Var ska kameran vara?

Poffer

Vill flytta till ett varmare land...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6 -08
Jag tänkte filma lite när jag kör. Tänkte fråga om ngn. har något bra tips på vart man ska ha kameran.....och hur man ska sätta fast den. Det e ju ganska svårt att få bilden och ljudet bra när man åker så. Bilden hoppar och man hör blåsten i kameran. Någon kanske har ngt. bra "patent" på detta som funkar bättre än det jag testat hittils.....
Tacksam för alla svar :tummenupp

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Kontakta Micke alias GSXR1100R, han kränger finfina kamerafästen för en obetydlig summa sekiner. :tummenupp

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Poffer skrev:
Jag tänkte filma lite när jag kör. Tänkte fråga om ngn. har något bra tips på vart man ska ha kameran.....och hur man ska sätta fast den. Det e ju ganska svårt att få bilden och ljudet bra när man åker så. Bilden hoppar och man hör blåsten i kameran. Någon kanske har ngt. bra "patent" på detta som funkar bättre än det jag testat hittils.....
Tacksam för alla svar :tummenupp

Skaffa en sporthoj, då kan du sätta fast kameran bakom kåpglaset :D Tror att det är rätt svårt att få stadiga bilder med en offroadhoj.
När det gäller vindbruset får du väl ta loss mikrofonen och gömma den nånstans där det inte blåser.

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FZR 1000T -91
Re: Re: Var ska kameran vara?

newstead skrev:
När det gäller vindbruset får du väl ta loss mikrofonen och gömma den nånstans där det inte blåser.

Sätt micken bakom ljuddämparen. :D

fluppen

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF R1
jag funderar på att våldta en svampbit och sätta på den över "michålet" med en tejpbit på min kamera....bör funka :tummenupp

Henke

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blå med 167hk -06:a
Ja kopplar till en mikrofon och har den under sadeln. Funkar kanon, nada vindbrus och lite basigare ljud.

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
Steadycam

Bygg ett SteadyCam-fäste och montera på hojen. Kostar runt 3.000 kr att bygga själv, i material allstå... + tid. ;-)

Nyheter
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...