Vardagsfunderingar: blindhundar

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
jaa, ni vet hur det är; alla dessa söta jyckar som ska gå och bajsa här och var och en del/många/alla hundägare bryr sig inte om att plocka hundbajset.

men hur är det med blinda människor och deras blindhundar?

blindhundarna bajsar ju också utomhus precis som alla andra hundar; plockar de blinda upp det och isåfall hur vet de då var det ligger? eller behöver blinda inte plocka upp det? eller är det iaf ok att de inte plockar upp det, även om hunden utför sitt behov utanför just din port (och du knyter näven i fickan)? eller är blindhundarna tränade att göra sin 'grej' hemma?

jag bara undrar...

Jag har en nära polare som har blindhund. Han plockar upp det i den mån det går. Men å andra sidan skulle jag vilja se den person som har råg (eller brist på empati) nog att stå och skälla ut en blind person för att inte plocka upp hundbajs :)

Däremot så kan jag kittla din fantasi med en "rolig" historia som hände min blinda polare och hans hund:
Polarn gillar att dricka bärs och tog således med sig sin blindhund för ett besök på Patricia en sommarkväll för några år sedan. I kön så hamnar han bakom 2 st yppiga kvinnor i kort-kort, och hunden gör som hundar gör och sticker upp nosen under den ena kvinnans kjol!
Kvinnan vrålar till och snurrar runt och placerar en välriktad örfil rakt i ansiktet på min blinde polare (som inte har en aning om vad som pågår).

Hyfsar rolig situation när polarn står och svär ut i tomma intet efter att ha fått stryk, och kvinnan står och skäms ögonen ur sig efter att ha vevat på en oskyldig, blind person :D

Jag har en nära polare som har blindhund. Han plockar upp det i den mån det går. Men å andra sidan skulle jag vilja se den person som har råg (eller brist på empati) nog att stå och skälla ut en blind person för att inte plocka upp hundbajs :)

Däremot så kan jag kittla din fantasi med en "rolig" historia som hände min blinda polare och hans hund:
Polarn gillar att dricka bärs och tog således med sig sin blindhund för ett besök på Patricia en sommarkväll för några år sedan. I kön så hamnar han bakom 2 st yppiga kvinnor i kort-kort, och hunden gör som hundar gör och sticker upp nosen under den ena kvinnans kjol!
Kvinnan vrålar till och snurrar runt och placerar en välriktad örfil rakt i ansiktet på min blinde polare (som inte har en aning om vad som pågår).

Hyfsar rolig situation när polarn står och svär ut i tomma intet efter att ha fått stryk, och kvinnan står och skäms ögonen ur sig efter att ha vevat på en oskyldig, blind person :D

Får man låna hans hund, ifall man behöver någon att skylla på? :hihi

Får man låna hans hund, ifall man behöver någon att skylla på? :hihi

Just den hunden är avpolleterad numera. Var tydligen nåt med att nosen började ruttna på han. Man ska passa sig för kvinns på knullbåten. :mattias

mjaa, det där var jävligt roligt! :D

Ledarhundar bajsar ute och föraren behöver inte plocka :)

är det en oskriven regel eller får 'föraren' papper på det som han kan vifta med ifall någon får för sig att skälla ut den personen?

och om han nu får papper på det, är det skrivet på blindskrift (han/hon måste ju veta vad för papper han/hon viftar med)?

:D :D :D dagens asgarv:rofl :rofl

Om man funderar lite extra på detta...hur ska den blinda veta om hunden pissar eller skiter? Hur ska han/hon hitta skiten? Måste kanske den blinda ha en egen blindhundsbajsupplockarassistent med sig? Hur löser man detta världsproblem egentligen? :confused:

Lösningen på bajsproblemet är ju givet. Dressera en liten bajsplockarhund! Ledarhunden kan ju ha både en blind människa och en liten bajsplockarhund i koppel när de är ute och går. När någon av hundarna skiter så stannar bajsplockarhunden och lägger ner bajset i en påse. Möjligtvis kan bajsplockarhunden också behöva ha en ännu mindre bajsplockarassistenthund som håller i påsen när bajsplockarhunden lägger i bajset.

Nackdelen med min idé är att bajsplockarhunden i så fall måste plocka bajs från tre hundar och eventuellt en människa. Kanske behövs ytterligare en hund som bär alla bajspåsar?

Lösningen på bajsproblemet är ju givet. Dressera en liten bajsplockarhund! Ledarhunden kan ju ha både en blind människa och en liten bajsplockarhund i koppel när de är ute och går. När någon av hundarna skiter så stannar bajsplockarhunden och lägger ner bajset i en påse. Möjligtvis kan bajsplockarhunden också behöva ha en ännu mindre bajsplockarassistenthund som håller i påsen när bajsplockarhunden lägger i bajset.

Är det inte bättre med en alltietthund då?

Jo visst vore det bättre. Men om vi ändå ska drömma så vore det ännu bättre att ge de blinda sin syn tillbaka.

Haha sant, men vad skulle vi då prata om i denna tråd.

Hmm, varför inte se till att para ihop alla blinda med alla döva så kan de ju hjälpas åt att höra och se åt varandra? Tjejen borde dock va blind och killen döv...hon slipper o se allt dumt och äckligt han gör och han slipper höra allt gnäll och skit hon snackar. ;)

Om man funderar lite extra på detta...hur ska den blinda veta om hunden pissar eller skiter? Hur ska han/hon hitta skiten? Måste kanske den blinda ha en egen blindhundsbajsupplockarassistent med sig? Hur löser man detta världsproblem egentligen? :confused:

Enkelt Pippi T...När hunden stannar så böjer sig den blinde ner och luktar...! svårare är det inte. :hihi

Enkelt Pippi T...När hunden stannar så böjer sig den blinde ner och luktar...! svårare är det inte. :hihi

Men hundbajs luktar ju troligen med en radie på 20 meter så det lär bli svårt ändå. Jag kan inte riktigt släppa detta nu...hur gör dom. Någon måste undersöka detta närmre för jag kommer inte kunna sova ordentligt förrän detta mysterium är löst. :(

Men hundbajs luktar ju troligen med en radie på 20 meter så det lär bli svårt ändå. Jag kan inte riktigt släppa detta nu...hur gör dom. Någon måste undersöka detta närmre för jag kommer inte kunna sova ordentligt förrän detta mysterium är löst. :(

sant.

jag föreslår att denna 'någon' är du, för jag är säker på att du/vi kommer få resultat som garanterar dig en god nattssömn framöver.

Jag tror, att hundbajs eventuellt luktar starkare, fränare och intensivare på 2 mm avstånd än på 20 meters avstånd. En blind person som har finslipat sina övriga sinnen för att kompensera känner nog detta kanske änny bättre.
Antingen det eller så skiter de helt enkelt i att ta upp dyngan.

*/ ?>
Nyheter
Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

Back