Varför stannade du inte !?.

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Hoj
Triumph Explorer
eller en smarphone. jeeesus. vemfan använder ens navigatorer idag. Tycker ärligt google maps navigatorn som varenda android telefon har är tillräckligt bra för att inte behöva en navigator

Faktum är att google maps är fullständigt värdelös till MC-körning, som (i alla fall för mig) handlar om allt annat än transportsträckor.

Ska du däremot bara transportera ändan närmaste väg mellan punkt A och punkt B så håller jag med om att google maps är alldeles excellent.

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Faktum är att google maps är fullständigt värdelös till MC-körning, som (i alla fall för mig) handlar om allt annat än transportsträckor.

Ska du däremot bara transportera ändan närmaste väg mellan punkt A och punkt B så håller jag med om att google maps är alldeles excellent.

Instämmer. En MC-navigator är horribelt dyrt, men de är byggda för den miljön och har ett användargränssnitt som är milt anpassat. Jag planerar mina långkörningar i förväg med mc-kartor och Garmin Basecamp; svårt att göra med Google Maps, åtminstone om man inte vill dela sin privata data med Google.

I bilen däremot så känns en dedikerad navigator mindre motiverad, men det här är ju ett MC-forum. ;) Där blir det oftast Waze idag, även fast vi har navigatorer.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år