Varför får jag inte hjälmen såld?

pontus_n

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2007
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K1
Jag köpte en hjäm ifrån Tyskland, AGV Stealth, som tyvärr ej passade. Tänkte att den är nog lätt att bli av med då den är helt oanvänd, klistermärken kartong och allt kvar, godkänd och populär samt att jag la ut 1000:- billigare än vad den kostar ny i Sverige.

Problemet är att det verkar iskallt, det är inte en enda som har hört av sig, och jag tycker det verkar lustigt. Är ny inom mc-gänget, har jag missat något väsentligt? Köper inte folk begagnade splitternya hjälmar för bra pris, har jag missat något populärt tillhåll för mc-utrustning (förutom annons-forumet här på sh) osv?

Hjälmen verkar ju poppis, men svårsåld?

Denna topic är alltså ingen säljes-tråd eller reklam, utan jag bara undrar om jag missat något?

ladbol

Fighters dont quit, quiters don`t fight!
Gick med
23 Aug 2005
Hoj
Yzf 750r-93(SÅLD) GSX-R750-00
Kanske därför att`?

Jag köpte en hjäm ifrån Tyskland, AGV Stealth, som tyvärr ej passade. Tänkte att den är nog lätt att bli av med då den är helt oanvänd, klistermärken kartong och allt kvar, godkänd och populär samt att jag la ut 1000:- billigare än vad den kostar ny i Sverige.

Problemet är att det verkar iskallt, det är inte en enda som har hört av sig, och jag tycker det verkar lustigt. Är ny inom mc-gänget, har jag missat något väsentligt? Köper inte folk begagnade splitternya hjälmar för bra pris, har jag missat något populärt tillhåll för mc-utrustning (förutom annons-forumet här på sh) osv?

Denna topic är alltså ingen säljes-tråd eller reklam, utan jag bara undrar om jag missat något?

Hej! Jag med många fler skulle aldrig köpa en beggad hjälm då man inte vet vad den har vart med om tidigare:näsblod .

Allstå misstror inte alls dig när det gäller att din hjälm är ny och fin, men enligt ovanstående resonemang så tittar iallfall inte ens jag på beggade krukor:gnissla

Om det inte är en nära vän eller liknande som säljer då kanske..:yoparty

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Tänkte att den är nog lätt att bli av med då den är helt oanvänd, klistermärken kartong och allt kvar, godkänd och populär samt att jag la ut 1000:- billigare än vad den kostar ny i Sverige.

om 1000:- billigare än i Sverige ÄNDÅ är DYRARE än att själv köpa en i Tyskland, så köper nog de flesta direkt från handlaren..

yamahabert

mc turer på yamahan
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
Honda cb 900 1982
svårsålt är även mitt skinnställ

ja kan bara hålla med ingen vill ens ge ett bud på ett skinnställ :rolleyes:
ha en bra sommar o kör försiktigt mvh bert:tummenupp

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125

Har du annonserat ordentligt?

Ogre

påställd
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
r6-02
Håller med Wonderwizard. Du ska ha 2k för den och det kostar ungefär lika mycket att själv beställa den från Tyskland så då gör nog många det. Dock så är det en bra hjälm har själv en i storlek S och jag är helnöjd :)

Eldstorm

Dr Jekyll & Mr Highside
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
VTR1000SP-1 + DR-Z400S
Den är ju t.o.m billigare att få hemskickad från tyskland inklusive frakt (fc-moto).
Hjälmen kostar 199Euro = (9,34)*199kr = 1858,66kr och frakten under 100kr.
Dessutom skickar du den inte utan marknaden är begränsad till centrala Jönköpning och då går många presumtiva köpare bort.
Sänk priset till 1000kr + frakt så får du den såld idag.

KungLudde

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2007
Hoj
GPZ 600 i slutet av 80-talet, 600 Monster,600 Hornet och ZRX 1100 i slutet av 90-talet, 2006 Triumph Speed Triple 04:a, nu Aprilia Tuonon V4R 2012...
Jag med många fler skulle aldrig köpa en beggad hjälm då

Den är väl inte beggad? Märkena sitter kvar på bla. visiret enligt hans annons på "Köp&Sälj" (om det nu är hans annons vill säga)!

Du har handlat på FC-Moto så du kan väl skicka tillbaks den och få en annan storlek??

pontus_n

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2007
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K1
Har ändrat annonserna till 1800:- plus att jag skickar den. Jag ogillar att returnera saker, och fc-moto är verkligen riktigt svåra att få tag i. Jag gillar ifall man kan ringa till dem, men det är konstant upptaget och jag har inte fått nåt svar på mina 5 mail till dem, eller faxet jag skickar heller (vilket gör att det känns som om det borgar för krångel vid en retur utav hjälmen).

Därför lättare att sälja den till någon annan. Den är ju helt sprillans, men man får väl förstå ifall folk e nojjiga att den kan vara tappad... suck!

pontus_n

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2007
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K1
Om någon finner det intressant, så har jag efter digert annonserande runtom enbart fått ett napp, och det var en kille ifrån gävle som skrev världens längsta mening i stil med "om du säljer den idag så köper jag den för 1500 men inte mer för jag har inte mer pengar då kommer jag också att betala frakten om jag köper den för 1500 ok hör av dig så fort du läst det här"

:)

Kanske testa tradera, får spana in om mc-hjälmarna är nåt som säljs där. Hade inte en aning om att det var så svårt att få den såld:/

wolfpakk

Ny medlem
Gick med
30 May 2006
Hoj
Suzuki sv 650 -06, kawasaki Z1000 -79
Om någon finner det intressant, så har jag efter digert annonserande runtom enbart fått ett napp, och det var en kille ifrån gävle som skrev världens längsta mening i stil med "om du säljer den idag så köper jag den för 1500 men inte mer för jag har inte mer pengar då kommer jag också att betala frakten om jag köper den för 1500 ok hör av dig så fort du läst det här"

Kanske testa tradera, får spana in om mc-hjälmarna är nåt som säljs där. Hade inte en aning om att det var så svårt att få den såld:/

Men shit, grabben prutar 300 o är beredd att stå för frakten. Vad är problemet???

KÅTM

Medlem
Gick med
30 Sep 2006
Hoj
Yzf 600r -98

sälj sälj sälj :D

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...