Jag vill ha dem, men varje gång jag vill ringa och beställa ringer nån från min bank och säger att "nähepp lille vän, det ska du INTE"Roger_SWE skrev:2495288Varför åker inte folk med smidda Marchesini fälgar?
Tycker folk att dom är fula?
Håller dom inte tätt?
Blir dom krokiga?
Spricker dom?
Är det priset?
Vad är det för fel, jag vill veta.
/Roger
Kvickmc.seStoffy skrev:2496945Vad kostar dom och var köper man dom?
Hur mycket mindre väger dom?
Ja, det är ju faktiskt inte så mycket dyrare än ekerhjul. Fördelen med ekerhjul är väll att man kan byta bara fälgbanan om man bucklar den.Supermoto skrev:2496988Kvickmc.se
12.500 när jag frågade men tror att Marcus fick ett högre pris när han frågade en tid senare. Eller så var 12.500 det pris han fick, gammal man med alzheimers du vet. Minns inte så bra.
De väger mer än dina coolfiberhjul iaf men mindre än vanliga ekerhjul.
Då får vi hoppas att din blivande hoj saknar motardfälgar!Roger_SWE skrev:2497643Ja, det är ju faktiskt inte så mycket dyrare än ekerhjul. Fördelen med ekerhjul är väll att man kan byta bara fälgbanan om man bucklar den.
Buckliga alufälgar kan man alltid kallriktat="träkloss och slägghammare" det har jag gjort flera gånger. Det går riktigt bra faktiskt.
Vi får se om jag köper en hoj utan motardhjul. Då kanske jag blir den förste att prova ett par Marchesini![]()
/Roger
Då var det 12500 jag fick då och du fick det "något" högre priset, hehe.RookieSM skrev:2498049Hoppas inte jag spräcker någons drömmar nu men tyvärr är ord.pris precis under 20 000 kr. Men jag tycker du ändå du ska köpa dem, ballaste som går att uppbringa just nu, allt annat är det ju redan någon annan som har.![]()
Kan det vara så att det inte är dessa speciella för supermoto vi talar om här??Fist Woman skrev:2498160Eftersom jag far omkring en del så kan jag meddela att det går att köpa magnesiumfälgar för 10 000 sek i luxemburg (som är grymt billigt.)![]()
Roger_SWE skrev:2500414Jag har kollat lite och det går att köpa ett par från USA för 13.000:- inkl. frakt.
Man blir ju lite sugen![]()
Aviation skrev:2555993Dom väger 15% mindre än vanliga ekerfälgar. sen är dom stumma så du kan ta lite snävare spår och snababre inbromsingar. det är vell knappt så de märks med det finns. har pris lista på dom nu om ni vill ha. Jag funderar på att beställa ett par nu i vinter. om fler är intresserade kanske vi kan få rabbat
fLedLik skrev:2556309Vill gärna se prislistan![]()
Aviation skrev:2556687För motard kosta det 8660kr för fram och bak 11 258kr .
Jag pratade med Lars på kvicks och fatta de som att de kvitta vilken färg och strlk på bakdäck va samma pris. så 3,5" fram 5" o 17" fälg gick på strax under 20.
Vilka färger som fanns hitta ja inte riktigt men de va dom flästa.
Och det är smidda Aluminium fälgar. Magnesium fanns inte kvar te motard fatta ja det som. dom väger 15% mindre än eker fälgarna och dom är stumma så man får bättre broms värkan och du kan ta lite snävare spår.
Leverans tid ca 8-10 veckor![]()
Jag undrar om dom har räknat med vikten på innerslangen som man har i en ekerfälg? Den måste ju vara bra att få bort eftersom den är längst ut från centrum på hjulet.Aviation skrev:2555993Dom väger 15% mindre än vanliga ekerfälgar.
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
![]() |
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |