Varför drar man från polisen??

Varför drar man från polisen?


  • Antal röstningar
    0

-Freddy-

Guest
Man kanske ska tänka igenom sin uppfattning en gång till innan man skriver något. Men du är väl ännu en förespråkare av sunt bonnförnuft, som det är upp till var och en att avgöra vad som är lämplig hastighet, promillehalt etc

Edit @ farochson
 
Last edited:

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Jag brukar dra mest för att slippa pröjsa fikat! Sist fram betalar..
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Man kanske ska tänka igenom sin uppfattning en gång till innan man skriver något. Men du är väl ännu en förespråkare av sunt bonnförnuft, som det är upp till var och en att avgöra vad som är lämplig hastighet, promillehalt etc

Edit @ farochson

Det är ju upp till var och en att bedöma hurvida deras uppfattning är vettig eller ej. :D

Vad gäller rattfylla och hastighetsöverskridelser så uppmuntrar jag inte något av dem. Alkohol och framföring av fordon hör inte ihop (cykel är nog farligt). Vad gäller hastighetsgräns så tycker jag att man ska anpassa det efter situation. Är det motorväg, torrt och ingen trafik så är det ju bara att brassa som fan om man känner för det. Är det däremot lite halvskumt väder med risk för regn, mer trafik och kanske byar efter vägen, ja, då kan man ju lätta på gasen lite.
 

Smartswede

med skrapade cylindrar
Gick med
21 Jun 2004
Ort
Götet
Hoj
BMWs
Köra ifrån polisen gör man för att man inte klarar göra det med någon av sina hojjkompisar. Dessutom vågar man sig inte till en bana för att gasa för där blir man frånåkt även av tant Agda :tummenupp
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Det skulle kunna stämma i teorin. Efter ett tag så har tom poliserna fått nog av blattar, bajstattare osv och förser sig med en sund dos cynism, främlingsfientlighet och nyktert syn på livet. Även de som var mest idealistiska blir som folk i allmänheten efter ett tag. Polishögskolan var för de så länge sedan att det inte räknas.

Men folk i allmänhet är det väl inget fel på så har man sådana poliser så är det väl bra? Hans påpekande var ju mer som att påstå att poliser sticker ut ur mängden av vanligt folk och är exceptionellt dryga och elaka. Det stämmer ju inte.
Sen att man kan ha åsikter om både det ena och det andra även som polis kommer man nog inte ifrån.


Btw så kan jag tillägga att jag har smitit från polisen en gång i mitt liv och det var för att slippa repressalier på en kort wheelie mitt framför mc-polisen. Då var man skraj som fan, adrenalinet pumpade och man gasade friskt med motarden och ut på en grusväg och sen var man i hamn. Men efteråt slog det mig att det inte var så smart. Dels pga skaderisken och sen att han hade blivit ännu surare för det tilltaget...
 

Calmanders

U'll never catch me alive!
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Nybro
Hoj
954 Fighterblade -03
Lite nojig igår. Varit iväg och på hemvägen ser snutbil vid tre tillfällen. Första gången möte på motorväg (för fort), andra gången möte där körfälten bara är skilda med linjer (för fort) och tredje gången nyss för fort och saktat ner innan såg bilen.
Var odramatiskt eftersom bara kunde fortsätta köra utan att något hände. Men det var rätt skönt att komma till garaget och ställa in hojen.

Det där har jag varit med om, fast med bilen på vajerväg. Höll runt 160 på fin välkänd 90-väg kl. 05:10 förra våren på väg till jobbet när jag mötte dom och fortsatte med det, eftersom det var långt för dom till nästa genomfart genom vajrarna. Efter en kort stund ser jag lysen i backspegeln (det var mörkt) och tänker att det är säkrast att gå ner till 90. Och mycket riktigt så hade dom vänt och legat på bra för hinna ifatt och blinka in mig till kanten. Sen kommer en ung Kling fram och säger den klassiska repliken: Det gick lite fort där när vi mötte dig!. (...när vi mötte dig är extra) och jag svarade: Jaså... Hur fort gick det då? Eftersom dom inte kunde visa någon mätning så sa jag bara att jag körde vad som står angivet på skyltarna. Eftersom det för blotta ögat syntes att det gick för fort, vilket nog många här kan hålla med om att man kan avgöra. Men givetvis inte hur fort, och han höll inte med om att jag kört enligt skyltarna. Sa då att han fick väl plocka in mig och ringa min advokat. (är jävligt tjurskallig av mig) så slutade det hela med den vanliga visa-kortet-blåsa-kontrollen med en sur min från deras sida. Så jÄvla ÅuTlaV... Nej då. Tycker dock inte 160 km/h ensam på en 90km/h motortrafikled kl. 05:10 får någon annan att få ont i magen av...
 

walla

Ny medlem
Gick med
18 May 2008
Ort
gefle
Hoj
gsxr 1000
böter har man väl råd med om man har råd med försäkring på en sporthoj... måste väl vara körkortet..
 

Sekelj

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2008
Ort
Halmstad
Hoj
-00 Honda 929
Lite jobbigt när alla tycker att ALLA poliser e dumma i huvudet.
En polare blev omkörd av en snutbil i 140 på 70 väg.
Han fick böter för 100 på 90 väg :) 1500:-(först 80 på 70 väg men det gav 2000 i böter så han tyckte det va bättre med 100 på 90 och 1500 :)...)
Ganska snällt tycker jag eller........?

eller så kunde han ju varit ashäftig och försökt köra ifrån honom......
 

SACCE

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2006
Ort
haninge
Hoj
HONDA SP-2 REPSOL-STYLE (hrmfph.... inte min längre men kan inte rå för det..... älskade den så hårt att jag vill ha kvar den som avatar....)
det är ju givetvis så att alla poliser inte är dumma i huvet.... men har man träffat ett gäng typ många och dom flesta försöker med något jävla översitteri och tror att man ska bli skakig för att dom tror att dom äntligen har fått lite makt?!?.... självklart generaliserar man då... precis som dom flesta här inne tycker att alla som läser och lever efter "koranen" är fanatiker.... är det så jävla konstigt?

sen kan man givetvis "tåla" mer eller mindre innan man ledsnar på dom... eller kanske råkat ut för en "bra" polis... (visst finns dom) men dom flesta är tyvärr i mina ögon barn med en riktigt dålig uppväxt.... syftar då faktiskt på den manliga delen av kåren.... (dom kvinnliga har jag faktiskt bara bra erfarenheter av..... men jag tror oandra sidan att dom tar jobbet av en annan anledning)
 

-Freddy-

Guest
precis så är det... har inget som helst att göra med att man inte ska argumentera med idioter eller på forum då de bara drar ner en till deras nivå och slår en med erfarenhet och det tror jag säkert du har gott om :tummenupp

men eftersom vi fortsätter och tjafsa på en tråd som inte har med saken att göra så kan du ta det till mig på pm ist för att spela tuff inför kompisarna och dryga ut ett forum med dina begåvade kommentarer... tycker att man kan visa de övriga medlemmarna den hänsynen.

tack iaf för ett gott skratt tuffingen :tummenupp
ber för övrigt om ursäkt till resterande medlemmar som fick stå ut med detta tjafs och inte kunde föstå min bryskironiska humor ;)

Ok, så du har mage att snacka om hänsyn och begåvade kommentarer när hela ditt första inlägg var fullt av meningslöst skit, möjligtvis var det du som ville impa på polarna där.

Fair enough, nu slutar vi snacka skit. Men det känns som att du borde lägga energi på nåt vettigt inlägg, för jag har inga problem att föra en saklig och vettig diskussion. Problemet nuförtiden är att det finns knappt sånna på SH. Man blir ganska less på alla skitinlägg som kommer här och där, senast från nån lirare som skriver om att bitchslappa snuten och ska hem och nULLa frugan hans efter det och sen förundras över att ingen förstår ens "bryskironiska humor"

Jag tvivlar på att jag har nåt utbyte med dig i en seriös diskussion, men kör på du om vågar kläcka ur dig lite åsikter som du kan stå för.
 

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
M1100S
Köra ifrån polisen gör man för att man inte klarar göra det med någon av sina hojjkompisar. Dessutom vågar man sig inte till en bana för att gasa för där blir man frånåkt även av tant Agda :tummenupp
Japp, så måste det naturligtvis vara. Men du, när vi ändå är inne på grundlösa fördomar; Du kör BMW, alltså är du en gammal gubbe.
 

Serenity

The unusual kind
Gick med
2 Jun 2007
Ort
på en väldigt skön plats
Hoj
Se garage
Ni som tycker att dé é så jävla coolt att köra ifrån polisen (speciellt du Henrik) kan ju köra in i stan på kvällen eller varför inte mitt i natten och hitta en MC-Polis. Du kan väl skriva här hur dé gick och SEN säga att dé é coolt.

Att undvika polisen é mest för att de inte har förståelse eller kan visa lite ödmjukhet att man kanske inte vill ha regskylten hängandes centimeter ifrån bakdäcket eller ha feta *ävla blinkers på sidorna. Jag menar..kör vi lagligt och HAR blinkers och regskylt i huset samt inte gör något galet borde vi väl kunna få köra ifred eller har jag fel åsikter om dé här?
 

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
M1100S
Oavsett hur litet brottet än må vara, går jag mot röd gubbe och polisen skulle bötfälla mig skulle jag inte dra en kommentar som "HAR DU INGET BÄTTRE ATT GÖRA?!", eftersom det är jag som gör fel, inte han.
Han gör bara sitt jobb. :tummenupp
Då kan jag bara gratulera.
Själv är jag av den uppfattningen att en polis som bötfäller folk som går mot röd gubbe är totalt resursslöseri om man ser till hur många, i mina ögon, riktiga brott som begås och hur få av dessa som klaras upp.


För att svara på trådstartarens fråga så tror jag att många tycker att straffet för fortkörning (om vi snackar hastigheter för körkortsåterkallelse) inte står i proportion till förseelsen, och väljer att trotsa detta. Samt att man dessutom är skyldig tills motsatsen bevisas. 4000kr klarar de flesta men ett halvår utan körkort kan få ganska förödande konsekvenser. "Tänk efter före då" menar nog många men vi vet alla varför vi kör hoj och för många är det nog inte för att plöja fram i exakt 70km/h på en underbar landsväg.

Hoppas verkligen att folk inte kör ifrån polisen för att det är kul. De som väljer att göra det ser det nog mer som en nödvändigt ont.
 

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Det bara blir så, i mitt fall är det ovilja att betala böter eller bli av med kk. Sen också att många snuttar bara vill visa att dom har makt. Dock träffade jag en trevlig pålis inatt.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top