Varför tror sporthojspiloter att dom står över lagen?

rials

Racing Is A LifeStyle
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
triumph daytona 675( grå)
Jag undrar verkligen hur man kan leva med tanken att bara för att vi kör hoj ska vi ha fri fart, få ägna oss åt bakhjuls åkning utan att polisen lägger sig i.

Tycker verkligen folk att polisen ska lämna oss ifred? Jag kanske är den enda som tycker att det är bra att dom finns. Jag har själv åkt hoj sen jag var 16, och nej jag har inte åkt lagligt varje gång ( hastighet) dock så stannar jag och tar straffet om jag har missat polisen.

Visst suger det att få böter, torska körkortet. Men det är det man lägger i potten om man ska bryta lagen.

Jag undrar verkligen om folk tycker att vi ska få göra vad vi känner för utan att behöva stå för följderna.

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Du inser att hälften av alla inlägg i denna tråd kommer handla om hur du lyckats skriva "sporthojs piloter" i rubriken?

Bara en heads up. :tummenupp

RandyWest

Bannad
Gick med
20 Apr 2012
Hoj
Indian
Skulle inte ligga sömnlös om dom la ner lite mer krut på självmordspiloterna på sporthoj. Att åka fort verkar gå hand-i-hand med litet paket.

rials

Racing Is A LifeStyle
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Jag vet vad jag skrev men nu vet jag att du kan läsa ;)

Ricco43

#14 R600
Gick med
30 May 2005
Hoj
GSXR600 -11, CBR600 -99
Drömmen hade väl varit om alla dom dära "puckopiloterna" släpar sina arselen till en bana och kör så fort dom vågar/kan istället som vi andra mer intelligenta "piloter" gör. Tänk vad mycket resurser polisen skulle få över till viktigare saker och försäkringspremien skulle ev. gå ner för dom motorcyklister som har lite vett i skallen. Och framför allt! Tänk hur många färre familjer och kamrater som behöver sörja en närståendes bortgång...

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Klart man ska ha fri lejd när man är ute och attackbombar. Om man inte kör stulet förstås, då ska man dödas.

AnesN

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2010
Hoj
GSX-R 1000 K6 KTM 660 SMC 05
Bryr mig personligen inte vad andra idioter håller på med, vilket fordon du än kör även cykel så hittar du idioter. Finns idioter inom allt, bara att inse det inget du kommer undan ifrån på arbetsplatser, ute på staden på vägarna överallt. Speciellt är ju polackerna största faran vad jag stött på änsålänge. Polsk reggade bilar och deras körkort är väl antagligen hur startar du bilen ok godkänt. Såg några som bogserade utan varningsblinkers på obelyst motorväg mitt i natten helt plötsligt svänger dem ju ut mitt på motorvägen inte fan var det jag och 2 andra bilar som höll på att köra in i asen och detta är bara en av incidenterna ..
Låt dem köra i 300 från Polisen, ska man göra det ska man iaf kunna köra hojj och göra det med stil inte som han christoffer andersson som växlar fel och slirar på kopplingen X antal gånger i filmen och kallas för passionerad och duktig mcförare.

rials

Racing Is A LifeStyle
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Så om jag tolkar dig rätt så är det okey om man gör det med stil och inte slirar på kopplingen och absolut inte polsk!?

Skönt att se att det fortfarande finns vissa vettiga människor kvar iallafall...

Men nu var frågan inte polacker, pundare och annat som kör dåligt. Varför tror folk att man bara kan skita i lagen för att man kör hoj!!?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
...växlar fel och slirar på kopplingen X antal gånger i filmen ...

Jag såg aldrig att han växlade fel någonstans...
Skulle du själv ha varit snabbare än Christofher runt en bana?

Tycker det passar bra med en lite historielektion här om en förare som ändrade en hel sport.
By the end of the fifth lap, one of us spotted Kent’s clutch hand. Kent Howerton, unlike every other rider in the sport, was using his clutch instead of his throttle to stay a gear taller. For the other 39 riders in the field, it was a second-gear turn. For Kent, it was third gear all the way. He slipped his clutch like a banshee, the engine wailing with a moanful sound. His speed was undeniable.
http://motocrossactionmag.com/Main/News/JODYS-SPINNING-YARNS-TALES-OF-ADVENTURE-MYSTERY-SU-1311.aspx

Last edited:

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Inte dåligt med moralpanik på SH de senaste dagarna, den ena ska vara duktigare än den andra och starta gärna en tråd om det för att bevisa det.

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Bryr mig personligen inte vad andra idioter håller på med, vilket fordon du än kör även cykel så hittar du idioter. Finns idioter inom allt, bara att inse det inget du kommer undan ifrån på arbetsplatser, ute på staden på vägarna överallt. Speciellt är ju polackerna största faran vad jag stött på änsålänge. Polsk reggade bilar och deras körkort är väl antagligen hur startar du bilen ok godkänt. Såg några som bogserade utan varningsblinkers på obelyst motorväg mitt i natten helt plötsligt svänger dem ju ut mitt på motorvägen inte fan var det jag och 2 andra bilar som höll på att köra in i asen och detta är bara en av incidenterna ..
Låt dem köra i 300 från Polisen, ska man göra det ska man iaf kunna köra hojj och göra det med stil inte som han christoffer andersson som växlar fel och slirar på kopplingen X antal gånger i filmen och kallas för passionerad och duktig mcförare.

Amen snälla va e d för fel på dig? Du har sett en bil i sverige av en befolkning som är flera miljoner större än hela sverige och du dömmer ett helt folkslag. Nu vet du kanske hur vanligt folk ser på oss hojåkare. Pga en idiot dömmer de ut alla. Sluta vara så fördomsfull

rials

Racing Is A LifeStyle
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Inte dåligt med moralpanik på SH de senaste dagarna, den ena ska vara duktigare än den andra och starta gärna en tråd om det för att bevisa det.

Jag skulle inte vilja kalla detta moralpanik från min sida, utan en vilja att förstå dom som på allvar tycker att det ska vara en rättighet att göra vad dom vill utan att polisen lägger sig i.

Jag är bara nyfiken på hur många hjärnceller som har överlevt hårda nedslag från bakhjulsåkningar, crasher mm.

Men ordet moralpanik används på sh när någon vågar tycka annorlunda, och kanske stå för den åsikten.

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
TROLL!!! snuttat på flaskan igen?

fan vilken bättre sida detta hade varit utan alla surgubbar/moralkärringar som ska vara storebror och och gnälla över alla andras val i livet när de bara ska sköta sig själva och ge fan i ifall man vill bryta en hastighetsgränser, åka utan bälte eller skippa källsorteringen.

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Ju äldre jag blir, ju mer inser jag att lagen är inte så mycket absolut sanning som ett rättesnöre som ger tips om hur man kan/ska/bör uppföra sig.

Ska man "ta sitt straff" borde man ju åka direkt till polisen efter att man tex kört för fort och anmäla sig själv?

rials

Racing Is A LifeStyle
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Va bättre samhället hade fungerat om alla grottmongon hade dragit valfri vägbom!

rials

Racing Is A LifeStyle
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Ska man "ta sitt straff" borde man ju åka direkt till polisen efter att man tex kört för fort och anmäla sig själv?

Jag förstår hur du tänker men det skulle inte leda någonstans efter som polisen inte har några bevis och jag har svårt att se att någon skulle vittna mot sig själv, men blir man påkommen så får man väl vara vuxen nog att ta sitt straff?

Tycker verkligen folk att beteenden som Fursten och andra grabbar håller på med är okey, och att sen skylla på att polisen gör sitt!?

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Va bättre samhället hade fungerat om alla grottmongon hade dragit valfri vägbom!

......

Tänkte skriva något elakt, men bestämde mej för att inte sjunka till en sån respektlös och patetisk nivå.

Jag förstår hur du tänker men det skulle inte leda någonstans efter som polisen inte har några bevis och jag har svårt att se att någon skulle vittna mot sig själv, men blir man påkommen så får man väl vara vuxen nog att ta sitt straff?

Tycker verkligen folk att beteenden som Fursten och andra grabbar håller på med är okey, och att sen skylla på att polisen gör sitt!?

Bra tänkt!

Du kör for fort och utsätter dej själv och andra för fara.
Sen när polisen ser dej så stannar du och betalar lite, sen är det lugnt.

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03

Så det är skillnad på att "ta sitt straff" och "ta sitt straff" menar du?
DET om nåt är väl "skenheligt"? (inte för jag bryr mig)

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin