Var sitter strypningen?

Andybandy

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2005
Ort
Klippan
Hoj
Yamaha Rd 125Lc
Tja, det sägs att strypningen på en yamaha rd lc sitter i kröken? men var i kröken? sitter den mitt i eller? :confused: någon som vet om den är strypt någon annan stanns? ha d :tummenupp
 

Andybandy

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2005
Ort
Klippan
Hoj
Yamaha Rd 125Lc
Solid snake skrev:
:kocko hade det av idag och jag så ingen och den gör 120-130 så den e nog strypt!
Vill lixom ha reda på om jag måste kapa kröken för att få ut den ir vad
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
Andybandy skrev:
:kocko hade det av idag och jag så ingen och den gör 120-130 så den e nog strypt!
Vill lixom ha reda på om jag måste kapa kröken för att få ut den ir vad

Du kan ju alltid pilla in en ståltråd eller liknande och känna efter när du ändå har det av?
 

Solid snake

Guest
Andybandy skrev:
:kocko hade det av idag och jag så ingen och den gör 120-130 så den e nog strypt!
Vill lixom ha reda på om jag måste kapa kröken för att få ut den ir vad
:kocko
Ta av kröken och kolla i början, för där ska den sitta. :kocko
Ta sen av förgasaren om du klarar av det utan att ha sönder något. :kocko
Leta efter en bricka där, hittar du inte en bricka så har du tagit av förgasaren i onödan så vafan skulle du på den och göra? Va? Va? VA?!?! :4skrika

Sitter det ingen strypning i kröken så, well that's tough shit.

Sen kan du ju kolla över ditt drivpaket om du vet hur man gör det och kolla så du har rätt däcktryck (nej du ska inte sparka på dem för att kolla) och kolla din ypvs om du ens vet vad det är.
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Strypningen på RD LC sitter precis i början på utblåset och är en 25mm bricka. Mät se hur stort utblåset är. Ska vara ca 40mm har jag för mig ostrypt. Sen SOLID.. så har inte alla RD ypvs tyvär :(.. de utan går skit!. eller ja.. de är mer ketchup i dem i af :) 25hk ska de vara i den gamla modellen utan Ypvs
 

Solid snake

Guest
philsson skrev:
Strypningen på RD LC sitter precis i början på utblåset och är en 25mm bricka. Mät se hur stort utblåset är. Ska vara ca 40mm har jag för mig ostrypt. Sen SOLID.. så har inte alla RD ypvs tyvär :(.. de utan går skit!. eller ja.. de är mer ketchup i dem i af :) 25hk ska de vara i den gamla modellen utan Ypvs

Den gamla utan ypvs är slöare än en hög med skit. :gnissla
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Solid snake skrev:
Den gamla utan ypvs är slöare än en hög med skit. :gnissla
De är tyvär en annan utformning på avgassystemet för att få ett bättre drag över hela registret uten YPVSen så på så vis är de inte lika mycket toppeffekt tyvär. :tungan men såå slö är den inte.. duger ju att skita på. :rolleyes:
 

Tzr91

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2004
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha Tzr 91 -Såld Suzuki RG 92F -Såld Cagiva Mito -00 -Såld Aprilia RS -02 -Till Salu
Ska en RD toppa mer än 120-130? Den toppar väl så ostrypt.
 

Lord RD

Ny medlem
Gick med
10 Jan 2005
Ort
Tungelsta
Hoj
RD 125 -82 + CB350S
Min RD (-82, samt strypt) toppar enligt mätaren 140, men det innebär även att man får ligga över tanken och hoppas på att det inte kommer en vindpust som bromsar ner en


:rolleyes:
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Lord RD skrev:
Min RD (-82, samt strypt) toppar enligt mätaren 140, men det innebär även att man får ligga över tanken och hoppas på att det inte kommer en vindpust som bromsar ner en


:rolleyes:
strypt?.. kolla upp det.. :hihi ifs så väger den ju knappt 100kg.. så det kanske är möjligt.
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
whitesnake skrev:
15 Kw = typ 21hk :fakta ska det va :rolleyes:
föresten när du säger det så tror jag att jag har fel faktiskt.. nu "kom jag på" att det var den med YPVS som hade 25hk och den äldre hade som du säger 15kw men stod även 23hk i papperet min granne hade när han ägde sin RD LC.. hmm.. :va
 

Andybandy

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2005
Ort
Klippan
Hoj
Yamaha Rd 125Lc
philsson skrev:
föresten när du säger det så tror jag att jag har fel faktiskt.. nu "kom jag på" att det var den med YPVS som hade 25hk och den äldre hade som du säger 15kw men stod även 23hk i papperet min granne hade när han ägde sin RD LC.. hmm.. :va

okej :D skojigt om där e 25hk i den:D hehe :) men va fan e YPVS ? :3freak :7peta
 

Andybandy

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2005
Ort
Klippan
Hoj
Yamaha Rd 125Lc
Padde skrev:
Du kan ju alltid pilla in en ståltråd eller liknande och känna efter när du ändå har det av?
ja ja ska nog fan göra det å så ska ja kolla hur stort hålet e i början va röret
 

Andybandy

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2005
Ort
Klippan
Hoj
Yamaha Rd 125Lc
Solid snake skrev:
:kocko
Ta av kröken och kolla i början, för där ska den sitta. :kocko
Ta sen av förgasaren om du klarar av det utan att ha sönder något. :kocko
Leta efter en bricka där, hittar du inte en bricka så har du tagit av förgasaren i onödan så vafan skulle du på den och göra? Va? Va? VA?!?! :4skrika

Sitter det ingen strypning i kröken så, well that's tough shit.

Sen kan du ju kolla över ditt drivpaket om du vet hur man gör det och kolla så du har rätt däcktryck (nej du ska inte sparka på dem för att kolla) och kolla din ypvs om du ens vet vad det är.

skruvar V8.a annars så dette e inget problem moppepojken, suktar efter en mt5. :fatta! shit asså väx upp :kocko :arsele
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top