Kramer
Sporthojsnörd
- Gick med
- 29 Apr 2015
- Hoj
- Ducati 959 Panigale & Honda CB1000RA
Denna fråga har möjligen ställts förut, men jag hittar inte det när jag söker på forumet så jag ställer den själv. Varför visar inte vissa människor registreringsnumret vid försäljning av mc (och bil). Jag kan bara komma på en enda anledning, om någon säljer en båge/bil för en miljon och de är rädda att någon ska komma och sno den utifall den står på gatan utanför huset. Men annars.
Jag kan se att folk som säljer mc för 20 papp maskar numret och det kan väl inte vara så att någon är rädd att tjuvar ska strömma till och stjäla dyrgripen, eller?
Jag är med andra ord lite förbluffad, för numret hjälper ju köparen att kolla försäkringspris, när den besktigats och annat, och torde ju spara försäljaren en mängd frågor. Typ, varav en av de första lär vara, vad har du för regnummer?
Har jag missat något?
Jag kan se att folk som säljer mc för 20 papp maskar numret och det kan väl inte vara så att någon är rädd att tjuvar ska strömma till och stjäla dyrgripen, eller?
Jag är med andra ord lite förbluffad, för numret hjälper ju köparen att kolla försäkringspris, när den besktigats och annat, och torde ju spara försäljaren en mängd frågor. Typ, varav en av de första lär vara, vad har du för regnummer?
Har jag missat något?