Varför använder inte fler laservarnare?

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Sitter i tankarna kring att skaffa en laser/radar varnare.

Tittade på nätet och hittade lite olika saker om dessa även hörde jag av en medlem här som var jätte nöjd med sin.

Någon som har en sån monterat på motorcykeln? Någon som vet om den fakiskt är olaglig?

Länkar:
http://www.mclotten.se/radar6.wmv
http://www.mclotten.se/radarskap.mpg

typ denna
http://www.blocket.se/vi/7801719.htm?ca=1_11_s

Fast är påväg att beställa en cobra 12bands någon som har erfaranhet? tycker de verkar vara en bra grej gå ju att flytta mellan motorcykeln och bilen om man vill också:)

klipper ju visst både laser och skåp

Last edited:

Showtime

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
R6 race -17, R6 race -13, z800 -15
Mr Helmut skrev:
2082352 Sitter i tankarna kring att skaffa en laser/radar varnare.

Tittade på nätet och hittade lite olika saker om dessa även hörde jag av en medlem här som var jätte nöjd med sin.

Någon som har en sån monterat på motorcykeln? Någon som vet om den fakiskt är olaglig?

Länkar:

typ denna

Fast är påväg att beställa en cobra 12bands någon som har erfaranhet? tycker de verkar vara en bra grej gå ju att flytta mellan motorcykeln och bilen om man vill också:)
jag har en i bilen, o de funkar kanon! :tummenupp jobbigt om man blir tagen med den bara..

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
MR.Robin skrev:
2082358 Vad ska man ha dem till?

Det spelar väl ingen roll om nån mäter upp din fart?

alla vill inte gasa och köra om en polis skulle skjuta med lasern mot mig skulle jag nog stanna

med bilen spelar ju kameraskåpen roll också

kaptn

Ny medlem
Gick med
19 Sep 2005
Hoj
Z1000 -05
Japp, precis. Finns två sätt att klara sig mot lasern.
Dels om någon ligger framför och du lyckas snappa upp några strålar som missar bilen/arna framför dig.
Det andra är om silopens laser inte hinner låsa på dig på dom två tiondels sekunderna (eller hur mycket det nu är) den gör som snabbast. Siktar han lite dåligt kanske det tar ett par sekunder, och har du snabb reaktionstid kan du hinna sänka lite innan han får en hastighet...

Mr Helmut skrev:
2082371 kan ju hjälpa en om man har någon framför förstod jag det som, eller?

superman

wheelie king
Gick med
10 Aug 2004
Hoj
K8 blå/vit
duckster skrev:
2082369 När den reagerar på lasern är det redan försent :) :huvet

Jag har en kombinerad laservarnare/laserstörare.
Den varnar samt att den skickar ut "nån" signal som gör att dom inte får fram nån hastighet när dom siktar på mig.
Dock så har jag bara den monterad i min bil.
Har klarat mig ett flertal gånger vid kontroller med laser samt hastighetskamera skåp tack vare denna apparat, som jag inte tänker nämna vid namn här..... :D
Utan vill bara informera att det finns grejer som funkar.

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
dukewheelies skrev:
2082492 Jag har en kombinerad laservarnare/laserstörare.
Den varnar samt att den skickar ut "nån" signal som gör att dom inte får fram nån hastighet när dom siktar på mig.
Dock så har jag bara den monterad i min bil.
Har klarat mig ett flertal gånger vid kontroller med laser samt hastighetskamera skåp tack vare denna apparat, som jag inte tänker nämna vid namn här..... :D
Utan vill bara informera att det finns grejer som funkar.

Blir inte polisen väldigt arga och misstänksamma om din bil stör ut deras laser?

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Någon som vet om den fakiskt är olaglig?
Laser/radarvarnare är olagliga att använda, sälja och att inneha (6mån fängelse är max straffet)

Var mycket populärt i slutet av 90talet tills det kom en lag som förbjöd dom.

Förmodligen,men vad kan dom göra?
Polisen stoppar, anmäler till åklagare och beslagtar utrustningen.

bullshit jag har räddats flera gånger av den

Tur eller annan anledning - Man hinner inte reagera på varning.

superman

wheelie king
Gick med
10 Aug 2004
Hoj
K8 blå/vit
UltraMarine skrev:
2082513 Laser/radarvarnare är olagliga att använda, sälja och att inneha (6mån fängelse är max straffet)

Var mycket populärt i slutet av 90talet tills det kom en lag som förbjöd dom.

Polisen stoppar, anmäler till åklagare och beslagtar utrustningen.

Tur eller annan anledning - Man hinner inte reagera på varning.

Ha ha antingen skojar du eller så vet du inte så mkt om detta ämne?

slangarn

DP ;)
Gick med
28 Mar 2005
Hoj
Flera :P
Stör man inte lasern med uppsåt kan polisen bli tvungen att betala för ny utrustning + montering av den om dom nu skulle ha beslagtagit din IR-sändare.
IR sändare kan användas till allt möjligt allt ifrån att styra din TV till att öppna din garageport.

Erkänn ALDRIG att du har vetskapen om att utrustningen kan störa polisens laser!

För det andra använder svenska polisen Kustom Pro Laser som är den laserpicka som är lättast att störa ut :banana

Last edited:

slangarn

DP ;)
Gick med
28 Mar 2005
Hoj
Flera :P
Mr Helmut skrev:
2082352 Sitter i tankarna kring att skaffa en laser/radar varnare.

Länkar:

typ denna

klipper ju visst både laser och skåp

Kan bara säga att Rocky Mountains laservarnare/radarvarnare påstås störa Polisens laser är bara ren lögn.

fahrenheit

Ny medlem
Gick med
5 Dec 2005
Hoj
zxr400 -91
har dom en laservarnare/laserstörare som är av kännt märke så vet dom juh att den är till för att störa deras laser..

det bästa köpet enligt mig är de laservarnare som även låser/stör/försvagar deras laser under endast 1-3 sekunder, polisen som siktar vet inte om han siktar dåligt eller om du har en störare, framförallt inte eftersom att han får en signal på dig efter dessa sekunder..

då har du tid att sakta ner plus att gömma laservarnaren/störaren innan han eventuellt stannar dig..

Glöm inte att dessa är Olagliga!!! och dom beslagtas plus eventuella efterföljder för dig sker ifall dom ser den.

på hoj är det svårt att gömma undan, så sätt den undangömt så att den inte syns så bra.

Firefly

Sporthojsnörd
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tokgul Fireblade 954 *SÅLD*
dukewheelies skrev:
2082523 Ha ha antingen skojar du eller så vet du inte så mkt om detta ämne?
Va??? Bortsett från den sista punkten i hans inlägg ang, reaktion, så stämmer de övriga påståendena... Kolla på trafikjuristens hemsida. Dock skrevs bara fängelsestraffet in som straff för att dom ska kunna få tillåtelse till husransakan som dom kan använda mot folk som tillverkar störare/varnare...

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
skulle vilja se Polisens min när jag kräver husrannsaken för att få genomsöka min bil.

eller höra åklagarens skratt när han försöker få det en sen kväll. (ja KVÄLL, lasern funkar då också, trots vad alla rykten säger)

avfartsgatan

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
Sålda
slangarn skrev:
2082543 Stör man inte lasern med uppsåt kan polisen bli tvungen att betala för ny utrustning + montering av den om dom nu skulle ha beslagtagit din IR-sändare.
IR sändare kan användas till allt möjligt allt ifrån att styra din TV till att öppna din garageport.

Erkänn ALDRIG att du har vetskapen om att utrustningen kan störa polisens laser!

För det andra använder svenska polisen Kustom Pro Laser som är den laserpicka som är lättast att störa ut :banana

Om man säger att man använder den som garageöppnare finns det typ någon sådan funktion på den "typ öppna garage funktion" så man har nåt att skylla på. Menar så att dom inte kan komma och säga att den uppenbarligen var byggd i syfte att störa polisradarn då den inte haft någon annan funktion. Hur fungerar det?

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0