Nyteknik skrev:
...Han har kört V5:an två säsonger. Han har vunnit tillräckligt många titlar för att övertyga alla att han är bäst. Det är märkligt att han inte antar en utmaning och tecknar för Aprilia, Yamaha eller Ducati. Han har ju inget att förlora. Däremot vore det pricken över i att vinna ytterligare en titel på en hoj som inte var depåns solklart bästa.
Äsch, ett typisk icketävlingsresonemnang. Vi behandlade ju detta aldeles nyligen i en tråd, den om att tävla med en TL1000S, som du var aktiv i. Det enda som driver en tävlingsmännsika är resultat. Det är enkelt. En tävlingsmänniska väljer alltid det bästa den kan få. Det finns inget fint, bra, postitivt, förhärligande bla bla bla massor av superlativ, i att prestera sämre än det bästa man kan.
Jag förstår ditt resonemang, men jag delar inte din åsikt. Det finns de som tycker att det finns moraliska vinnare och så finns det sådana tråkiga, analytiska personer som jag som tycker att det bara finns vinnare. Tyvärr finns det inget pris för bästa resulat i förhållande till förutsättingar. Om det fanns ett sådant pris och det var det Rossi ville vinna skull han nog skriva på för WCM, men så länge det priset inte finns kommer han nog att fortsätta välja det bästa han kan få och det gör han helt rätt i. Varför tävla om man inte vill göra det bästa möjliga resultatet?
Tro nu inte att jag merar att alla som inte vinner är sopor. Tvärt om. Alla som gör SITT bästa är vinnare.