Ja men det finns ju fan folk som har ännu äldre och ännu fulareGondala skrev:2390492de är äldre å inte lika snygga?![]()
Madrock skrev:2390483Varför finns det ingen som vet nått om Ns F och varför känns det som om jag e den enda som har en:S?
prulle skrev:2391045För dom luktar?
T.ex Funkar vissa nsr av nsr:s Motordelar delar (till äldre nsr). Nästan allt har ju utgått till nsf. Min workshop book e till både nsr och nsf, Så det känns som om det borde vara samma:S sen vart man kan få tag på tändningslås och tanklock? Sam´s Motor har inte det jag behöver till Ns F men dom har till en nsr från 90. kan det funka:S?EmilSegerblad skrev:2391170Vad vill du veta om den?
Madrock skrev:2391177T.ex Funkar vissa nsr av nsr:s Motordelar delar (till äldre nsr). Nästan allt har ju utgått till nsf. Min workshop book e till både nsr och nsf, Så det känns som om det borde vara samma:S sen vart man kan få tag på tändningslås och tanklock? Sam´s Motor har inte det jag behöver till Ns F men dom har till en nsr från 90. kan det funka:S?
Ne den e till nsr och nsfkleinealf skrev:2391194är du dumm?
nja, jag tror inte att några delar passar, ska i så fall vara typ lamellerna och dom kan du få tag i på addemoto, angående boken så är det väll till: ns125f och ns 125 r2? eller har jag fel?
nu har jag säkert skrivit nå fel
Nej, den är till NS125F och NS125R2 av årsmodell 1986-88 (NSF kom -86 och NSR2 -87). Dessa hojar är identiska så när som på vissa detaljer på ramen, dubbla bromsskivor samt andra kåpor. 1989 kom NSR125R och de delarna passar däremot inte och det är inte heller den hojen som delar reservdelsbok med NSF.Madrock skrev:2391224Ne den e till nsr och nsf
Så jag ska alltså leta delar till r2 Ocn F? Bifogar bilder på boken snart (står att den e till nsr och nsf)Estremo skrev:2391242Nej, den är till NS125F och NS125R2 av årsmodell 1986-88 (NSF kom -86 och NSR2 -87). Dessa hojar är identiska så när som på vissa detaljer på ramen, dubbla bromsskivor samt andra kåpor. 1989 kom NSR125R och de delarna passar däremot inte och det är inte heller den hojen som delar reservdelsbok med NSF.
Madrock skrev:2391250Så jag ska alltså leta delar till r2 Ocn F? Bifogar bilder på boken snart (står att den e till nsr och nsf)
Har En liten gnutta parkinson därav suddiga bilder
kleinealf skrev:2391194är du dumm?
lorkan skrev:Jo, så är det nog. Eller för att dom ligger i ungefär samma prisklass som äldre NSR, vilken är en mycket modernare hoj.
JojjeL skrev:2391963vafan? varför är jag dum? Tycker det är rätt självklart att man tar en snyggare och modernare hoj om de ligger på ungefär samma pris. Nu menar jag inte en NSR -99
som du kanske tror, utan kanske nsr -90 som är runt de årsmodellen de flesta har.
Läs gärna vad lorkan skrev, sen kan du ju fråga honom om han också är dum eftersom jag resonerar lika dant som honom.
Men som sagt förklara gärna varför mitt påstående är så dumt. Men bevisa inte att du själv är det bara.
JojjeL skrev:2392563aha då hajar jagNej de är varken fula eller dåliga. Bara gamla.. Och som Madrock själv säger, svårt att få tag på delar.. Man vill ju ha reservdelar så lättåtkomligt som möjligt.. Förlåt om jag blev lite putt
![]()
![]()
Det e ungefär så det ligger till .. jag har en årslön på 20papp... Har inte pengar till mc och kortet...kleinealf skrev:2392969nog är dom gammal, men om man inte vill lägga ut pengar så köper man en sån, om man har pengar så köper man en nsr![]()
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |
![]() |
CFMOTO 800MT-X
Idag har vi nöjet att få sm... |