Varning för Biltemas bakre depåstöd

Ässet76

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2007
Ort
Göteborg
Hoj
R1 -00 (såld), R1 -08 och en CB 900F Bol Dor -81
Nej min blev precis lika böjd som trådskaparens. Men moddningen med klykor ska nog göras. Vart får man tag i det för en billig peng förresten?

Sådär böjda blev mina klackar också. Klykor skulle komma in till Biltema i slutet på sommaren. Annars finns de att köpa via www.maxmc.se och då i katalogen "MC-Nyckeln". Kostar 113 kr.
 

oskrapt

Ny medlem
Gick med
11 May 2009
Ort
Göteborg
Hoj
R1
Fysik

Så här såg hållaren ut efter jag tvättade hojen idag.
Ren tur att den inte välte utan jag såg vad som hände.
Och hållarna satt tätslutande mot svingen när vi lyfte upp den.

Ja e inget geni direkt men du placerade inte stödet för långt fram på svingen?
Jag har inte testat biltemas depåstöd. De kan mkt väl vara skit men ju närmare mitten på hojen desto tyngre borde de va, o längst ut lättast.
 

dominator91

Sporthojsnörd
Gick med
19 Feb 2009
Ort
göteborg
Hoj
GSX 1100 F 92, BMW F650GS Dakar, Vespa GTS300Ie
Biltemas grejor är kanon, inget snack, för priset märk väl. Ingen tror väl man får top nodge för halva priset. Betalar man så får man bra grejor. BT ligger inte där riktigt. Men jag är bla fd elekteriker och deras el verktyg är helt ok och riktigt dyngbilliga jämfört med vad vad de kostade förr. Har också det bakre stödet,, Kikade igenom ett tjugotal tror jag, innan jag hittade ett där svetsarna satt som man minimum kan förvänta sig. Men snåltarmen såg(insåg väl inte att man måste kolla resten också... Har funkat hittils dock under uppsikt... BT grejor är skitbra. De som säger annat har inte handlat verktyg för 15 år sedan när en sketen skaltång kostade 400Pix, i den tidens pengar...
 

vogge

Say Whaaat
Gick med
28 Oct 2007
Ort
Nyköping
Hoj
Kåtemma 990, R6 Banskrot.
sådär såg mina också ut NÄR jag ställt hojen för långt bak på stödet alltså där svingen går isär då står den ju precis på ändarna av stöden. inte så de är tänkt.
men den stod så hela vintern och de gick aldrig sönder. Så behöver inte bli orolig i onödan ställ stödet längre in på svingen så ska du se att de löser sig.
 

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Ort
Värnamo
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Inte för att jag vill hacka på TS,men skulle inte förvåna mej om stället va felinställt
Antar att stället är justerbart i sidled?
Hoppas verkligen att TS gå tillbaka med stödet om du gjorde rätt när du drog upp hojen!
Har själv fått måndags ex från biltema, och har aldrig haft problem med att få ny grejer.
 

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sthlm/Tyresö
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
Min hoj står just i detta nu, uppe på ett Biltema depåstöd:skrämd Hur fan ska jag kunna sova nu då? Blir fan ett par whiskey till nu....
 

DerClown

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2008
Ort
Åbo
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Inte för att jag vill hacka på TS,men skulle inte förvåna mej om stället va felinställt
Antar att stället är justerbart i sidled?
Hoppas verkligen att TS gå tillbaka med stödet om du gjorde rätt när du drog upp hojen!
Har själv fått måndags ex från biltema, och har aldrig haft problem med att få ny grejer.

Tack, funderade på precis samma sak, ser ju ut som om den inte har vart fast i svingen, utan nån cm utanför. Jag har själv BT depåstöd, och det är som optimerat, drar "lätt" upp min ensam jmfrt med min kompis som har ett som är nästan dubbelt så dyrare, och det funkkar helt enkelt inte att dra upp hojen ensam.
Men lite rädd blir man av att se detta.:S
 

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki Z900RS
Tack, funderade på precis samma sak, ser ju ut som om den inte har vart fast i svingen, utan nån cm utanför. Jag har själv BT depåstöd, och det är som optimerat, drar "lätt" upp min ensam jmfrt med min kompis som har ett som är nästan dubbelt så dyrare, och det funkkar helt enkelt inte att dra upp hojen ensam.
Men lite rädd blir man av att se detta.:S

Hållarna satt tätslutande mot svingen när jag lyfte upp den.
Vet inte om det är fabrikationsfel, men vågar inte prova igen även om dem byter ut det.
Har nu införskaffat ett stöd för Bobiners.
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Min 6a stog hela vintern i mitt vardagsrum på biltemadepåstöd och jag satt själv på hojjen väldigt ofta och drömde mig bort "93kg goffe" utan problem. Jag är igentligen väldigt skeptisk själv till allt som har med biltema att göra men jag kan faktiskt inte gnälla på depåstödet...
 

ninjazx9r-97

Medlem
Gick med
1 Mar 2006
Ort
Västra torup
Hoj
kawasaki zx12r -01
Hållarna satt tätslutande mot svingen när jag lyfte upp den.
Vet inte om det är fabrikationsfel, men vågar inte prova igen även om dem byter ut det.
Har nu införskaffat ett stöd för Bobiners.

tjena..
jag skippade klackarna direkt o gängade dit pinnbultar som jag skruvar i där bobbinerna ska sitta så att hela skiten sitter fast i svingen.funkar kanon o kan aldrig tippa.:tummenupp
 

GBG_PeHrssoN

Tanklös Hojlös Hopplös
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Gött e "Tu"borg!
Hoj
KTM 690 SMC-R -14
Alltså det här fattar inte jag...Jag hade min hoj uppställd hela hösten och vintern med detta depåstödet och det fungerade perfekt inte en tillstymelse till det som just har hänt för dig. Där imot är jag mer försiktig med fram stödet så det anväder jag bara korta stunder när jag är i när heten.
 

Nicotin

Guest
kan slänga ut en varning på främre stödet också..man får det man betalar för...
riktigt klent material

ibland kan man dock hitta bra kvalitet på feltema men det är fan inte ofta
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top