt att folk behöver dessa. Min tanke är att inte skära i orginalkablaget utan bygga mellanlänk själv. Tänker koppla in ett relä som skall triggas av regskyltsbelysningen.

petta59> Samma kontakttyp? Hittar inte den i deras sortiment :X

petta59> Tack!! De låg under Lighting and Turn Signals och hade andra produktnamn/nummer än på tidigare sidan jag kollat på.

Jag tar gärna emot fler tips om någon vet var man kan få tag på här hemma i Sverige eller i Europa. Annars kör jag på corsa-technic.com.

Jag har själv sökt hemma, på ELFA bla annat men hittade inget. Det var någon på forumet som skrev i M-tins tråd och rekomenderade dom.

// Peter

Ta med kontakten och gå till en bilverkstad typ nån som håller på med peugeot eller nått och kolla om dom möjligen har nån kontakt som kan passa.Du kan säkert kolla på andra verkstäder med.Sitter liknande kontakter på skärmblinkers på vissa modeller.

Kollade hos MC-Huset i Malmö. De hade inte sådana. Brukade bygga med andra kopplingar när de gjorde jobb åt kunder. Om jag hittade något ställe att köpa så var de också intresserade :P

Det blev från corsa-technic trots allt.

Fick mina kontakter med posten igår. Gick bra att beställa från Corsa-Technic om någon undrar för framtida referens. Tog alltså då 9 dagar från det att jag beställde tills att det låg i min brevlåda.

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back