Var ska man bo i Linköping?

KLobble

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2005
...eller rättare sagt, var ska man absolut inte bosätta sig?

Jag har fått en ettårig anställning på Linköpings Universitet och ska därför lämna trygga fina Skåne, och bege mig ut i för mig helt obekanta trakter.

I Skäggetorp, läste jag nånstans, vill man absolut inte bo, annars verkar det ju finnas en del fina lediga lägenheter där (men det kanske finns förklarliga skäl till att de är lediga). Annars har jag hittat några lägenheter i Johannelund som verkar schyssta, även om de egentligen är lite väl stora och dyra för mig om man ska tänka förnuftigt.

Alla tips välkomnas med öppen famn :krama

Johannelund är fint! ( där bor jag )

I Ryd bor det mycket studenter i Skäggetorp bor det alla möjliga socialgrupper. Hittar man bara rätt grannar kan det vara helt ok att bo i Ryd och Skäggetorp med!

Lycka till med lägenhetsletandet och välkommen till stan!

Johannelund är fint! ( där bor jag )

I Ryd bor det mycket studenter i Skäggetorp bor det alla möjliga socialgrupper. Hittar man bara rätt grannar kan det vara helt ok att bo i Ryd och Skäggetorp med!

Lycka till med lägenhetsletandet och välkommen till stan!

Wasatsan, Tannefors, delar av Hejdegården och delar av berga tror jag också är bra

or you can live near the university in one of the Byggvesta apartments. This is where I live (I am also employed for 1 year at the university) and another crazy ***** . We both have bikes (obivously) so it might be fun. We take turns looking out of the windows for thieves :tummenupp

Tannefors aka lilla Grebo ska du bo i =)
Johannelund kommer nog tvåa.

Skäggetorp, ryd eller berga skulle inte jag flytta till.

skulle nog ta tannefors , det är rätt lugnt där , man kan ha hojen ute, utan risk för stöld,, i skägget räckte det med en timme på parkeringen innan bilen var smaschad ..
berga har vart ligistområde vet inte hur det är nu ,, en del tycker ryd är ok pga alla studenter ,, finns ju helt klart bättre o sämre områden .

I linköping

Som ingengör skulle du nog ha det riktigt kul i Ryd då många e ingengörer(pluggar till det). Mer ingenjörer än ngt annat!
http://www.student.liu.se/anslagstavlan
Här kan du kolla upp vad som finns tillgängligt! Ryd e oxå väldigt nära uni. Flamman e sjysst oxå!
Lycka till i Linköping!

P.S. Vilken avdelning ska du jobba på? Vad e du för ingenjör?

P.S. Vilken avdelning ska du jobba på? Vad e du för ingenjör?

Är utbildad maskiningenjör, och ska jobba på Fordonssystem på Institutionen för Systemteknik.

Tack för tipsen och infon. Har tittat och varit sugen på Tannefors en del också, men det känns som att det är fler än mig som kan tänka sig att bo där =)

or you can live near the university in one of the Byggvesta apartments. This is where I live (I am also employed for 1 year at the university) and another crazy ***** . We both have bikes (obivously) so it might be fun. We take turns looking out of the windows for thieves :tummenupp

Vart du skall bo beror ganska mycket på din ålder. Ju äldre du är desto mer österut hamnar du är mitt tips. Ryd, T1 och Flamman är studentområden, Tannerfors, Johannelund och centrum är mer till för de vanliga, dödliga.

Det borde vara mig han syftar på med "den andra crazy ******". Vi bor i Colonia, ett riktigt schysst område som är nybyggt. Jag kan nästan spotta på skolan från mitt fönster, så nära är det.

Vilket jävla tjat om linköping när det bara är 4 mil till natursköna åtvidaberg,härifrån kan du åka hoj till jobbet varje dag,bo billigt,och lämna hojen ute med nycklarna i utan att behöva oroa dig.Vi har även 2 stora mataffärer och ett uteställe som har öppet ända till 02:00 på helgerna,välkommen hit;-).

Vilket jävla tjat om linköping när det bara är 4 mil till natursköna åtvidaberg,härifrån kan du åka hoj till jobbet varje dag,bo billigt,och lämna hojen ute med nycklarna i utan att behöva oroa dig.Vi har även 2 stora mataffärer och ett uteställe som har öppet ända till 02:00 på helgerna,välkommen hit;-).

hmm, ska tänka på saken.
:va
Nä, inte en chans!

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...