Vara toastmaster?

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Morsning korsning alla vuxna.

Jag ska vara toastmaster tillsammans med min bror på min systers bröllop. Det är en ganska enkel tillställning. 40 gäster och middag i tält på brudgummens föräldragård.

Jag behöver lite olika tips och råd. Har inte hunnit diskutera genom allt med syrran än men ni kan säkert komma med vettiga tips.

Skål till brudparet efter vigseln ska väl inte vi hålla? Det borde väl värdarna sköta? Vi presenterar så klart men själv talet borde falla på värden. Eller ska de hålla tal senare?

Vi tänkte börja middagen, nja snarare mot slutet av varmrätten, med att hälsa vår svåger in som bror. Vi tänkte skämta om att han trots ålder får nöja sig med att vara lillebror och bytta plats på han och vår yngsta kusin, som ska sitta med mig och brosan. Sen får han sitta och äta "barnmat" och bygga lego en stund. Det han lyckas bygga får vi ställa ut sen.

Har ni bättre tips på hur vi jävlas med han? Han kan väl beskrivas som bildad och torr så inga förnedrings grejer tack. Vi är förövrigt kulturelitister...

Sen är det väl dags för farsans tal och sen bara göra en skaplig lista? Men vi skulle behöva något mer bus. Typ att snittspåra brudgummens klamydia, fast snällare. Alltså någon variant på att alla ska lämna tillbaka brudens hemnyckel.

Tips?

Bröllopsguiden har rätt mycket tips, fast du har nog redan hittat hit.

Men inte ska du jävlas med brudgummen? sådant klarar man av på svensexan.

Lite pikanta historier är ok, men undvik att dra upp gamla ex, det brukar inte uppskattas varken av brudgummen eller bruden, det är ju deras stora dag och du är en av de ansvariga för att det blir sådär underbart som bruden drömt om.

Och som toastmaster, undvik alkohol tills efter att sista gästen har gått hem, då får du hälla upp en bamsegrogg och pusta ut.

Bröllopsguiden har rätt mycket tips, fast du har nog redan hittat hit.

Men inte ska du jävlas med brudgummen? sådant klarar man av på svensexan.

Lite pikanta historier är ok, men undvik att dra upp gamla ex, det brukar inte uppskattas varken av brudgummen eller bruden, det är ju deras stora dag och du är en av de ansvariga för att det blir sådär underbart som bruden drömt om.

Och som toastmaster, undvik alkohol tills efter att sista gästen har gått hem, då får du hälla upp en bamsegrogg och pusta ut.

De har varit ihop i 9 år. Sen de var 22 år. Alltså inte så mycket om gamla ex och sånt larv. Vi ska inte jävlas med han utan busa lite för att höja stämningen. Alkohol dricker jag inte så risken att bli full är minimal.

När det gäller talordning så är det brudens far som har ordet först. Marskalk/toastmasters, om de ska tala, kommer efter mammor, pappor, farmödrar och övrig släkt.

Jävlas med brudgummen på bröllopsdagen kräver finess, vem fan vill vara den som sabbar ett bröllop?

Alkohol dricker jag inte så risken att bli full är minimal.

Redan där skiter det sig, en nykterist till toastmaster är ju en katastrof när det ska skålas.
Säg till de som ska hålla tal att de ska hålla sig kort eller så åker de ut, finns inget värre än tråkiga långa tal på bröllop medan man sitter och väntar på att skandalerna ska ta vid.

Nyheter
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick