Variabel avgasport?

ekenz

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
ingen för tillfället
Hej, mitt problem är avgasporten, vi har idag "hållit" på och försöka justera den så den öppnar men det verkar som att den inte alls öppnas. Man ska ju justera på "skruven" vid selonoiden som jag har sett. Så min fråga är när man ska justera den måste man skruva den exakt för att den ska öppna som den ska. Så enligt jag vet så ska den öppna på 8000 varv typ. Men går det att fixa så den är öppen konstant eller? Alla förslag uppskattas. Just nu så dör den vid 7500 varv på ett ungefär där den egentligen ska öppnas.

stoooffe

lem!deM
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
R6 -01
Har du kollat så vajern sitter fast i avgasporten? Kopplat ihop sladdarna?

Det låter som om den inte öppnar alls.

Om du har den konstant öppen så får du dåligt mellanregister.

ekenz

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
ingen för tillfället
stoooffe skrev:
2449361 Har du kollat så vajern sitter fast i avgasporten? Kopplat ihop sladdarna?

Det låter som om den inte öppnar alls.

Om du har den konstant öppen så får du dåligt mellanregister.

ja vi har vajern sitter fast i avgasporten och kopplat i och ur sladdarna. Det är ingen skillnad om man har ur eller i sladdarna. Och jag tror ej att den öppnar alls som du säger. Pappa sa att han hade kollat så att det var ström i sladden som kommer från batteriet. Men just nu är jag hos min mamma och det är hos min pappa jag har hojen så jag kan ej kolla det för tillfället.

stoooffe

lem!deM
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
R6 -01
ekenz skrev:
2451132 ja vi har vajern sitter fast i avgasporten och kopplat i och ur sladdarna. Det är ingen skillnad om man har ur eller i sladdarna. Och jag tror ej att den öppnar alls som du säger. Pappa sa att han hade kollat så att det var ström i sladden som kommer från batteriet. Men just nu är jag hos min mamma och det är hos min pappa jag har hojen så jag kan ej kolla det för tillfället.

Okej, så du är säker på att vajern inte släppt från ventilen? Har hänt mig nämligen.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...