Varför startar inte skiten?

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
Min hoj, en CBR600F -92 startar iofs jättelätt första gången när den är kall. Inga problem, men sen när man försäker gasa på lite så vill den dö. Stänger man av choken klarar den knapt 1krpm. Gasar man på minsta lilla dör den helt. Med choken på går den konstant på 3krpm, petar man lite försiktigt på gasen kan man få upp den till 4krpm. Men samma här, gasar man på lite mer dör sen helt. Har hänt några ggn tidigare men då har jag lycakts få igång den efter en stund. Lät den stå en stund, 30-40s sen startade den precis som vanligt och gick jättebra. Det var för några dagar sedan. Nu hjälper det inte att vänta heller.

Någon som vet vad det kan vara för fel? Tänkte gå ut och försöka fixa den med en gång. Missar ändå skolan :gnissla

/Ivan

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Hoj
CBR1000 -08
Biifer skrev:
Min hoj, en CBR600F -92 startar iofs jättelätt första gången när den är kall. Inga problem, men sen när man försäker gasa på lite så vill den dö. Stänger man av choken klarar den knapt 1krpm. Gasar man på minsta lilla dör den helt. Med choken på går den konstant på 3krpm, petar man lite försiktigt på gasen kan man få upp den till 4krpm. Men samma här, gasar man på lite mer dör sen helt. Har hänt några ggn tidigare men då har jag lycakts få igång den efter en stund. Lät den stå en stund, 30-40s sen startade den precis som vanligt och gick jättebra. Det var för några dagar sedan. Nu hjälper det inte att vänta heller.

Någon som vet vad det kan vara för fel? Tänkte gå ut och försöka fixa den med en gång. Missar ändå skolan :gnissla

/Ivan

Kolla alla kablar/kontakter, låter nästan som ett sånt fel... Regnade det sist du körde?

Mackz

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
-
Biifer skrev:

/Ivan

Det låter som den inte får bensin.

Standard-uttryck: Skit i förgasaren!

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
Wagge skrev:
Regnade det sist du körde?
Nope.

En ska glömde jag skriva. Kamkedjesträckaren kan låta ganska illa ibland, men just nu tycker jag inte att den låter. Så det kan väl inte vara den. Eller?

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
Biifer skrev:
Nope.

En ska glömde jag skriva. Kamkedjesträckaren kan låta ganska illa ibland, men just nu tycker jag inte att den låter. Så det kan väl inte vara den. Eller?
ehh, jag ångrar mig. Gick ut och försökte starta den igen. Det rasslade som fan. Är det kamkedjesträckaren som är boven?

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Hoj
CBR1000 -08
Biifer skrev:
ehh, jag ångrar mig. Gick ut och försökte starta den igen. Det rasslade som fan. Är det kamkedjesträckaren som är boven?

Om den bara rasslar borde den inte vara det, men om den är dåligt spänd så kan det leda till att den har kuggat över nån kugg... Skulle inte prova starta mer om jag var du... öppna o kolla istället..

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
Jag öser på med dumma frågor:
Kamkedjesträckaren ska bytas iaf, den låter som sagt inte bra ibland Är det någonting man kan byta själv? Har varken makhandbok eller speciellt mycket erfarenhet av 4-takt förut.

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Hoj
CBR1000 -08
Biifer skrev:
Jag öser på med dumma frågor:
Kamkedjesträckaren ska bytas iaf, den låter som sagt inte bra ibland Är det någonting man kan byta själv? Har varken makhandbok eller speciellt mycket erfarenhet av 4-takt förut.

OM du byter den själv utan att ha erfarenhet så tror jag att du kommer ha STOR nytta av att ha en mekhandbok. Jag är själv inte så erfaren mekaniker, men med en mekhandbok så klarar man rätt mkt själv, det är bra instruktioner.

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
Strålade! Ringde MC-Varuhuset: Frågade om dom hade en sträckare inne. "-Javisst har vi det." Fick jag som svar. Åkte in, o inte fan hade dom det. Hepp, blir till att beställa en då. Kommer tidigast nästa vecka. Urk! Jaja, köpte med lite andra saker jag behövde, bromsbelägg och en styrvikt. Som naturligtvis inte passar heller. Vad är det för jävla ställe? Har dom ingen kolla alls? :mad:

Nyheter
BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre