Varför lätt MC?

Bengan

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
Katana -82
Har undrat lite, vad finns det för fördelar med att köra lätt mc innan man börjar köra begränsad resp. tung?

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fyrhjuling
Om man är grymt hojsugen o inte orkar vänta 2 år till när man e 16... om man dessutom ostryper en 125:a så går den lika snabbt som en laglig mellantung d.v.s 34 hästar.. sen väger ju 125:an lite mindre.. (i vissa fall)

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Man är trött på sin schliddna moppe och vill köra fortare..

Cale

aka Robospine & Domiseven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
RSV Mille -99
SkorvKalle skrev:
Om man är grymt hojsugen o inte orkar vänta 2 år till när man e 16... om man dessutom ostryper en 125:a så går den lika snabbt som en laglig mellantung d.v.s 34 hästar.. sen väger ju 125:an lite mindre.. (i vissa fall)

o framför allt så får man körkortsutbildning som är precis som den man tar för tungre behörigheter..
Bättre än att de sätter sig på en eu moppe o kör runt helt utan varken vett eller omdöme eller utbildning..

tycker jag.. :rolleyes:

Cale

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
RSV Mille -99
KawaF3771 skrev:
Man får trafikvana och framför allt så är det KUL :squid

Precis.. Det är dessutom helt i linje med min teori om att man ska börja med en mindre, slöare o gärna gammal o sliten hoj..

Poffer

Vill flytta till ett varmare land...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6 -08
Man tröttnade på moppe o ville ha mer fart!! Ångrar inte en sekund att jag tog lätt-mc kort!! :fakta Troligen ngt. det bästa jag gjort hittils i hela mitt "långa" liv. :tummenupp

BaGeL

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
mm
Jag tänker ta lättmc kort för att man får köra mycket snabbare lagligt än vad man får göra med mojjpeden. Och så stylar man för hela skolan ;) då man kör ifrån både alla 14is mopeder plus lärarna.

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Man får två års trafikvana och mc-körning innan man ska ta mellan-kort, dessutom har man skitskoj när man är moppefucko!!

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös! :(
* Man slipper skriva nytt teoriprov när man köra upp för tungt MC-kort

* Prövotiden för ALLA körkort går ut 2 år efter du har tagit ditt A1-kort. Alltså är din prövotid över lagom tills du tar A och B kort.

* Du får 2 års trafikvana. Gör det mycket lättare att ta de andra behörigheterna

Och glöm inte att det är skitkul att köra lätt MC, alla brudar kommer att avguda dig :p och du kommer garanterat vara coolast av alla moppefuckon...

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fyrhjuling
Cale skrev:
Bättre än att de sätter sig på en eu moppe o kör runt helt utan varken vett eller omdöme eller utbildning..

tycker jag.. :rolleyes:

Nu håller jag inte riktig med... man måste faktiskt ta ett s.k EU-kort för att få köra EU-moppe... :fakta

Poffer

Vill flytta till ett varmare land...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6 -08
SkorvKalle skrev:
Nu håller jag inte riktig med... man måste faktiskt ta ett s.k EU-kort för att få köra EU-moppe... :fakta

Ideén i sig e la bra. Men hur seriöst e det :confused: Klart det e ju teoriprov. Men det e ju väldigt simpelt. Och "uppkörningen" var att sätta sig på en scooter o köra runt en bil. Hade det vart lite mer seriöst hade det vart bra. Men VEM som helst kan ju ta eu-körkort. Trots att dom e livsfarliga i trafiken. Men det kan dom ju utan eu-kort oxå, så ideén e la iaf bra. Behöver bara utföras lite bättre! :tummenupp

Mikael Cagiva

Ja, jävlar!
Gick med
2 May 2003
Hoj
Ducati 748 2002
Jamen, en av de största orsakerna är ju at det är så mycket häftigare att köra mc än moppe. :tummenupp
Och om du inte bor direkt i storstan så kan det vara bra att kunna ta sig dit man vill någolunda snabbt. :squid
Flickorna måste man ju också imponera på lite ;)

Rondellen

Beach 08?? beer 08 ;)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -01,
För mig var det så att jag skaffade en moppe...men vart så jävla less för den gick så slött ( hade kört cross i typ6 år innan = och moppen kändes som inte att hänga med...så jag sa ta farsan om jag skipp amoppetjollret det här året får jag skaffa lätt mc nästa ist'llet då??

Ochs sen är det att min nä'rmaste kompis bor en mil härifrån och då tar det ju inte så lång tid nu mera..:D

Fredrick

2-t ÄR livet!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia AF-1 125 Sintenesi Replica -89, Yamaha YZ 125 -01
Ja, tänk på vad du ska åka på under två år!!??? Det är dessutom förbannat kul, du lär dig förhoppningsvis att köra på en lagom cykel.. du har bara en uppkörning kvar till begränsat A.. göra av med prövotiden.. osv. osv. :fakta :D

Att man sen får nåt trevligt motorras och får tillbringa ett X antal kvällar i garaget å så där.. det får man på köpet. Lite pill blir det då alltid.. men sånt e livet. Klart du ska ha hoj! (NU)

Cale

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
RSV Mille -99
SkorvKalle skrev:

Jo det vet jag.. men som Poffer sa, så är det inte så seriöst..
(syns ju inte minst på de som åker ..)

Last edited:

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fyrhjuling
Cale skrev:
Jo det vet jag.. men som Poffer sa, så är det inte så seriöst..
(syns ju inte minst på de som åker ..)

de kan ja hålla me om, men de e roligt o rasta dom när dom kommer me sinna moppar som dom har trimmat för flera tusen :D

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping