Varför drar man från polisen??

Varför drar man från polisen?


  • Antal röstningar
    0

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
håller med asplind.....
kolla på hur många snutar som har ett självhävdelsebehov stort som kingkong..... det där är bara grabbar som blev valda sist på gympan i plugget.... men har blivit något att räkna med sen dom fick pickadoll.... så känner jag....
dom har 3 val som jag känner... antingen poliser, krogvakter eller nazister.... ingen ödmjukhet över huvud taget.....

Grov generalisering skulle jag säga. Det finns elektriker, busschafförer och managementkonsulter som är sociopatiska skithögar också. Det är väl bara att det blir mer påtagligt när man råkar på en med picka och uniform.

Däremot finns det säkert en hel att göra åt polisens rekryteringsrutiner generellt och den sk "kårandan".
 

D-Kay

Kommer och går
Gick med
17 Jan 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
KTM 690 SMC R
På moppetiden så gjorde man det för att det var kul. Det är visserligen fortfarande kul, även om jag i regel väljer att stanna
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Imbecilla svarsalternativ i pollen...

Finns bara TVÅ anledningar att man drar snuten:

- Vill inte betala böter

- Är inte beredd på att leva med indraget körkort

Allt annat är bull. Att ha dragit snuten är inget man snackar om, än mindre skryter om. Det är INTE hedervärt. Även om det kan vara ett nödvändigt ont.
Och de som tycker om att snacka om det efteråt, som en slags manlighetsrit är oftast folk med dålig självkänsla och/eller så pass pubertala att de just upptäckt att de har ett könsorgan...
+1 Sen behöver man faktiskt inte riskera folks liv för att skaka av en polisbil.
 

Dr.Bike

Guest
Jag trodde att kunna var enda anledningen till att man drog dom,kunde man inte skulle man ju bli tagen...

Jag är inte bra nog att testa så jag stannar och som någon annan skulle sagt böjer mig framåt och tar den där solen inte skiner.

Skulle nog om jag ansåg mig bra nog lämna platsen om kk hängde löst,kan bli lite jobbigt med flera månader tjänstledigt,men det är något jag inte får veta om jag fixar för jag försöker inte.

Henrik

Njaaoe...alltså - de FLESTA kan nog köra ifrån polisen tror jag.
IAf om man har lokalkännedom och lite iskyla.
Så frågan om att man bara kör ifrån polisen för ATT man kan, inte för att man TROR sig kunna är rätt teoretisk.
De flesta hinner ju inte göra en integralkalkyl över risker, vinster och sannolikheter i den stund farbror Blå står där. Det blir stundens ingivelse, och man tänker knappast: Jag gör det för att jag KAN.

Det får helt enkelt bli en rövare.


Skulle jag tro alltså.
 

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Ort
-
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F
Lite nojig igår. Varit iväg och på hemvägen ser snutbil vid tre tillfällen. Första gången möte på motorväg (för fort), andra gången möte där körfälten bara är skilda med linjer (för fort) och tredje gången nyss för fort och saktat ner innan såg bilen.
Var odramatiskt eftersom bara kunde fortsätta köra utan att något hände. Men det var rätt skönt att komma till garaget och ställa in hojen.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Njaaoe...alltså - de FLESTA kan nog köra ifrån polisen tror jag.
IAf om man har lokalkännedom och lite iskyla.
Så frågan om att man bara kör ifrån polisen för ATT man kan, inte för att man TROR sig kunna är rätt teoretisk.
De flesta hinner ju inte göra en integralkalkyl över risker, vinster och sannolikheter i den stund farbror Blå står där. Det blir stundens ingivelse, och man tänker knappast: Jag gör det för att jag KAN.

Det får helt enkelt bli en rövare.


Skulle jag tro alltså.


Förstod vad du menade,vart lite ordmärkeri bara. :)

Sen är jag ganska övertygad om att du har rätt i resten här med,kan kanske hända den bäste,men man behöver ju inte tjata om det.

Kul hojsommar på er,behandla pappa haffa på samma sätt ni vill bli behandlade av honom,jag vill bara bli lämnad ifred.

Henrik
 

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Tyresö
Hoj
Troll
Njaaoe...alltså - de FLESTA kan nog köra ifrån polisen tror jag.
IAf om man har lokalkännedom och lite iskyla.
Så frågan om att man bara kör ifrån polisen för ATT man kan, inte för att man TROR sig kunna är rätt teoretisk.
De flesta hinner ju inte göra en integralkalkyl över risker, vinster och sannolikheter i den stund farbror Blå står där. Det blir stundens ingivelse, och man tänker knappast: Jag gör det för att jag KAN.

Det får helt enkelt bli en rövare.


Skulle jag tro alltså.


Jag varken kan eller vill... Måste ha med hojen att göra ;)
 

-Freddy-

Guest
Inte för att jag gillar när man besvarar en fråga med en fråga men...

Varför drar man inte från polisen? :va

Som alla andra säger folk med självhädelsebehov är väl ingen man vill tala med annars, så varför i hela världen skulle man då stanna när man gjort något fel, eller bara för att man har en skitig reflex?

Nej all respekt till de poliser som upprätthåller lagen och gör den lilla skillnad de gör, speciellt när det gäller fylleristerna.
Men till de snutj*lar som smyger bakom en buske med sin lilla laser och stannar en för att sedan säga : "det gick lite fort det där va?", eller "hur var det här då?" för att sedan böla om : db, reflex, skatte-märke, skyltbelysning, eller vad fan de kan hitta på förtjänar en regelrätt bi*chslap...

Så som sagt, varför drar man inte ifrån, eller bara kör lugnt vidare och stannar när man kommit fram ist, och när de skriker om hur j*vla illa man kör och vilken idiot man är så svarar man kallt "ja, och din poäng är?" som om man inte kunde bry sig mindre, för att sedan avbryta dem med "du jag har egentligen inte tid för det här nu, din fru ringde nyss och jag lovade att jag skulle försöka hinna med henne idag igen"

Nej nu bestämmer jag att vid nästa tillfälle så ska man lufta speglarna fälla upp fotpinnarna (så man kommer över 180km/h) och sparka till deras backspegel nästa gång jag passerar dem, för att inte tala om att ha en donut viftandes bakom mc'n så de verkligen får fart direCkt!
:yoparty

Sätt på en reflexjävel eller skyltbelysning då om det är ett sånt jävla stort problem din tönt. Du skriver ju som en fjortis, har du ens hoj?
 

HBSS

Guest
Bra anledning att sticka: sunt förnuft och sveriges lag har inte mycket gemensamt :huvet

och får man en riktigt bra chans att sticka tror jag dom flesta här skulle göra det faktist.
 

-Freddy-

Guest
Bra anledning att sticka: sunt förnuft och sveriges lag har inte mycket gemensamt :huvet

och får man en riktigt bra chans att sticka tror jag dom flesta här skulle göra det faktist.

Jisses, kan inte nån till lirare som reggat sig april 09 komma och skriva nåt ännu mer korkat? Vart är allt vettigt folk på SH?
 

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Fnatti
Bra anledning att sticka: sunt förnuft och sveriges lag har inte mycket gemensamt :huvet

Haha, orsak och verkan, fick inte du lära dig det som liten?
Jag själv kör över hastighetsbegränsningarna ibland, skulle polisen vinka in mig skulle jag stanna och ta det som en man. Bryter man mot lagen får man stå för det, så enkelt är det.

Oavsett hur litet brottet än må vara, går jag mot röd gubbe och polisen skulle bötfälla mig skulle jag inte dra en kommentar som "HAR DU INGET BÄTTRE ATT GÖRA?!", eftersom det är jag som gör fel, inte han.
Han gör bara sitt jobb. :tummenupp
 
Last edited:

Robban W

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
cbr600, gsx750r, xrv750
Jag försöker alltid undvika poliser och väktare mm, spelar ingen roll om jag går eller kör något fordon. Det beror på att jag inte litar på dom. Tycker dom är obehagliga, kaxiga, störiga och totalt humorsbefriade. Jättestor skillnad på tex polisen i danmark, dom skrattar, skämtar och behandlar en som en annan vuxen.
Svenska polisen tror jag har så dåligt självförtroende så dom vågar inte slappna av, går bara runt och ser sura ut.
 

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Ort
...
Hoj
crescent
För vill dom stanna en så tivlar jag att det beror på att de ska bjuda på kakor o saft...utan snarare bötfälla en lr ta kortet.........
 

Tony13

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2009
Ort
under stenen på hörnet...där *pekar*
Hoj
Triumph Speedtriple SE 2010, Honda VTR 1000 F 1997, Suzuki Dr 650 (704cc) 2003
Ja där kom det klassiska nervösa skrattet. En argumentationsteknik som fastnat sen lågstadiet måntro.

precis så är det... har inget som helst att göra med att man inte ska argumentera med idioter eller på forum då de bara drar ner en till deras nivå och slår en med erfarenhet och det tror jag säkert du har gott om :tummenupp

men eftersom vi fortsätter och tjafsa på en tråd som inte har med saken att göra så kan du ta det till mig på pm ist för att spela tuff inför kompisarna och dryga ut ett forum med dina begåvade kommentarer... tycker att man kan visa de övriga medlemmarna den hänsynen.

tack iaf för ett gott skratt tuffingen :tummenupp
ber för övrigt om ursäkt till resterande medlemmar som fick stå ut med detta tjafs och inte kunde föstå min bryskironiska humor ;)

För vill dom stanna en så tivlar jag att det beror på att de ska bjuda på kakor o saft...utan snarare bötfälla en lr ta kortet.........

tänk om de kanske vill det?
ack vad mycket man måste ha miste om... kanske skulle prova det någongång :D
lite kall saft en varm sommardag är ju inte fel :fyllisar
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top