Möjligt när det bara gäller olja och ventiler.
Själv tycker jag inte att det är svårt att byta kolv, kamkedja eller liknande basicgrejer. Dock vet jag att det finns folk som gärna låter bli att ens lyfta på inspektionslocken.
Har man ingen större meckvana så är det ju klart att man inte vill ta sig vatten över huvudet och "riva" en hoj värd över 50 lax. Jag var också lite shakey första gången.
Självklart pratar jag om olja, filter, ventil service nu.
Att byta kolv, kamkedja är ju inget jag rekommenderar till någon om man inte vet vad man håller på med. Men det problemet har man ju på alla cyklar oavsett modell.
Nu menade jag standard servicen, den kan vem som helst göra och den är billig. Det är det jag inte fattar när folk nämner Husa 650, jag tror ingen av dom som nämner att det är mycket mek någonsin har haft den Husa.
Jag sitter gärna 1 timme i garaget för den brutalt roliga hoj man får att åka med när man servat den.
Sen är det klart att timmarna rullar iväg om man kör landsväg, men det beror ju också på, pendlar man med hojen till jobbet, eller åker man bara ut en liten stund på helgen.
Hur som helt, Husan är för mig en riktigt rolig cykel med kraft i.