Varför sporthoj?

henrikkrueger

Ego vs hård asfalt = 0-1
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Husaberg fs 650 -04 *såld* Yamaha WR 426 *såld* Yamaha YZ 125
Hejhej
Har sett några trådar i motardforumet där man undrar över varför man ska köra motard...
Så nu tänkte jag kontra med att fråga varför man ska köra sporthoj? :tungan
Nädå.
Undrar faktiskt på fullaste allvar varför man kör sporthoj. Funderar nämligen på att köpa mig en till hoj, som man kan köra lite längre sträckor med. Funkar inte riktigt med Husa:n...
Får ganska ont i rumpan :näsblod

Så kom igen, ge mig några vettiga skäl till varför jag ska lägga mina surt förvärvade slantar på en hoj till.

MVH
Henrik

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
henrikkrueger skrev:
Hejhej
Har sett några trådar i motardforumet där man undrar över varför man ska
Så kom igen, ge mig några vettiga skäl till varför jag ska lägga mina surt förvärvade slantar på en hoj till.

MVH
Henrik

för att det är skoj.

och för att handla mjöl med.

Blå R1

Hoppsan, blev visst 1000cc igen
Gick med
26 Jul 2004
Hoj
ZX 10R -05 och PitPro
henrikkrueger skrev:
Hejhej
Har sett några trådar i motardforumet där man undrar över varför man ska köra motard...
Så nu tänkte jag kontra med att fråga varför man ska köra sporthoj? :tungan
Nädå.
Undrar faktiskt på fullaste allvar varför man kör sporthoj. Funderar nämligen på att köpa mig en till hoj, som man kan köra lite längre sträckor med. Funkar inte riktigt med Husa:n...
Får ganska ont i rumpan :näsblod

MVH
Henrik

Ärligt talat, ge fan i det....

Finns inga bra skäl att åka hoj, det e kallt, dyrt o alldeles, alldeles underbart.

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Att välja hoj är ju som att välja partner. Först måste man fråga sig vad man vill ha ut ur förhållandet, sen måste hon ju passa smaken utseendemässigt och slutligen måste man ha råd med henne.

Du har ju i princip svarat på frågan själv ju.
Motard är ju cool och så, men hur kul e det att köra 15 mil i sträck på en?
Och går dom tillräcklig fort?

Jag har den jag har för att den går tillräckligt fort för att jag ska kunna köra av vägen och är tillräckligt billig för att jag ska kunna hålla mig flytande ekonomiskt.
Får man ingen kick av att köra fort så ska man ha moppe :D

Mar

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2004
Hoj
Yamaha R1
Ohh! Alla har ju inte samma smak , men provkör en så får du se att du behöver mer hästar än kilogram sen :D

mvh Mar

Monobike

Huliganus Slangus
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV1000R Tuono,KTM 525EXC -04 Supermoto Urban Terror Edition (Såld), Honda XR650R SM -02 Big-gun helsystem (Såld), Honda VTR1000 Firestorm med F1 Slipons (Såld)
Jag köpte nyligen en till hoj av samma anledning, jag ville kunna åka längre sträckor också... Än så länge känns det värt, jag får ju 50% rabatt på ena hojens försäkring, så det blir runt 5500kr för Hel/hel försäkring för 2 hojar, så varför inte?

Har iaf konstaterat att sporthoj är skittråkigt att åka om man jämför med motarden, men sporthojen gör ju långresorna lite lättare att stå ut med..

henrikkrueger

Ego vs hård asfalt = 0-1
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Husaberg fs 650 -04 *såld* Yamaha WR 426 *såld* Yamaha YZ 125
Mar skrev:
Ohh! Alla har ju inte samma smak , men provkör en så får du se att du behöver mer hästar än kilogram sen :D

mvh Mar

Tack för alla snabba och seriösa svar :)
Det jag funderar på är om det är värt alla pengar det verkar kosta.
Är bara 25 så jag lär ju få en duktig premie misstänker jag...

Nån i Bollebygd/Borås med omnejd som kan tänka sig att låna ut sin sporthoj för en liten provtur?

Frosth

www.frosth.se
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Ingen just nu
Jag provkörde i alla fall en Yamaha Supermotard idag (XT660X) och hmm vad ska man säga. Det händer inget när man vrider på gasen, den vibrerar något vansinningt och den låter som en traktor :D

Jag har lagt ner motardplanerna :tummenupp

EasyRider

vilse på livets ocean.......
Gick med
17 Apr 2005
Hoj
En stor och en liten
MjO skrev:
Jag provkörde i alla fall en Yamaha Supermotard idag (XT660X) och hmm vad ska man säga. Det händer inget när man vrider på gasen, den vibrerar något vansinningt och den låter som en traktor :D

:lol :lol :lol

Monobike

Huliganus Slangus
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV1000R Tuono,KTM 525EXC -04 Supermoto Urban Terror Edition (Såld), Honda XR650R SM -02 Big-gun helsystem (Såld), Honda VTR1000 Firestorm med F1 Slipons (Såld)
MjO skrev:

Prova en riktig motard nästa gång :tummenupp

Sen måste du ändra din körstil helt när du kör motard... det blir liksom tvärtom, full rulle och ut med benet i svängarna och softa på rakorna..

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
yonsson skrev:
Att välja hoj är ju som att välja partner.

Japp, man får nöja sig med en man har råd med :tuttar

Sporthoj skakar inte, låter inte illa, går fort, ser coola ut, lättare att leka med, går inte sönder med jämna intervaller.

Boffen

Thank you very much
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Daytona 675
MjO skrev:

Ge tillbaka mig de 10sek de tog att läsa ditt värdelösa inlägg :4skrika

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Varför någon kör soprthoj: därför.

IronMike

Guest
Vad man än åker för andra hojjar, så vill man åka sporthoj .. alla vill egentligen, sen är det orsaker som förhindrar mer lr mindre, vissa åker motard för att det är billigare i försäkring etc, fattar egentligen inte varför man ska ha en offorad hoj med "sport-hoj däck" -då kan man lika gärna köpa sporthoj eller, många hd-gubbar åker glidare för att magarna inte får plats bakom tanken på en sporthoj å dom når inte fram till styret, vissa av dom skaffar sig iaf en buell .. de som åker bmw-hoj vet inte vad dom vill, men dom har ju också gore-tex kläder, kanske förklarar en del iaf.

(lite förutfattade meningar jag "tror" på..)

Motard, kom igen...:

Kanske man ska starta en ny trend, outard - sporthoj med offroad däck, för dom som vill se street-sport-aktiga ut i skogen.

:huvet

Last edited:

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
IronMike skrev:
Kanske man ska starta en ny trend, outard - sporthoj med offroad däck, för dom som vill se street-sport-aktiga ut i skogen.

Har funnits längre än Super Motard ju.. :tummenupp

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
prestandan och att man kan åka över 90 i mer än 10 minuter utan att bli less vilket man inte kan på nakna hojar.....

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
IronMike skrev:
Vad man än åker för andra hojjar, så vill man åka sporthoj .. alla vill egentligen, sen är det orsaker som förhindrar mer lr mindre, vissa åker motard för att det är billigare i försäkring etc, fattar egentligen inte varför man ska ha en offorad hoj med "sport-hoj däck" -då kan man lika gärna köpa sporthoj ....klipp!

Jag har haft två sporthojar och tycker det är roligare med motard. Annars hade jag köpte mig en sporthoj.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring