Hoztic
Alltid på väg mot nya mål
Det kan väl också vara så att just dom 2 länkdelarna inte är identiskt lika långa, och då har det blivit onödigt mycket belastning på ena delen?
Ryckutjämnare i kopplingen på Norton fram till 1968. På många andra engelsmän ryckutjämnare på motoraxeln (engine shock absorber).Finns däck och ekrar. Ryckutjämnare saknas i navet bak och så är det nog på de flesta hojar med kedja och trumbroms.
Ja, så är det. Jag tror dock mer på materialfel i skarvlänken för jag ser inte varför man skulle behöva pressa ihop en otätad kedja med verktyg över huvud taget.Min erfarenhet av Rolon kedjor är noll och det är dessutom svårt att analysera brottytor utan förstoringsglas eller mikroskop. Men det är alltså masterlänkens fasta platta som har spruckit rakt av, medans den "lösa" plattan och låset sitter kvar...?
Då seglar ju "klåparaktig montering" onekligen upp som den hetaste kandidaten. Helt enkelt en mekaniker som inte har ett dugligt verktyg för att pressa på den lösa plattan, eller rent allmänt inte verkar ha den blekaste aning om var man placerar ett mothåll...Alltså en form av yttre påverkan som inte har något med konstruktionen eller materialet att göra.
Tack för tipsen. Allt har rätt mått och nitarna är lagom expanderade så det kommer funka fint.Enkla handverktyg behöver inte vara sämre än världens mest påkostade kedjeverktyg, så länge de används rätt. Placera mothållet rätt, alltså bakom nitskallarna. Tryck på plattan rakt och till rätt mått. Nita rakt och lagom mycket. Håll rätt på om du har hålnit (vanligast på japanska kedjor) eller konventionell nit och välj ditt nitdorn därefter.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|