Pacman
Gudomlig sporthojare
När jag skulle baxa in hojen i garaget nyss råkade jag vrida gashandtaget åt "fel" håll lite väl hårt och gaswiren som ska dra tillbaka handtaget gick av. Den visade sig vara ganska rostig precis där den hade gått av.
Nu har jag två funderingar:
Varför har man denna extra wire, och finns den på alla liknande hojar från den här perioden? Har provstartat hojen och gasat lite, och gasen verkar gå tillbaka fint ändå. Kan man köra med den så utan problem, eller kan det hända konstiga saker?
Det finns satser att köpa för att "bygga" sin egen wire, med nipplar, ändhylsor, wirehölje osv. Tror det är tänkt till cyklar, men det verkar vara samma dimension på wiren (1.5 mm). Är detta något som är värt att prova? Hade vart gott att slippa vänta på en ny wire från Kawasaki nu när säsongen håller på att ta slut.
EDIT: Eftersom jag inte har haft av tanken och kollat hur det ser ut än, så undrar jag hur de båda wirarna brukar sitta nere vid förgasarna. Sitter dom bara på varsin sida om ett "hjul" som uppe vid handtaget?
Nu har jag två funderingar:
Varför har man denna extra wire, och finns den på alla liknande hojar från den här perioden? Har provstartat hojen och gasat lite, och gasen verkar gå tillbaka fint ändå. Kan man köra med den så utan problem, eller kan det hända konstiga saker?
Det finns satser att köpa för att "bygga" sin egen wire, med nipplar, ändhylsor, wirehölje osv. Tror det är tänkt till cyklar, men det verkar vara samma dimension på wiren (1.5 mm). Är detta något som är värt att prova? Hade vart gott att slippa vänta på en ny wire från Kawasaki nu när säsongen håller på att ta slut.
EDIT: Eftersom jag inte har haft av tanken och kollat hur det ser ut än, så undrar jag hur de båda wirarna brukar sitta nere vid förgasarna. Sitter dom bara på varsin sida om ett "hjul" som uppe vid handtaget?